2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Revisie registercarburateur

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Motorrevisie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 6-6-2007
Berichten: 1552
Woonplaats: Wijchen

BerichtGeplaatst: Zo 23 Apr, 2017 10:28    Onderwerp: Revisie registercarburateur Reageer met quote

Ik ben bezig een carburateur te reviseren. Nu kwam ik er achter dat de gaskleppen geborgd zijn. Ik wil ze er uit hebben om de torsie veren te kunnen vervangen. Of is het mogelijk de veren te vervangen zonder de kleppen te verwijderen ? Als ik de borging weg moet halen, hoe doe je dat ? vijlen?




_________________
Schultenbršu das ist mein Bier !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
David
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 3302

BerichtGeplaatst: Zo 23 Apr, 2017 19:10    Onderwerp: Reageer met quote

Meestal hoort dit niet bij de "gemiddelde" revisie.
Veertjes kun je vervangen zonder asje te verwijderen.
Is even pielen maar het kan zeker wel.


Laatst aangepast door David op Ma 24 Apr, 2017 19:49, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 6-6-2007
Berichten: 1552
Woonplaats: Wijchen

BerichtGeplaatst: Ma 24 Apr, 2017 06:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet wat je onder een "gemiddelde" revisie verstaat, maar het binnenste veertje is kapot dus zal vervangen moeten worden.
In de sets die in de handel verkrijgbaar zijn zitten de veertjes ook bij dus het wordt vaker gedaan.
_________________
Schultenbršu das ist mein Bier !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
David
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 3302

BerichtGeplaatst: Ma 24 Apr, 2017 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik bedoel de kleppen losmaken.
Dat is niet de gemiddelde revisie.

De veertjes kun je met wat handigheid er om heen draaien met een punttangetje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 23-11-2006
Berichten: 224
Woonplaats: oostvoorne

BerichtGeplaatst: Do 27 Apr, 2017 09:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik haal de klepjes er vaak uit kan je alles lekker goed schoon maken.

Bij mij is het altijd gelukt door ze met een goede schroevendraaier gewoon door de borg heen te draaien.
Bij het eruit schuiven even goed opletten hoe het klepje erin zit. Zitten namelijk schuine kanten aan.
Na monteren even morgen met een centerpuntje vlak naast het boutje


Greets dukw
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
David
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 3302

BerichtGeplaatst: Do 27 Apr, 2017 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

Het kan idd, maar je loopt ook het risico dingen te beschadigen.
Voor de gemiddelde sleutelaar is dit niet aan te raden mijns inziens....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 18-6-2005
Berichten: 382
Woonplaats: Veghel

BerichtGeplaatst: Do 27 Apr, 2017 23:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de borging weggevijld, daarna de schroefjes kunnen losdraaien.
Maar mss is het Boudewijn al gelukt. Smile
_________________
- "Rooie" Charles, `87 reborn `10.
- Blauwe Burton, `86 reborn `07.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 6-6-2007
Berichten: 1552
Woonplaats: Wijchen

BerichtGeplaatst: Vr 28 Apr, 2017 06:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ja Peter, het is gelukt. Ik heb het veertje er omheen gedraaid. Het is daardoor wel wat uitgetrokken maar werkt goed. Ik heb nog een andere carburateur liggen met te veel speling op de asjes, bij die ga ik dan toch even proberen de kleppen te verwijderen. Kan ik toch niets meer aan vernielen Smile
_________________
Schultenbršu das ist mein Bier !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 18-6-2005
Berichten: 382
Woonplaats: Veghel

BerichtGeplaatst: Vr 28 Apr, 2017 06:39    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi dat het gelukt is!
Ik verwacht dat er heel veel carburateur zijn met uitgelopen asjes. Ik heb er ook eentje liggen...
Daar zijn nog geen revisie setjes voor.??.....ik vermoed dat twee busjes ( kunststof ?) een goede boor en een kolomboormachientje voldoende zijn om het weer in orde te krijgen.
_________________
- "Rooie" Charles, `87 reborn `10.
- Blauwe Burton, `86 reborn `07.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 6-6-2007
Berichten: 1552
Woonplaats: Wijchen

BerichtGeplaatst: Vr 28 Apr, 2017 10:20    Onderwerp: Reageer met quote

Dat uitboren van de gaten voor de asjes zat ik ook aan te denken, maar het gat zal waarschijnlijk niet rondom groter zijn geworden. Als het gat ovaal is, is de juiste plaats moeilijk te bepalen en zal je toch een freesmachine nodig hebben.
_________________
Schultenbršu das ist mein Bier !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Thijs
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 14-1-2011
Berichten: 2132
Woonplaats: Drachten en omkriten

BerichtGeplaatst: Vr 28 Apr, 2017 19:38    Onderwerp: Reageer met quote

Dat uitboren en busjes in zetten valt nog lang niet mee.
Een mede-forummer heeft dat eens voor mij geprobeerd maar de gaten moeten exact recht geboord worden en precies tegenover elkaar.
Anders loopt het asje niet lekker maar erger nog: dan loopt de gasklep tegen de wand aan en sluit het niet goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 6-6-2007
Berichten: 1552
Woonplaats: Wijchen

BerichtGeplaatst: Za 6 Mei, 2017 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

Op mijn revisie carburateur staat een andere code dan op die die in mijn auto zit. Ik kan echter nergens vinden wat deze aanduidingen betekenen.
Die van mijn motor 20 A 7 92 4:


De revisie carburateur 02 F 6 92 4 :



Nog een foto van het veertje. Niet mooi maar het werkt wel.

_________________
Schultenbršu das ist mein Bier !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 28-5-2009
Berichten: 604
Woonplaats: Ulestraten

BerichtGeplaatst: Ma 8 Mei, 2017 17:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb vorig jaar mijn carburateur gereviseerd, ook het binnenste veertje was kapot. Ik heb alles verwijderd en daarna het torsieveertje erop gedraaid. Dit ging goed zonder beschadiging van de veer, ik vraag me af hoe je die zo vervormt heb gekregen?
_________________
Citroen 2cv6 special 1986
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
IVARIO
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 23-4-2015
Berichten: 94

BerichtGeplaatst: Ma 6 Nov, 2017 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zag vorige week bij mijn carburateur dat het buitenste borgveertje niet (meer) geborgd zit, dus niets meer borgt en niet meer veert.
Wat is hiervan het gevolg? Het is me namelijk niet duidelijk wat dat buitenste borgveertje zou moeten doen...
_________________
Claudette: 2CV6 Spťcial van 1987
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Motorrevisie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group