Elektriciteit ami 8 1973

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » do 2 mar, 2017 20:41

biker schreef:Morgen ga ik de weerstand vd oliesensor meten bij draaiende motor. Ik zal je laten weten. Voor de installatie vd 123ontsteking werkte het dasboardlampje wel degelijk. Maar...er zat een soort ouderwetse electronische ontsteking op. Ik dacht Luminition. Laatste tijd viel die al rijdend uit. Terug starten ging wel. Maar erg vervelend...en gevaarlijk. Daarom dus nieuwe ontsteking. Heb laatst getankt met 95loodvrij met ethanol 10procent. Kwam niet goed. Hij reed slecht viel soms stil en slechte verbranding. Begin te denken dat daarom de ontstekkng stuk gegaan js? Kan dat? Want voordien werkte alles goed.
Je bobine is ook erg verdacht bij deze storing.

MAil de schema's maar even, kijk ik even mee. Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd met mijn mailadres.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

biker
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: za 25 feb, 2017 08:28
Locatie: BONHEIDEN

Bericht door biker » do 2 mar, 2017 20:42

Ja met de meetpennen kan ik uitmeten, geen probleem.
De nieuwe oliedruksensor is vandaag binnen. Weet nog niet wanneer maarik zalje de uitkomst laten weten. Grtjs.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » do 2 mar, 2017 20:44

Meet de nieuwe sensor even met de ohm meter. Ene pennetje aan de schroefdraad, andere aan de aansluiting.
Moet 0 ohm zijn


Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

biker
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: za 25 feb, 2017 08:28
Locatie: BONHEIDEN

Bericht door biker » do 2 mar, 2017 21:03

Dat heb ik al gedaan en het was inderdaad 0 ohm. Bestaan er voor 2pk motors ook oliedrukmeters voor op het dashboard? Heb ook al overwogen een toerenteller te plaatsen. Heb jij daar ervaring mee en eventueel iets aan te bevelen?

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » vr 3 mar, 2017 07:45

Toerenteller geen ervaring mee,. Je moet even zoeken naar een model wat je op de primaire kant van de bobine aan kan sluiten. En of ie voor een 2 of een 4 cylinder is.

Je kan druk sensors kopen die in het gat passen van de oliedrukschakelaar. Even op de schroedfdraad letten. Die kan je dan aansluiten op een oliedruk klokje op her dash. Ik heb daar geen ervaring mee.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

biker
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: za 25 feb, 2017 08:28
Locatie: BONHEIDEN

Bericht door biker » vr 3 mar, 2017 17:51

Nieuwe sensor geplaatst. Aangesloten aan bruine draad. Sensor stuk. Er komen 2 draden uit kabelboom. Allebei 12 volt. Groene en bruine. Normaal groene aan contactslot en bruine aan sensor. Mag er eigenlijk spanning op die draad naar sensor want die spanning maakt hem blijkbaar stuk of zie ik dat verkeerd?

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » vr 3 mar, 2017 18:29

Dat zie je verkeerd.
Er staat alleen spanning op als de sensor niet doorverbindt en dus iook als hij niet is aangesloten.
Als je de draad tegen het metaal van de motor (=massa) houdt dan staat er geen spanning meer op en staat de volle 12V over je lampje op het dashboard.

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 631
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » vr 3 mar, 2017 20:56

biker schreef:Dat heb ik al gedaan en het was inderdaad 0 ohm. Bestaan er voor 2pk motors ook oliedrukmeters voor op het dashboard? Heb ook al overwogen een toerenteller te plaatsen. Heb jij daar ervaring mee en eventueel iets aan te bevelen?
De "nieuwe" 123 heeft blauwe tand verbinding met je mobiel(app) heb je toeren, olie temp. (En druk?!) zo op je mobiel....en start onderbreking.

https://goo.gl/images/B5HWlo
onder druk wordt alles vloeibaar

Plaats reactie