alternatieve klokken

twan
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: di 16 aug, 2005 08:24

alternatieve klokken

Bericht door twan » zo 15 jan, 2006 09:18

Hallo,

weet er toevallig iemand of er kilometertellers en toerentellers zijn die ook op een 2cv passen. Ik dacht zelf misschien aan een (tweecilinder)motorfiets, maar ik heb geen idee van welk type iets kan passen. Heeft iemand hier ervaring in of weet je welke klokken anders te gebruiken zijn. (nee geen nieuwe peperdure burtonklokken)

Groetjes Twan

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » zo 15 jan, 2006 10:59

Motorfiets toerenteller past idd, er zijn verschillende die ze hebben. Ik ben ook al een tijdje bezig met zoeken, het is echt niet makkelijk om aan zoiets te komen voor een schappelijke prijs.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 15 jan, 2006 11:10

zoals net vermeld ergens op internet (een Nederlander) is een aangepaste equus toerenteller te vinden van +/- 45 euro. En dat is niet duur.

Ook is er in DLD een cockpit te koop van +/- 150 euro met alles er op: km-teller, toerentuller, olielampje, groot licht lampje, richtingaanwijzer, benzinemeter en ja een klok.
Met E-keur, dus geschikt voor montage.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 15 jan, 2006 14:16

Heb je daar eventueel ook foto's van?

Ik kan namelijk geen site van DLD vinden, maar misschien is 't een afkorting van iets? Zegt me nix iig :P
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 15 jan, 2006 14:17

DLD is duitsland, maar ik zal eens googlen, momentje

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Re: alternatieve klokken

Bericht door SamClukkers » zo 15 jan, 2006 14:25

Misschien in de richting van Fiat 500 Abarth zoeken? En anders best richting moto gaan, BMW's en dergelijke.

Groetjes Sam

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 15 jan, 2006 14:36

Afbeelding
dis alles wat BMW motor oplevert, op fiat abarth zoeken kom ik steeds bij een seicento uit, met witte (!) wijzerplaten...
Nog vrij lastig dus...
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 15 jan, 2006 14:46

ships in verkeerd topic zitten posten

deze link ff volgen

http://www.mgm-bikes.de/neuteile/k007u0 ... #anker_178

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 15 jan, 2006 14:49

Ik had ze al gevonden hoor :P

Maar goed, dat is dus niet speciaal voor 2CV?Want dat is waar ik eigenlijk naar op zoek was...

Toch bedankt hoor!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 15 jan, 2006 14:57

speciaal voor de eend? die klokken van burton e.d zijn ook niet speciaal voor de eend.

bij vdo kun je ze gewoon kopen, kosten daar ook 200 euro voor alleen km teller.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » zo 15 jan, 2006 15:59

In principe past gewoon een toerenteller van een willekeurige tweepits benzinemotor. Het gaat n.l. om het aantal vonken dat geleverd wordt of een soort gemiddelde bobinespanning. Ik heb zelf en teller van een Harley (2e hands), maar die moet ik nog aansluiten:

Afbeelding

De foto is klikbaar voor en lijstje met meer foto's !

Ik weet alleen niet meer wat ik betaald heb voor het ding, maar het zal vast niet (heel) veel geweest zijn ;)
Afblijven.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 15 jan, 2006 17:12

backfire schreef:speciaal voor de eend? die klokken van burton e.d zijn ook niet speciaal voor de eend.

bij vdo kun je ze gewoon kopen, kosten daar ook 200 euro voor alleen km teller.
Nee, maar je hebt bij burton wel een complete originele tweedehands snelheidsmeter met lampjes etc etc etc, ik dacht dat je hiervan een nieuwe versie bedoelde...

http://www.burtoncar.com//general/fotof ... x_height=0

Bijvoorbeeld digitaal
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 15 jan, 2006 17:15

ja en daar zit hem de clou LE ik weet niet of je hem ook daadwerkelijk getest hebt, maar er zijn Harleys met onsteking per cilinder, met elke cilinder eigen bobine, onze 2cv's en aanhang hebben 1 ontsteking voor beide cilinders en 1 bobine (dubbel vonkende op zowel inluitslag als uitlaatslag).

maar wel mooi ding hoor, bereik is ook bruikbaar, alleen jammer dat je vaak in het rood zit :)

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 15 jan, 2006 17:19

thomaaas schreef:
backfire schreef:speciaal voor de eend? die klokken van burton e.d zijn ook niet speciaal voor de eend.

bij vdo kun je ze gewoon kopen, kosten daar ook 200 euro voor alleen km teller.
Nee, maar je hebt bij burton wel een complete originele tweedehands snelheidsmeter met lampjes etc etc etc, ik dacht dat je hiervan een nieuwe versie bedoelde...

Bijvoorbeeld digitaal
Nee, inderdaad, is ook niet zo makkelijk omdat de uislag van de eend maar 170 graden bedraagt en de meeste tellers 300+ graden. Je kunt natuurlijk een digitale vdo (met analoge uitlezing -> dus met een naald) achter je bestaande plaat monteren en zelf de waardes aanpassen opde waardes van de vdo.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » zo 15 jan, 2006 18:28

backfire schreef:ja en daar zit hem de clou LE ik weet niet of je hem ook daadwerkelijk getest hebt, maar er zijn Harleys met onsteking per cilinder, met elke cilinder eigen bobine, onze 2cv's en aanhang hebben 1 ontsteking voor beide cilinders en 1 bobine (dubbel vonkende op zowel inluitslag als uitlaatslag).

maar wel mooi ding hoor, bereik is ook bruikbaar, alleen jammer dat je vaak in het rood zit :)
Ik heb vrij uitvoerig onderzoek gedaan op het internet en ben er voor 99% zeker van dat deze toerenteller geschikt is voor een Eend.

Overigens, de toerenteller telt niet het aantal vonken die de bougues geven, maar het aantal keer dat de bobine spanning voor 1 of meer bougies levert. Dat is bij alle 2-cylinder motoren gelijk, daarom ben ik er zo zeker van dat de toerenteller die ik heb geschikt zal zijn. Blijkt dat niet zo te zijn, dan meld ik het meteen ! Echter, het zal nog wel even duren voor ik die melding geef, indien noodzakelijk.
Afblijven.

Plaats reactie