4x4

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » do 29 jun, 2006 22:00

Nou met meewind en een extra versnelling zit je al snel op de 140 denk ik hoor!

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 29 jun, 2006 22:21

dat zit ik nu al bijna :lol:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 29 jun, 2006 23:09

ik ben ook al ff aan het zoeken, en dan met name naar een "zwitserse" bak.

Er schijnt, heb ik me laten vertellen, een zwitser te zijn die iig 100 versnellingsbakken met een extra overdrive heeft gemaakt.

De eerste 4 allemaal iets korter, en dan de 5 echt een overdrive. Dit was vooral bedoeld voor in de bergen, en schijnt goed te werken, dus, niet veel winst op top, maar wel rustiger rijden op de snelweg. Wat ik dan begreep was dat een orgineel blokkie eigenlijk net niet over de "boegsnelheid" heen komt, maar wel lekker zuining half gas 110 kon rijden.

Ik heb met een man uit zeeland zitten babbelen die dat in zijn meharie had, en die was er erg over te spreken. Ik ben op ebay 1 keer zon bak tegengekomen, maar die is toen voor meer als 2200 euro verkocht. Die man uit zeeland wist er verder niet veel meer over te vertellen dan alleen dat ie lekker reed met zijn meharie. Hij had de meharie zo gekocht (uit zwitserland) en was niet van plan om zijn meharie uiteen te halen om te zien hoe en wat. Ik ben de beste man noooit weer tegengekomen ergens.

Ik pieker me suf over hoe die bak (de naam van die zwitster die ze maakte) ook weer genoemd werd..................

Mij zou een 5e versnelling vooral gaan om lekker rustig met 120 en een beetje op de linkerbaan van de snelweg te tuffen en dan waar nodig wat snelheid over te hebben. Dat mis ik nu wel eens, die snelheid "over".

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 30 jun, 2006 02:18

Ik denk twee dingen;
1- dit hoort niet in dit topic thuis
2- ook al heb ik er neit zoveel verstand van, dat je wel ietsjes sneller gaat kunnen. Ik geloof dat een eend qua vermogen piekt bij 4700 toeren, als dit niet klopt alsjeblieft even zeggen, en dat je, op topsnelheid in een 4bak al rond de 6000 toeren zit, en daar heb je dus al minder vermogen. Dan kun je, als je het goed aanpast dus idd in zn 5 ietsjes, maar dan ook maar een klein beetje harder gaan, maar dit scheelt misschien hoogstens 5 km/h. Ik denk dat het echte voordeel zit in het rustiger rijden, idd half gas bij 110 km/h. Als je je bak voor 2200 pleuro aangepast hebt, zou ik mijn blok niet aanpassen. Waarom? een eendenmotor heeft al ongeveer het maximaal toelaatbare vermogen voor een eendenbak. Als je met meer vermogen aankomt zul je een andere bak moeten hebben, want je draait r geheid de galemiesen in.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 30 jun, 2006 08:43

thomaaas schreef:Ik denk twee dingen;
1- dit hoort niet in dit topic thuis
2- ook al heb ik er neit zoveel verstand van, dat je wel ietsjes sneller gaat kunnen. Ik geloof dat een eend qua vermogen piekt bij 4700 toeren, als dit niet klopt alsjeblieft even zeggen, en dat je, op topsnelheid in een 4bak al rond de 6000 toeren zit, en daar heb je dus al minder vermogen. Dan kun je, als je het goed aanpast dus idd in zn 5 ietsjes, maar dan ook maar een klein beetje harder gaan, maar dit scheelt misschien hoogstens 5 km/h. Ik denk dat het echte voordeel zit in het rustiger rijden, idd half gas bij 110 km/h. Als je je bak voor 2200 pleuro aangepast hebt, zou ik mijn blok niet aanpassen. Waarom? een eendenmotor heeft al ongeveer het maximaal toelaatbare vermogen voor een eendenbak. Als je met meer vermogen aankomt zul je een andere bak moeten hebben, want je draait r geheid de galemiesen in.
antwoord op 1: mee eends, maar het loopt wel vaker raar in een topic
antwoord op 2: de grootste vijand van een eend op top speed is de luchtweerstand!, ik ben het met je eens dat het wel iets in top zal schelen, maar dat zal niet noemenswaardig zijn, het gaat mij ook vooral om lekker rustig te kunnen rijden rond de 120 km/h

overigens bij veel auto's uit de jaren 80 en 90 warbij de 5e versnelling nog een echte overdrive was wordt de topsnelheid gehaald in de 4e (bijv. VW Golf II 1.8) later is de overdrive veel meer een 'echte' versnelling geworden!

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 30 jun, 2006 15:18

nog ff wat gesurfd : http://burtonclub.nl/forum/viewtopic.ph ... 9ebc930e31

http://oecc.nexenservices.com/Narizin/tech/Getriebe.php

anders tik het volgende maar eens in bij google: weber 5 gang getriebe 2cv

greets Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » vr 27 dec, 2013 15:56

Op de 2cv travel site wordt momenteel een schitterende 4x4 Barbour gemaakt.
Mooi topic om te volgen!!!
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Bericht door schroef » do 20 feb, 2014 19:40

De 2CV6 4X4 a la Louis Barbour was vandaag bij de RDW. Het chassisnummer is opnieuw ingeslagen, de gewijzigde achterremmen zijn bekeken en de auto is opnieuw gewogen. Nog een paar dagen en de kentekencard met de wijzigingen zal in de brievenbus vallen.
De hele story met uitgebreid fotoverslag op www.2cvtravel.nl
Laatst gewijzigd door schroef op do 20 feb, 2014 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » do 20 feb, 2014 20:20

hoe zit dat met keuren dan? ik heb op mijn kenteken niks staan over hoeveel wielen aangedreven zijn en dergelijke. [ ben ook bezig een 4x4 te plannen voor mijn dyane]

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » do 20 feb, 2014 20:24

Ga je die dyane gs ami super 4x4 maken? ;-)
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Bericht door schroef » do 20 feb, 2014 21:28

Een aantal zaken blijven natuurlijk hetzelfde zoals cilinderinhoud, aantal cilinders, aantal deuren, brandstofsoort, vermogen, aantal zitplaatsen, wielbasis, spoorbreedte en zo nog meer, maar bijvoorbeeld de achterremmen, brandstoftank wijken af van de typekeuring en zo zijn er tal van zaken die zijn gewijzigd, maar details houdt ik liever nog even voor me.

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » do 20 feb, 2014 22:48

Ducksen schreef:Ga je die dyane gs ami super 4x4 maken? ;-)
Ja inderdaad. Maarja ik zie dan wel hoe t gekeurd gaat worden. Zal vast goed komen haha

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » do 20 feb, 2014 22:58

Tuurlijk gewoon keuren hop ;-)
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » do 20 feb, 2014 23:46

Op je kenteken komt helemaal niets te staan, alleen het gewicht wordt aangepast en thats it. Of je andere remmen erop zet boeit ook niet, ze moeten alleen de remkracht halen die voor dat bouwjaar voorgeschreven is.... Bij mijn Sahara heb ik achter dezelfde remmen als voor, blokkeren ook eerder (net als een lege 2cv) maar de RDW zegt er niets van en de APK ook niet omdat de remmen apart getest worden en niet wordt gekeken naar de remkracht die nodig is om een bepaalde vertraging te halen....

Alleen bij mijn Sahara is het kenteken aangepast. er stond eerst 4 cilinders wat ik niet goed vond, nu staat er op mijn kenteken: dit voertuig is voorzien van 2 motoren met elk 2 cilinders..... staat wel gaaf. :lol: :lol:

Joey gewoon afspraak maken bij de RDW, wordt gewoon goedgekeurd, visueel moet het netjes uitzien en uiteraard APK waardig en je krijgt goedkeuring, ook je 1600CC is geen probleem (als de emmisie waarde klopt)....

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » do 20 feb, 2014 23:56

LPGo schreef: Joey gewoon afspraak maken bij de RDW, wordt gewoon goedgekeurd, visueel moet het netjes uitzien en uiteraard APK waardig en je krijgt goedkeuring, ook je 1600CC is geen probleem (als de emmisie waarde klopt)....
daar ben ik ook niet zo bang voor, al worden het wel wat meer aan passingen, ook een vering ala m35 namelijk haha. maar netjes zal het zeker worden. waar nodig enzo frees ik nette nieuwe onderdelen voor en dergelijke! het moet gewoon goed strak en netjes zijn. haha

cilinder inhoud staat niet eens op mijn kenteken dus weet niet of daar wel naar gekeken gaat worden dan.

Plaats reactie