2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Project 2cv6 1986
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Restauraties en verbouwingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gee
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 24-6-2013
Berichten: 68
Woonplaats: Dedemsvaart

BerichtGeplaatst: Vr 27 Feb, 2015 11:07    Onderwerp: Project 2cv6 1986 Reageer met quote

Beste forummers,

Ons rode Eendje, dat al ruim 20 jaar bij ons is, is klaar voor een totale restauratie. Met veel bewondering lees ik de projectverslagen op het forum, en dan denk ik wel eens: waar begin ik aan!? Maar de interesse en de vele adviezen/suggesties van ervaren Duckologen geven moed. En niet geschoten is altijd mis, al doende leert men, van fouten leer je alleen maar, al die clichés zijn ongetwijfeld waar! Dus begin ik met volle moed aan het slopen (dat kan ik in ieder geval -Smile
Het eindresultaat moet zo duurzaam mogelijk zijn, zeker wat betreft anti-roest. Dus de koets en losse carosseriedelen worden verzinkt.
En ik neem er alle tijd voor (en die heb ik gelukkig ook). Na het Eendje staat het volgende project al te lonken, een Land Rover Defender uit 1991 (maar da's meer iets voor het Land Rover forum ), waar ik net een jaar mee door Afrika heb gereisd (zie www.geehurkmans.com/Thimba). Kortom: never a dull moment!
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen, de worstelingen, dilemma's en de succesjes, en zal regelmatig een beroep doen op jullie kennis en ervaring!

Cheers,

Gee














Laatst aangepast door Gee op Zo 12 Jul, 2015 12:22, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TB
Moderator


Geregistreerd op: 17-5-2004
Berichten: 3478
Woonplaats: Zuid Holland

BerichtGeplaatst: Vr 27 Feb, 2015 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

Succes! Leuk om te volgen.

Als ik de foto's zo zie is het een prima basis.... dus moet lukken.
_________________
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Mercedes Benz C180k Estate Avantgarde AMG
Honda NC700S - 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Gee
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 24-6-2013
Berichten: 68
Woonplaats: Dedemsvaart

BerichtGeplaatst: Vr 27 Feb, 2015 15:27    Onderwerp: Reageer met quote

TB schreef:
Succes! Leuk om te volgen.

Als ik de foto's zo zie is het een prima basis.... dus moet lukken.


Thanks!

Gee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Robcap
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 29-3-2013
Berichten: 242
Woonplaats: Jabeek

BerichtGeplaatst: Vr 27 Feb, 2015 16:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ook hier weer de vraag, heeft de RDW een schouwing gedaan? Kleine moeite, groot plezier.
In ieder geval, super, zo'n project!
_________________
Groet, Rob

2CV6 uit 1980,Verte Embrun
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 7-9-2010
Berichten: 1289
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Vr 27 Feb, 2015 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

mooie sleutelruimte, grote compressor...
Je hoeft je niet te vervelen.

Gr Rob
_________________
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hans B
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 12-11-2009
Berichten: 157
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: Vr 27 Feb, 2015 17:04    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Gee,

dat is de eend van Bo, die is regelmatig bij mij op bezoek geweest!
Mooi dat ze in ere wordt hersteld!

De basis is in ieder geval goed, redelijke koets, galva chassis dus dat gaat goedkomen!

Succes,

Hans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 16-2-2014
Berichten: 307
Woonplaats: stevensweert

BerichtGeplaatst: Vr 27 Feb, 2015 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

ik zal het in ieder geval gaan volgen. succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Thijs
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 14-1-2011
Berichten: 2231
Woonplaats: Drachten en omkriten

BerichtGeplaatst: Vr 27 Feb, 2015 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
galva chassis


Waar zie je dat chassis dan?

Nu vraag ik me af of dat goed gaat komen bij de RDW....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gee
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 24-6-2013
Berichten: 68
Woonplaats: Dedemsvaart

BerichtGeplaatst: Vr 27 Feb, 2015 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Thijs schreef:
Quote:
galva chassis


Waar zie je dat chassis dan?

Nu vraag ik me af of dat goed gaat komen bij de RDW....


Hi,

Chassis is jaren geleden al gegalvaniseerd. Koets is in redelijke staat, maar er is wel wat laswerk nodig aan de dorpels bv. Verder blijft het natuurlijk toch een verrassing wat je zoal tegen komt. Motorblokje en versnellingsbak lopen soepel. Het Eendje wordt/werd het hele jaar door dagelijks gebruikt, en dat zal na renovatie ook zo zijn. Vandaar de inzet op een duurzame restauratie.

Cheers,

Gee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Gee
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 24-6-2013
Berichten: 68
Woonplaats: Dedemsvaart

BerichtGeplaatst: Vr 27 Feb, 2015 21:55    Onderwerp: Reageer met quote

Hans B schreef:
Hoi Gee,

dat is de eend van Bo, die is regelmatig bij mij op bezoek geweest!
Mooi dat ze in ere wordt hersteld!

De basis is in ieder geval goed, redelijke koets, galva chassis dus dat gaat goedkomen!

Succes,

Hans


Hi Hans,

Klopt!

Cheers,

Gee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Gee
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 24-6-2013
Berichten: 68
Woonplaats: Dedemsvaart

BerichtGeplaatst: Vr 3 Apr, 2015 10:34    Onderwerp: kale koets Reageer met quote

Vandaag koetsje eraf gehaald. Het ziet er - zeker als ik het vergelijk met andere roestoratie-projecten op het forum - eigenlijk nog redelijk goed uit!
De achterschermen nog even laten zitten. Die zijn eens ooit aan de binnenschermen gelast om een gat te camoufleren! Eens kijken hoe ik die weer netjes van elkaar kan scheiden.
Ik denk de volgende onderdelen te gaan vervangen door zincor plaatdelen:

kofferbak (complete unit)
voetenbak
paravans links en rechts
dorpels
binnenschermen

Het chassis is gegalvaniseerd, en ook na ruim 15 jaar ziet dat er nog prima uit!
Nu eerst dat chassis maar eens verder ontmantelen, schoonmaken en van een zwarte beschermlaag voorzien.
Wat raden jullie aan om daar op te spuiten?

Cheers,

Gee



even luchten




chassis weer naar binnen om verder aan te werken


galva chassis na ruim 15 jaar




schutbord is goed hard


voetenbak ventileert goed


voetenbak van binnen




stijl rechterkant


dorpel rechts


staartstuk is hard


kofferbak


aansluiting bodemplaat kofferbak


binnenscherm links


frame voorruit is hard


paravan rechtsvoor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 16-2-2014
Berichten: 307
Woonplaats: stevensweert

BerichtGeplaatst: Za 4 Apr, 2015 13:23    Onderwerp: Reageer met quote

goed bezig. ik ben met een zelfde project bezig. succes en ga zo door.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
verkuilm
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 327
Woonplaats: Zeist

BerichtGeplaatst: Zo 5 Apr, 2015 09:13    Onderwerp: Reageer met quote

Dat ziet er uit of het wel te doen is, de koets.
Zie op de eerdere foto dat het niet orginle motor is, keer vervangen waarschijnlijk.

Dat galvaniseren, is hier al ergens hele discusie over.
Zelf vind ik het nogal kostbaar.
En persoonlijk denk ik niet nodig. Als je de koets goed overspuit.
Blijft daarna ook echt heeeeeel lang goed.
Orgineel zit er nauwlijks verf op.
_________________
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gee
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 24-6-2013
Berichten: 68
Woonplaats: Dedemsvaart

BerichtGeplaatst: Zo 5 Apr, 2015 15:00    Onderwerp: Reageer met quote

verkuilm schreef:
Dat ziet er uit of het wel te doen is, de koets.
Zie op de eerdere foto dat het niet orginle motor is, keer vervangen waarschijnlijk.

Dat galvaniseren, is hier al ergens hele discusie over.
Zelf vind ik het nogal kostbaar.
En persoonlijk denk ik niet nodig. Als je de koets goed overspuit.
Blijft daarna ook echt heeeeeel lang goed.
Orgineel zit er nauwlijks verf op.


Ja, Motor is vervangen na ongeluk.
Hoe zie je dat trouwens, dat die niet origineel is?

Gee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 26-12-2003
Berichten: 2383
Woonplaats: Zeist

BerichtGeplaatst: Zo 5 Apr, 2015 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

dat de motor niet origineel is kun je zien aan de koppeling. Er zit een dik vliegwiel op met 3-vinger koppeling en dat is het 'oude' type. Officieel hoort er een diafragmakoppeling in met dun vliegwiel.
_________________
Verbruik:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Restauraties en verbouwingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 1 van 7
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group