2cv AZ met 602 motor op kenteken?

jbpallieter
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 13 okt, 2017 16:31
Locatie: Waalre

2cv AZ met 602 motor op kenteken?

Bericht door jbpallieter » vr 13 okt, 2017 16:56

Is het mogelijk een AZ uit 1969? dit staat nl in de papieren
En dan ook nog eens met een 602cc op kenteken?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik probeer te achterhalen wat origineel is en wat niet..
chassis is reeds vervangen (geen boitteurs)
motor is reeds vervangen A06 blokje maar dus wel 602 op een kenteken wat is afgegeven in NL op 18-04-1969

Stuur is van een AZ
dashboard van een AZM3
maar dan met het sleuteltje links ipv rechts...

De papieren zullen niet liegen dus eerste vraag, heeft iemand ervaring met kenteken uit 1969 / type AZ / 602 motor

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » vr 13 okt, 2017 19:38

Az heeft 425 motor. Punt
2cv6 kwam pas in voorjaar 1970 in NL op de markt.
Foto's misschien?
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 14 okt, 2017 20:57

misschien dat er AZ6BL op het kenteken staat?
Verbruik: Afbeelding

HYvonne
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 5 dec, 2016 13:55

Bericht door HYvonne » zo 15 okt, 2017 08:58

Ik heb een AZ gehad uit 1959 waar een 602 in zat. Dit heb ik bij RDW laten keuren en vastleggen. Zodoende staat er op het kenteken ook AZ / 1959 / en motor 602cc.
Kan dus wel.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » zo 15 okt, 2017 09:17

Of is het een Azam? Die hadden wel 602 motoren.

Of inderdaad een oude az met modene techniek. Fotos zeggen meer dan tekst.
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
2cvvier
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 5 jun, 2017 20:31
Locatie: Waddinxveen

Bericht door 2cvvier » zo 15 okt, 2017 21:21

Als je het appje "2cv identity" downloadt en daarin je chassisnummer invult kom je er waarschijnlijk achter hoe de eend gemotoriseerd was bij aflevering.

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » ma 16 okt, 2017 11:51

Snel getest met mijn dyane, deze kan ik al niet vinden

jbpallieter
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 13 okt, 2017 16:31
Locatie: Waalre

Bericht door jbpallieter » ma 16 okt, 2017 13:55

sorry voor de later reactie, moet e.a. nog uitvogelen hoe het werkt :)
ik krijg het niet voor elkaar fotos in te plakken via photos gooogle dus via link

dit is de eend

en ja er is veel niet origineel maar ik wil juist acherhalen hoe het origineel in erlkaar stak

https://lh3.googleusercontent.com/kLhui ... 34-h750-no


Dit is het kenteken
https://lh3.googleusercontent.com/9ZsZ2 ... 31-h974-no

Achterzijde:
https://lh3.googleusercontent.com/WULHH ... 50-h913-no

Hier staat meer info over het chassisnummer:
https://lh3.googleusercontent.com/4vHzw ... 48-h975-no

En over de mogelijkheid voor 602 "optie"
https://lh3.googleusercontent.com/Wf_Mo ... 48-h975-no

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » ma 16 okt, 2017 16:56

Alleen de Azam 6, die van 65 tot 67 is gebouwd had een 602 motor.

De auto hoort er ongeveer uit te zien zoals in deze franse folder.
De Benelux versies hadden daarnaast rechthoekige richting- aanwijzers in de voorschermen. Een klein parkeerlichtje op de c stijl en tweekleurige achterlichten en losse nummerplaatverlichting aan weerzijde van de nummerplaat.

Afbeelding
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4962
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 16 okt, 2017 17:05

Er is inderdaad niet veel origineel meer.. heb je ook een foto van de motorruimte?
diverse Citroens, wat anders.

jbpallieter
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 13 okt, 2017 16:31
Locatie: Waalre

Bericht door jbpallieter » ma 16 okt, 2017 17:49

Enige aanknopingspunt vind ik in het chassisnummer en deze website

http://www.lesfillesdeforest.be/V2004/B ... cement.htm

Hierin kan je zien dat het een AZ is geproduceerd in 1968

Koets is origineel naar voordeuren zijn omgeklust

jbpallieter
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 13 okt, 2017 16:31
Locatie: Waalre

Bericht door jbpallieter » ma 16 okt, 2017 18:20

AZ et AZA

Il existe 2 périodes:

De 1961 à 1968 (dans le courant de l'année), les numéros de châssis étaient composés de 7 chiffres et commençaient par 1. Ils avaient donc la forme 1xxxxxx.

De 1968 (courant de l'année) jusqu'à la fin de la production de ces modèles (1969 pour la Belgique), les numéros de châssis étaient composés de 8 chiffres et commençaient par 29. Le dernier numéro de châssis connu serait le 29012657.


Mijn nummer is 29007954 ...

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » ma 16 okt, 2017 18:45

Begin eens bij het belangrijkste. Het chassis. Naar mijn mening hoort hieronder een chassis met 4 "armen" eraan vastgelast. De armen zitten onder de vloer iets achter het punt waar jij en je medepassagier je voeten neerzet en waar de achter passagiers hun voeten neerzetten. Zitten deze armen niet aan het chassis vast maar wel aan de vloerplaten dan zit er dus een nieuw(er) chassis onder..

Als dit het geval is dan zou ik er niet meer mee langs de RDW gaan om er weer een 425cc van te maken.. Voor dat je het weet mag je er dan de weg niet meer mee op omdat er mee geknoeid is..

Zag trouwens deze auto voorbij komen op marktplaats.. Volgens mij uit het uiterste puntje van zuid limburg. (vlak bij mij in de buurt dus). Ik ken de auto echter niet..

P.s. Wat zou er omgeklust zijn aan je voordeuren.. Dit klopt zo. Wat niet klopt zijn de gesloten zijkanten achter.. Hier horen ruitjes in te zitten. Als dit niet dichtgelast is dan is de koets niet origineel..

jbpallieter
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 13 okt, 2017 16:31
Locatie: Waalre

Bericht door jbpallieter » ma 16 okt, 2017 19:20

Op kenteken is het nog steeds een AZ / AZA zonder derde ruitje.
Dit correspondeert met het chassis nummer en de gegevens van les filles de forest.
Ïk ga er dan ook vanuit dat de koets (achterzijde) en het ontbreken van het derde ruitje correct is.
Dit klopt met de binnenzijde van de koets, niet dicht gelast maar het correcte stripje..

Chassis is reeds vervangen (zonder boitteurs)
Motor is reeds vervangen door een A06/664
Motorkap (ribbel) is ook niet correct
Koplampen wel correct (AZ)
Stuur correct (AZ)
Dashboard mij niet helemaal bekend, (indicatoren correct)

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4962
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 16 okt, 2017 19:31

Achterspatbord is ook zelf geknutseld. Ik zie hoofdsteunen en gordel ophangingen aan de B stijl ??
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie