Sproeier

Plaats reactie
Grijze GHYS
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 08:49
Locatie: Hellenthal (D)

Sproeier

Bericht door Grijze GHYS » ma 17 jul, 2023 09:29

Goede dag. Heb ik op het plaatje hieronder de stationairsproeier rood omcirkeld of is mijn 2cv kennis nog minder dan ik dacht.
Solex 26 18 sproeier.png
Bij mijn Charleston zit op die plek alleen een loze schroefdraad. Kwam daar achter nadat de Eend onderweg ineens niet meer normaal wilde rijden en ik met getob met choke en gas thuis kwam.
Komt het vaker voor dat dit onderdeel spontaan onderweg uitstapt? Belangrijker natuurlijk, wat doe ik er aan. Gewoon nieuw kopen en er weer indraaien? Of is het een signaal dat er meer loos is. Moet ik ergens speciaal op letten? Ik hoop het snel te fixen en in elk geval op tijd Zwitserland te kunnen bereiken.
Tja, en het typeplaatje van de carburateur is nog maar ongeveer een halve centimeter lang en ik zocht tevergeefs naar een oudere foto waar het plaatje zichtbaar op zou kunnen zijn.

Grijze GHYS
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 08:49
Locatie: Hellenthal (D)

Re: Sproeier

Bericht door Grijze GHYS » ma 17 jul, 2023 17:08

Vandaag weer veel geleerd. Vervangende sproeier op de kop getikt, hopelijk een goede. Ga hem vanavond monteren en hoop dat alle problemen dan zijn opgelost.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4976
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Sproeier

Bericht door AZL57 » ma 17 jul, 2023 19:30

Gebeurd hoogst zelden misschien eens niet goed vastgedraaid. Ik heb het onderweg in Frankrijk eens gehad. Toen ben ik een luchtmengschroef van mijn enkele carburateur verloren. Ik was gestopt op een marktpleintje en was aan het overleggen wat te doen. Stopt een brommer naast me en de man vraagt wat er is. Ik leg het uit. Kom maar mee naar mijn neef zegt ie die heeft veel eend onderdelen. En ja hoor de man bleek een 2cv wereldreiziger te zijn en had in zijn stal vol eenden onderdelen. Gelukkig ook mijn ontbrekende schroef. Hij wilde geen geld maar ik moest wel koffie bij hem gaan drinken... :extra_cool:
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1922
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Re: Sproeier

Bericht door marcopr » wo 19 jul, 2023 20:59

het gebeurt een doodenkele keer wel vaker.
Zoek dan zeker op, tussen of onder je motorblok of de desbetreffende sproeier daar nog ligt.
tweeceevees zijn leuk!

Plaats reactie