kleppen stellen vreemde meting

Plaats reactie
Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

kleppen stellen vreemde meting

Bericht door schermer » za 22 apr, 2017 17:51

Deze week de eend een grote beurt geven, dus daar hoort kleppen stellen bij. Inlaatkleppen stond nog vrij goed, maar evengoed wel gesteld, uitlaatkleppen kreeg ik net de 0,2 mm niet tussen, dus gesteld.

kleppen stellen volgens het boekje, de uitlaatklep van de linkercilinder helemaal open en de de uitlaatklep van de rechter stellen op 0,2.
so far so good, ging tot nu toe altijd prima. Maar nu, ik was toch lekker bezig, wanneer de inlaatklep van de cilinder helemaal open staat dan staat de uitlaatklep van diezelfde cilinder helemaal dicht toch? dus dan zou de klepspeling 0,2 moeten zijn toch? want net gesteld. maar wat wekt mijn verbazing als ik ga meten, de klepspeling van de uitlaatklep is dan zo'n beetje 0,35 ?????

klopt dit??

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 504
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » za 22 apr, 2017 20:15

je moet precies doen zoals in alle boekjes staat. dan gaat het goed.

Dus op een ander moment gaan meten, zegt niks.
Het is namelijk niet zo dat die 20/100 overal precies klopt.
Die klopt alleen precies in de afstel stand.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » zo 23 apr, 2017 20:20

Dat leek mij ook. Ik doe het tot nu toe altijd zoals in het boekje en dat gaat altijd prima. Maar het viel mij nu gewoon op. Als ik erover nadenk is het ook niet heel vreemd dat de uitlaatklep iets meer speling heeft. De hete klep heeft dan langer contact met de rest van de kop en kan zijn warmte beter kwijt. Of denk ik nu helemaal verkeerd?

Plaats reactie