2cv AZ met 602 motor op kenteken?
-
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 13 okt, 2017 16:31
- Locatie: Waalre
2cv AZ met 602 motor op kenteken?
Is het mogelijk een AZ uit 1969? dit staat nl in de papieren
En dan ook nog eens met een 602cc op kenteken?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik probeer te achterhalen wat origineel is en wat niet..
chassis is reeds vervangen (geen boitteurs)
motor is reeds vervangen A06 blokje maar dus wel 602 op een kenteken wat is afgegeven in NL op 18-04-1969
Stuur is van een AZ
dashboard van een AZM3
maar dan met het sleuteltje links ipv rechts...
De papieren zullen niet liegen dus eerste vraag, heeft iemand ervaring met kenteken uit 1969 / type AZ / 602 motor
En dan ook nog eens met een 602cc op kenteken?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik probeer te achterhalen wat origineel is en wat niet..
chassis is reeds vervangen (geen boitteurs)
motor is reeds vervangen A06 blokje maar dus wel 602 op een kenteken wat is afgegeven in NL op 18-04-1969
Stuur is van een AZ
dashboard van een AZM3
maar dan met het sleuteltje links ipv rechts...
De papieren zullen niet liegen dus eerste vraag, heeft iemand ervaring met kenteken uit 1969 / type AZ / 602 motor
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 13 okt, 2017 16:31
- Locatie: Waalre
sorry voor de later reactie, moet e.a. nog uitvogelen hoe het werkt
ik krijg het niet voor elkaar fotos in te plakken via photos gooogle dus via link
dit is de eend
en ja er is veel niet origineel maar ik wil juist acherhalen hoe het origineel in erlkaar stak
https://lh3.googleusercontent.com/kLhui ... 34-h750-no
Dit is het kenteken
https://lh3.googleusercontent.com/9ZsZ2 ... 31-h974-no
Achterzijde:
https://lh3.googleusercontent.com/WULHH ... 50-h913-no
Hier staat meer info over het chassisnummer:
https://lh3.googleusercontent.com/4vHzw ... 48-h975-no
En over de mogelijkheid voor 602 "optie"
https://lh3.googleusercontent.com/Wf_Mo ... 48-h975-no
ik krijg het niet voor elkaar fotos in te plakken via photos gooogle dus via link
dit is de eend
en ja er is veel niet origineel maar ik wil juist acherhalen hoe het origineel in erlkaar stak
https://lh3.googleusercontent.com/kLhui ... 34-h750-no
Dit is het kenteken
https://lh3.googleusercontent.com/9ZsZ2 ... 31-h974-no
Achterzijde:
https://lh3.googleusercontent.com/WULHH ... 50-h913-no
Hier staat meer info over het chassisnummer:
https://lh3.googleusercontent.com/4vHzw ... 48-h975-no
En over de mogelijkheid voor 602 "optie"
https://lh3.googleusercontent.com/Wf_Mo ... 48-h975-no
Alleen de Azam 6, die van 65 tot 67 is gebouwd had een 602 motor.
De auto hoort er ongeveer uit te zien zoals in deze franse folder.
De Benelux versies hadden daarnaast rechthoekige richting- aanwijzers in de voorschermen. Een klein parkeerlichtje op de c stijl en tweekleurige achterlichten en losse nummerplaatverlichting aan weerzijde van de nummerplaat.
De auto hoort er ongeveer uit te zien zoals in deze franse folder.
De Benelux versies hadden daarnaast rechthoekige richting- aanwijzers in de voorschermen. Een klein parkeerlichtje op de c stijl en tweekleurige achterlichten en losse nummerplaatverlichting aan weerzijde van de nummerplaat.
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
-
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 13 okt, 2017 16:31
- Locatie: Waalre
Enige aanknopingspunt vind ik in het chassisnummer en deze website
http://www.lesfillesdeforest.be/V2004/B ... cement.htm
Hierin kan je zien dat het een AZ is geproduceerd in 1968
Koets is origineel naar voordeuren zijn omgeklust
http://www.lesfillesdeforest.be/V2004/B ... cement.htm
Hierin kan je zien dat het een AZ is geproduceerd in 1968
Koets is origineel naar voordeuren zijn omgeklust
-
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 13 okt, 2017 16:31
- Locatie: Waalre
AZ et AZA
Il existe 2 périodes:
De 1961 à 1968 (dans le courant de l'année), les numéros de châssis étaient composés de 7 chiffres et commençaient par 1. Ils avaient donc la forme 1xxxxxx.
De 1968 (courant de l'année) jusqu'à la fin de la production de ces modèles (1969 pour la Belgique), les numéros de châssis étaient composés de 8 chiffres et commençaient par 29. Le dernier numéro de châssis connu serait le 29012657.
Mijn nummer is 29007954 ...
Il existe 2 périodes:
De 1961 à 1968 (dans le courant de l'année), les numéros de châssis étaient composés de 7 chiffres et commençaient par 1. Ils avaient donc la forme 1xxxxxx.
De 1968 (courant de l'année) jusqu'à la fin de la production de ces modèles (1969 pour la Belgique), les numéros de châssis étaient composés de 8 chiffres et commençaient par 29. Le dernier numéro de châssis connu serait le 29012657.
Mijn nummer is 29007954 ...
Begin eens bij het belangrijkste. Het chassis. Naar mijn mening hoort hieronder een chassis met 4 "armen" eraan vastgelast. De armen zitten onder de vloer iets achter het punt waar jij en je medepassagier je voeten neerzet en waar de achter passagiers hun voeten neerzetten. Zitten deze armen niet aan het chassis vast maar wel aan de vloerplaten dan zit er dus een nieuw(er) chassis onder..
Als dit het geval is dan zou ik er niet meer mee langs de RDW gaan om er weer een 425cc van te maken.. Voor dat je het weet mag je er dan de weg niet meer mee op omdat er mee geknoeid is..
Zag trouwens deze auto voorbij komen op marktplaats.. Volgens mij uit het uiterste puntje van zuid limburg. (vlak bij mij in de buurt dus). Ik ken de auto echter niet..
P.s. Wat zou er omgeklust zijn aan je voordeuren.. Dit klopt zo. Wat niet klopt zijn de gesloten zijkanten achter.. Hier horen ruitjes in te zitten. Als dit niet dichtgelast is dan is de koets niet origineel..
Als dit het geval is dan zou ik er niet meer mee langs de RDW gaan om er weer een 425cc van te maken.. Voor dat je het weet mag je er dan de weg niet meer mee op omdat er mee geknoeid is..
Zag trouwens deze auto voorbij komen op marktplaats.. Volgens mij uit het uiterste puntje van zuid limburg. (vlak bij mij in de buurt dus). Ik ken de auto echter niet..
P.s. Wat zou er omgeklust zijn aan je voordeuren.. Dit klopt zo. Wat niet klopt zijn de gesloten zijkanten achter.. Hier horen ruitjes in te zitten. Als dit niet dichtgelast is dan is de koets niet origineel..
-
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 13 okt, 2017 16:31
- Locatie: Waalre
Op kenteken is het nog steeds een AZ / AZA zonder derde ruitje.
Dit correspondeert met het chassis nummer en de gegevens van les filles de forest.
Ïk ga er dan ook vanuit dat de koets (achterzijde) en het ontbreken van het derde ruitje correct is.
Dit klopt met de binnenzijde van de koets, niet dicht gelast maar het correcte stripje..
Chassis is reeds vervangen (zonder boitteurs)
Motor is reeds vervangen door een A06/664
Motorkap (ribbel) is ook niet correct
Koplampen wel correct (AZ)
Stuur correct (AZ)
Dashboard mij niet helemaal bekend, (indicatoren correct)
Dit correspondeert met het chassis nummer en de gegevens van les filles de forest.
Ïk ga er dan ook vanuit dat de koets (achterzijde) en het ontbreken van het derde ruitje correct is.
Dit klopt met de binnenzijde van de koets, niet dicht gelast maar het correcte stripje..
Chassis is reeds vervangen (zonder boitteurs)
Motor is reeds vervangen door een A06/664
Motorkap (ribbel) is ook niet correct
Koplampen wel correct (AZ)
Stuur correct (AZ)
Dashboard mij niet helemaal bekend, (indicatoren correct)