Hoe herken ik een dyane bak?
-
- Gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: vr 24 feb, 2006 00:35
- Locatie: Bloemendaal
Hoe herken ik een dyane bak?
Hallow,
Ik heb een paar bakjes liggen en zoek de dyanebak die erbij zitten moet.
Hoe haal je 2cv/ami/dyane bakjes uit elkaar?
En is er ook een manier om te testen of ze goed of slecht werken??
Groeten van Princejoao
Ik heb een paar bakjes liggen en zoek de dyanebak die erbij zitten moet.
Hoe haal je 2cv/ami/dyane bakjes uit elkaar?
En is er ook een manier om te testen of ze goed of slecht werken??
Groeten van Princejoao
Look! It's the old man from scene 24!
Re: Hoe herken ik een dyane bak?
inbouwen en ermee gaan rijden, de hoeveelheid "ijzervijlsel" op de carterplug kan een indicatie zijn, maar niet meer dan dat,...Princejoao schreef: En is er ook een manier om te testen of ze goed of slecht werken??
Ami 8 break
-
- Gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: vr 24 feb, 2006 00:35
- Locatie: Bloemendaal
HOIHOIHOI
Dank u wel, nu moet het lukken.
Heeft iemand nog een bakje nodig? IK HEEFT ER ZAT!
Heeft iemand nog een bakje nodig? IK HEEFT ER ZAT!
Look! It's the old man from scene 24!
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2154
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: HOIHOIHOI
ik kan wel een dyane bak gebruiken ...Princejoao schreef:Dank u wel, nu moet het lukken.
Heeft iemand nog een bakje nodig? IK HEEFT ER ZAT!
maar een 2cv6 bak is altijd welkom
vroem vroem
Re: HOIHOIHOI
mocht je gaan visa rijden in je eend, wil je denk ik ook wel een voorraadje hebben, dan kan je tenminste snel wisselen mocht er 1 inelkaar draaienPrincejoao schreef:Dank u wel, nu moet het lukken.
Heeft iemand nog een bakje nodig? IK HEEFT ER ZAT!
Ami 8 break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 962
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
een veel simpelere methode is de boormachine aan de priseas te zetten.
Zet de bak in zijn vrij en schakel de boormachine in met lager toeren, schakel het toerental langzaam op en luister naar de bak. Zorg wel dat er liefst verse olie in de bak zit!
Bij de schakelmommenten moet je de boor even uitzetten. zo werk je alle versnellingen af. Als het goed is hoor je geen geratel en kun je de bak inbouwen / gebruiken.
Zet de bak in zijn vrij en schakel de boormachine in met lager toeren, schakel het toerental langzaam op en luister naar de bak. Zorg wel dat er liefst verse olie in de bak zit!
Bij de schakelmommenten moet je de boor even uitzetten. zo werk je alle versnellingen af. Als het goed is hoor je geen geratel en kun je de bak inbouwen / gebruiken.
-
- Gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: vr 24 feb, 2006 00:35
- Locatie: Bloemendaal
Helooo
Beste mensen!
Ik heb het anders gedaan. Ik heb de bakken ingeleverd bij een versnellingsbakrevisiebedrijf en krijg een 2cv6 bak met schijven en Dyane c/p terug. Volgens Cats citroen net is dat de beste configuratie voor een AK met een Visamotor.
Groeten van de joao
Ik heb het anders gedaan. Ik heb de bakken ingeleverd bij een versnellingsbakrevisiebedrijf en krijg een 2cv6 bak met schijven en Dyane c/p terug. Volgens Cats citroen net is dat de beste configuratie voor een AK met een Visamotor.
Groeten van de joao
Look! It's the old man from scene 24!
-
- Gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: vr 24 feb, 2006 00:35
- Locatie: Bloemendaal
Reken nou maar even uit,
Ik bedoel: als je eerst er geloof aan hechtte, dan heeft het nu ook wel zin om dat te doen?
Verder voordat we verder gaan kijken, welk type visablok heb je eigenlijk?
Voor een 630 is het bij een AKS wel de ideale bak, maar voor een 644 of 665 is die bak te lang
t heeft te maken met je luchtweerstand, die is bij een hoger dak wel iets groter dan bij een lager dak. En een Eend heeft al niet zo'n beste C-waarde
Ik bedoel: als je eerst er geloof aan hechtte, dan heeft het nu ook wel zin om dat te doen?
Verder voordat we verder gaan kijken, welk type visablok heb je eigenlijk?
Voor een 630 is het bij een AKS wel de ideale bak, maar voor een 644 of 665 is die bak te lang
t heeft te maken met je luchtweerstand, die is bij een hoger dak wel iets groter dan bij een lager dak. En een Eend heeft al niet zo'n beste C-waarde
Ami 8 break
-
- Gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: vr 24 feb, 2006 00:35
- Locatie: Bloemendaal
T vervelende is dat als je een langere bak hebt dan ideaal, dat je t lastiger hebt om op snelheid te komen. In hoeverre die 7 procent uitmaakt weet ik niet, ik heb er geen ervaring mee. Maar als je het toch aanpakt doe het dan goed
Ik heb even voor je zitten kijken, t mooiste komt je op een Dyane bak die gebouwd is tussen 10-1968 en 2-1970. Die heeft de ideale verhouding. Zijn echter moeilijk te vinden. Maar je kunt altijd aan die man vragen of hij je daar aan kan helpen?
de 630 maakt minder toeren bij hetzelfde koppel dan een 644 en dan is een langere bak wel fijn om op de zelfde snelheid te komen. Dat is de reden dat een bak zoals jij die in eerste instantie wil wel fijn is bij een 630 in jouw auto en minder geschikt is voor een 644 blok.
evt heb in binnenkort nog een 630/644 hybride blok met ongeveer 40 á 42 pk's. Daarmee zou zo'n bakje het wel goed doen denk ik
Ik heb even voor je zitten kijken, t mooiste komt je op een Dyane bak die gebouwd is tussen 10-1968 en 2-1970. Die heeft de ideale verhouding. Zijn echter moeilijk te vinden. Maar je kunt altijd aan die man vragen of hij je daar aan kan helpen?
de 630 maakt minder toeren bij hetzelfde koppel dan een 644 en dan is een langere bak wel fijn om op de zelfde snelheid te komen. Dat is de reden dat een bak zoals jij die in eerste instantie wil wel fijn is bij een 630 in jouw auto en minder geschikt is voor een 644 blok.
evt heb in binnenkort nog een 630/644 hybride blok met ongeveer 40 á 42 pk's. Daarmee zou zo'n bakje het wel goed doen denk ik
Laatst gewijzigd door Evan op do 23 mar, 2006 22:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Ami 8 break
-
- Gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: vr 24 feb, 2006 00:35
- Locatie: Bloemendaal
Ok
Zo dank je wel voor het advies ik ga gelijk even navraag doen, maatr denk dat het al wat ,laat is. Dat hybride blok lijkt me wel wat wat zou je daar voor willen hebben? kijk wel uit want dit hoort nmatuurlijk eigenlijk onder verkoop.
Groeten van Joao
Groeten van Joao
Look! It's the old man from scene 24!