2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

zoveelste BMW conversie
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Tuning algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nic
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 60
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Wo 28 Dec, 2016 21:28    Onderwerp: zoveelste BMW conversie Reageer met quote

Hallo iedereen,

Ik ben informatie aan het verzamelen om een bmw conversie te kunnen doen in een 2cv6.

Graag had ik de reactie gehoord van mensen die de conversie reeds gedaan hebben en met welke opstelling ze dan rijden.

Gsa 5bak zou nogal veel aanpassingwerk vragen aan de koets en chassis wat ik niet wens te doen.
Is de 4bak van een GS of GSA wel te doen?


Alsook had ik graag concrete informatie rond de export naar landen waar het gekeurd kan worden.

alvast bedankt!

MVG Nic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 12-4-2009
Berichten: 1159

BerichtGeplaatst: Do 29 Dec, 2016 21:16    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi. Voor een Bmw conversie hoef je niet naar het buitenland.. Wat wel zeer belangrijk is dat je weet uit welke motorfiets het motorblok afkomstig is dus chassisnummer en kenteken.. Hiermee kun je het beste langs een Rdw station gaan (dus met los motirblok en of complete motorfiets. Uiteraard moet je eend ook kloppen. Dus niet met eend gaan waarin het chassisnummer zelf ingeslagen is.
Als e.e.a. Apk waardig is terug naar de Rdw voor de echte keuring. Hierna zul je dan nog een lichte wegligings-test moeten doen in Lelystad...

Of het vermogen terug schroeven naar 35kw...


Ik heb mijn Bmw 1200cc gewoon aan een 2cv6 versnellingsbak gehangen. Geen idee hoe lang dit gaat houden.. Voor de rest is dit dolle pret.. 0-100 onder de 9 seconden, zonder te tunen dus nog marge naar beneden.....wielspin in de eerste 3 versnellingen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 12-4-2009
Berichten: 1159

BerichtGeplaatst: Do 29 Dec, 2016 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

Video van mijn Bmw eend na de keuring bij de Rdw..

https://youtu.be/tQGglnT35c8

Kijk voor meer filmpjes op mijn YouTube kanaal:
www2cv4x4nl


Mijn Bmw eend loopt op 2 2cv carburateurs en mijn eigen ontwikkelde vrij programmeerbare ontsteking
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 1-11-2011
Berichten: 961
Woonplaats: Ursem

BerichtGeplaatst: Do 29 Dec, 2016 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

Je zou ook eens bij Pete sparrow kunnen kijken. Deze Engelsman doet veel bmw conversies en verkoopt daar ook hele goede kits voor. Hij gebruikt ook 2cv/dyane bakken en doet daar een speciale redline shockproof versnellingsbakolie in. Ik heb het in mijn 2cv ook gedaan en het is echt topspul.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 12-12-2011
Berichten: 175

BerichtGeplaatst: Do 29 Dec, 2016 23:50    Onderwerp: Reageer met quote

leen apk

heeft er ook een

en nog diverse andere mensen


ik zou er wel een gsa bak achter hangen met 155/15 banden je wil toch sneller dan de doorsnee SUV ( Saai en Uitermate Vervelend ) ook wel ,,, SUF , ,,,genoemd .


die van lpgo is ook wel WOEST !!!!!!!!!!!
_________________
wat niet kan doen we lekker toch
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 4-2-2004
Berichten: 2877
Woonplaats: amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr 30 Dec, 2016 11:02    Onderwerp: Reageer met quote

tof,

hoe zou dit gaan qua uitstoot enzo? krijg je dan ook het bijpassende label zodat je eend qua uitstoot enzo ineens wel milieuzones in mag enzo? of werd dat van motoren nooit bijgehouden?
_________________
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 25-5-2007
Berichten: 1852

BerichtGeplaatst: Vr 30 Dec, 2016 11:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ja en nee, je kan hem om laten keuren. Maar dan moet je nog wel per milieuzone een ontheffing kopen welke alsnog afgewezen kan worden. Is de moeite niet! Mijn oplossing wordt via de stoep de milieuzone in, mag ook niet, maar de pakkans is kleiner.

Ik heb zelf een BMW adapterplaat bij Leen gehaald, ziet er goed uit, ik ben alleen nog niet begonnen met ombouwen. Veel succes! In Nederland kan het 'gewoon' bij de RDW, in België weet ik het niet
_________________
2cv6 1987
Acadiane camper 1983
2cv AZ 1963
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nic
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 60
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Za 31 Dec, 2016 16:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb Leen apk reeds gecontacteerd of hij nog ombouwkits heeft.

ondertussen al een koopje van een 1150RT misgelopen:-(

Maar blijkbaar (voor de geinterreseerden) moet je, indien je 1150 wenst, deze vanaf 2003 zoeken mét twinspark.
dit aangaande KFR: http://www.motor-forum.nl/foru...es/15197//
Niet onoverkomelijk, maar als je de keuze hebt neem je een twin spark.
de 1200 reeksen zullen hier geen last van hebben maar zijn over het algemeen duurder.

@ Rossero, wat zou jouw opstelling worden?

@iedereen: waar vind ik een versnellingsbak van één van de 1000+cc motoren?(gs/a, ami super...)

Mvg Nic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 12-4-2009
Berichten: 1159

BerichtGeplaatst: Za 31 Dec, 2016 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn mening. Altijd zoeken naar een Gs (adventure) motorblok hier zitten andere nokkenassen in waardoor je meer koppel onderin hebt dan een RT of RS.. Wel of geen twinspark is minder van belang bij een eend. Hij moet er altijd harder aan trekken om een eend op gang te houden, dus geen last van surge..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 25-5-2007
Berichten: 1852

BerichtGeplaatst: Zo 1 Jan, 2017 19:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een RS1100 gekocht, pastte het beste in mijn budget. Deze hang ik voor een aca bak en dat is het eigenlijk wel zo'n beetje!
Geen katalysator, uitlaat onder de koppen langs, swirlpot voor de benzine met originele BMW benzinepomp onderin, en verder alles zoveel mogelijk origineel BMW of origineel 2cv houden
_________________
2cv6 1987
Acadiane camper 1983
2cv AZ 1963
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 2-7-2005
Berichten: 1292
Woonplaats: Culemborg

BerichtGeplaatst: Ma 2 Jan, 2017 08:45    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me leuk om conversie verslag te lezen.
Vooral met foto's Wink Daar zijn we gek op.
_________________
Citroén rolls better than a Rolls!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Nic
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 60
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Ma 2 Jan, 2017 09:21    Onderwerp: Reageer met quote

Rossero,
je hebt het over de hogedruk benzinepomp van bmw?

Heeft bmw op de motors een swirlpot?
Of welke swirlpot zouden jullie aanraden?
Van een mazoutbrander?😁

Jij gaat het ook proberen met een 'lichte' versnellingsbak.

Hoe zit het eigenlijk met de aandrijfassen op een gs/a bak?
Het zou een groot voordeel zijn als je de grotere schijven en klauwen hebt maar kunnen één van de assen (gs of 2cv) gemakkelijk aangepast worden?

Mvg Nic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 12-4-2009
Berichten: 1159

BerichtGeplaatst: Ma 2 Jan, 2017 15:40    Onderwerp: Reageer met quote

Bull Frog Bleu schreef:
Lijkt me leuk om conversie verslag te lezen.
Vooral met foto's Wink Daar zijn we gek op.


Die van mij staat hier...

http://www.international2cvfri...amp;t=5000
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 25-5-2007
Berichten: 1852

BerichtGeplaatst: Ma 2 Jan, 2017 16:14    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij moet je wel iets van adapters maken voor op de bak. De BMW heeft geen swirlpot maar haalt de benzine gewoon direct uit de tank. Bij een eend is de benzineleiding veel langer en gebruiken mensen volgens mij daarom een swirlpot. Verder weet ik ook niet exact waarom, maar het wordt mij wel van alle kanten aangeraden. Ik ga de mijne zelf lassen zodat ik hem op maat kan maken voor mijn schutbord en benzinepomp, het is verder namelijk een vrij simpel dingetje.
_________________
2cv6 1987
Acadiane camper 1983
2cv AZ 1963
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 4-2-2010
Berichten: 1339
Woonplaats: Venlo

BerichtGeplaatst: Ma 2 Jan, 2017 19:38    Onderwerp: Reageer met quote

LPGo schreef:
Bull Frog Bleu schreef:
Lijkt me leuk om conversie verslag te lezen.
Vooral met foto's Wink Daar zijn we gek op.


Die van mij staat hier...

http://www.international2cvfri...amp;t=5000


Maar, als je geen lid bent van I2CVFr. kun je het niet lezen .
Heb je zeker niet aan gedacht, Geo ?
_________________
'T is een kwestie van geduld.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Tuning algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group