tandop: uit elkaar halen en terug samenbouwen

Plaats reactie
Fies
Beginner
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: do 29 jan, 2015 19:31
Locatie: Affligem

tandop: uit elkaar halen en terug samenbouwen

Bericht door Fies » di 1 aug, 2017 11:35

Kan er iemand mij hiermee helpen, of foto's van?

1 van de twee klemmetjes van mijn originele tankdop haperde wat, aan de onderkant van deze dop zitten twee vijsjes met conische kom en voor platte schroevendraaier. Ik heb de dop dus open gedaan waarbij er natuurlijk twee veertjes lossprongen en ik nu niet vind hoe ik hem moet samenbouwen.

Ik heb dus qua materiaal:

tankdop met sleutel
onderkant dop met de twee vijsjes
2 veertjes
twee klemmetjes
plaatje met 2 gaten voor de vijsjes en 1 groot gat dat inwendig over het sleutelgedeeltje-slot gaat

Ik weet dus niet waar de veertjes juist moeten komen, heb al vanalles geprobeerd om

Fies
Beginner
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: do 29 jan, 2015 19:31
Locatie: Affligem

Bericht door Fies » wo 2 aug, 2017 22:12

Kan er iemand mij helpen aub? Liefst iemand foto's van... Waar moeten de twee veertjes juist komen? Ik geraak er niet meer aan uit om de tankdop opnieuw samen te bouwen met de twee werkende klemmetjes die in en uit klikken bij vergrendelen en openen dop met sleutel.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » do 3 aug, 2017 08:36

Je hebt het over de originele tankdop, maar volgens mij is de eend nooit origineel met afsluitbare tankdop geleverd.
Persoonlijk zou ik er geen moeite in steken maar een andere kopen.

Een oordeel geven wat er met jouw tankdop mis gaat is op afstand moeilijk te bepalen. Misschien als je wat foto's plaatst dat iemand jouw op de goede weg kan helpen.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Fies
Beginner
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: do 29 jan, 2015 19:31
Locatie: Affligem

Bericht door Fies » zo 6 aug, 2017 01:25

Tankdophouder op buis eraf gesloopt zodat ik op echte originele diameter uitkwam en dan nieuwe mooie chroom Tankdop zonder sleutel geplaatst en zaak is opgelost! Toch bedankt iedereen!

Plaats reactie