lna motor in ami 6

Plaats reactie
Bieltjes
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 8 mar, 2017 18:22

lna motor in ami 6

Bericht door Bieltjes » wo 8 mar, 2017 18:24

hallo,
is het mogelijk een luchtgekoelde lna motor in te bouwen in een ami6?
veel aanpassingen nodig? of is het de moeite niet al het werk te verichten? :roll:

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » do 9 mar, 2017 06:43

Alles is mogelijk maar je geeft zelf helt antwoord al ☺
Veel aanpassingen.
Van welk jaar is hij? Met originele blok deed mijn ami ook 120
Citroén rolls better than a Rolls!

Bieltjes
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 8 mar, 2017 18:22

Bericht door Bieltjes » do 9 mar, 2017 13:50

ami 6 break van 1966.
dan best gewone motor behouden? en een revisie geven want rookt wat blauw maar heeft wel nog zijn vermogen

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3023
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » do 9 mar, 2017 15:35

Rook?

Klepsteelrubbers vervangen?

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » do 9 mar, 2017 19:28

Had ook een ami 6 break uit 66.
Zelfde probleem. Nieuwe zuigerveren en hij kan weer :)

Zou hem zeker niet vervangen door wat anders. Even front eraf en motor op de werkbank.
Citroén rolls better than a Rolls!

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3023
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » do 9 mar, 2017 23:05

Kun je bij een Ami de (binnen) spatborden ook verwijderen?
Of heb je dan het blok er sneller uit?
Bij de Pony kun je namelijk net kleppen stellen en meer kun je aan de zijkant eigenlijk niet doen....

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 10 mar, 2017 18:58

Als je de voorspatborden bedoeld? Dit zijn 2 delen en beide te verwijderen. Om het blok eruit te halen, demonteerde ik altijd alleen het front. Spatborden konden altijd blijven zitten.

Kleppen stellen deed ik met een korte schroevendraaier waar ik een deel van de handgreep vanaf gezaagd had. Paste net.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3023
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » vr 10 mar, 2017 20:44

Bij de Pony gebruik ik gewoon een plat stripje om het boutje vast te houden.
Meer ruimte is er niet.
Maar bij een Ami lijkt het dus simpeler als de cilinders er af moeten om dan het blok te demonteren.
Bij een 2CV is dat niet nodig.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » vr 10 mar, 2017 21:23

Bij een eend haal ik ook de spatborden eraf als de koppen eraf gaan. Sleuteld wel zo fijn.

Bij ami kan je volgens mij front wel laten zitten trouwens sls je enkel koppen aan gaat pakken. Nieuwe zuigerveren en brilrubbers en weerr gaan :)
Citroén rolls better than a Rolls!

Plaats reactie