Punky's Motorrevisie

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 26 mar, 2008 10:05

puntjes er in lekker simpel en zoveel rijd je niet! ik had het zelfde probleem dat inhouden 1 sec op snelweg alleen. puntjes er in en probleem weg. ga je de 12e nog mee?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5831
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 26 mar, 2008 12:35

Volgens mij was het grote nadeel van de 123 dat deze veel beter oppakt bij lage toeren en je dus snel de neiging hebt om veel te laag in de toeren te rijden. Is dus niet echt een nadeel.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » wo 26 mar, 2008 13:34

Als het aan de 123 ligt is ie stuk. Heb als ik de km van de burton en pickup optel al 35500 km afgelegd met ontsteking nog nooit heeft hij ingehouden.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 26 mar, 2008 16:53

Ramonami schreef:puntjes er in lekker simpel en zoveel rijd je niet! ik had het zelfde probleem dat inhouden 1 sec op snelweg alleen. puntjes er in en probleem weg. ga je de 12e nog mee?
De 12de heb ik late dienst helaas. :roll:

De 123 zat voorheen in mijn 602cc blok en daar heb ik dit fenomeen nooit gemerkt hoor. Lijkt me stug als het met een 652cc ineens wel is. Zou het niet kunnen verklaren zo in iedergeval. :roll:
De eerste 500km heb ik er ook niks van gemerkt. Maar zal het in het achterhoofd houden. Heb nu een andere bobine erop zitten. Vervang zo de Valeo bougies door nieuwe van NGK en zal van de week de carb. nog even schoon blazen. Dan is dat uitgesloten en dan eens kijken wat ie dan doet. Werkt dit allemaal niet dan zal ik eens kijken wat ie doet op puntjes. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » wo 26 mar, 2008 17:48

jah dat is denk ik de beste manier jah. gewoon alles 1 voor 1 uitsluiten.
ben benieuwt.

greets dukw

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 26 mar, 2008 19:30

heb ook 652 cc en WG ignition of hoe heet die goedkope variant ook maar. De mijne heeft nog niet echt merkbaar ingehouden, behalve een keer toen de tank leeg was :roll:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4970
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 27 mar, 2008 16:56

Gek he, dat heeft die van mij ook altijd ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 14 apr, 2008 21:33

Inmiddels zo'n 1800 gereden. Het inhouden is verholpen met het vervangen van de bobine en het schoonmaken van de carb. Doordat deze is gaan lekken door een oude pakking van de deksel van de carb. Deze moeten vervangen. Sindsdien houdt hij weer soms wat in. Ik vermoed dat er weer een vuiltje van de oude pakking is ingekomen, dus van de week nogmaals de deksel eraf en alles goed doorblazen en de randen goed schonmaken. Dan moet het over zijn.

Verder wilde het met de lambdasondemeter niet echt vlotten, dus op marktplaats gaan speuren en daar een kant en klaar metertje kunnen kopen. Deze heeft ook discoverlichting voor de achtergrond, maar helaas ( :wink: ) ben ik het blokje kwijt wat deze verlichting inschakeld. Zal nog wel ergens in het doosje zitten ofzo. :lol:
Nu kan ik aan de hand van ledjes zien wat ongeveer het gasmengsel in de uitlaat is. vandaag een kort ritje gedaan en het werkt goed. Bij gewone ritje zit de meter mooi in het tussengebied. Bij een stuk snelweg met 5000 toeren loopt hij richting het gebied wat te arm aangeeft. Maar ik moet nog een keer een echt stuk gaan rijden en geen 5 km. :wink:
Verder de laatste uitlaatklem vervangen door een degelijker exemplaar. Dan is de uitlaat tenminste goed luchtdicht. Deze laatste klem gaat bij mij door het schudden van het blok altijd losser zitten met een goedkoop klemmetje door het schudden van het blok. Ik zal maar niet zeggen waar deze vandaan komt. :lol:

Volgende week de APK en dan ga ik de draadboom maar eens intapen en dan is het blokgebeuren en heel eind klaar.

Afbeelding
Het metertje. Helaas een witte, want mijn andere meters zijn allemaal zwart.

Afbeelding
De klem. Wel iets aan moeten slijpen op de raakvlakken. Anders zitten ze te los.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » ma 14 apr, 2008 21:36

Ziet er toch wel puik uit hoor,s wat anders zo'n witte meter. Ben wel benieuwd waar de klem vandaan komt :wink: Over twee weken gaan we t ak blokkie in elkaar peuteren,dus dan meer info en piccies hierover,maar goeie voorbeelden genoeg.
~:-)~

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 14 apr, 2008 21:45

Heeft jeroentje je cilinderkopjes al af dan? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » ma 14 apr, 2008 22:26

Ga ik die dag gelijk regelen(onder toeziend oog natuurlijk :wink: ),hij is te druk met de studie en met de snoek.
~:-)~

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 19 apr, 2008 19:24

Nu aan het testrijden met de lambdasonde meter. Mijn sproeierbezetting was 125 in de eerste trap en 115 in de tweede. Bij ritjes buiten de snelweg om geeft dit een mooi bereik. De meter geeft aan dat de verbranding optimaal is, maar wanneer ik de snelweg opga is het over. Dan blijft ie tot 4000 toeren in het optimale gebied en vanaf ongeveer 4500 toeren geeft hij aan te arm te staan. Zodoende Godfried gebeld en hem het probleem voorgelegd. Hij stelde voor een grotere tweede sproeier te monteren en dat was ook mijn gedachten. Dus vandaag een 120 gemonteerd, maar helaas met 0.00 resultaat. Tot 4500 toeren gaat het goed, daarboven geeft hij te arm aan.

Moet ik een nog grotere sproeier gaan monteren?

Wie heeft er een bigbore of visa blok en heeft ooit meegedaan aan een testbankdag. Ik zou graag willen weten wat hun uiteindelijke sproeierbezetting is. Dit als referentiekader.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5831
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 19 apr, 2008 19:35

luchtfilter monteren.

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » za 19 apr, 2008 19:51

De visa solex carburateur die ik heb liggen heeft 120 sproeier in de 1ste trap en 130 in de 2de trap.
Volgens de visa vraagbaak zou er in een visa 2cil carburateur zelfs een 125 +/-5 in de 1ste trap en een 150 +/-5 in de 2de trap moeten zitten.

Mijn ervaring is dat je sproeier afstelling nooit zo krijgt dat het onder alle omstandigheden mooi op lambda 1 of net rijk krijgt. Daarom heb ik de sproeier bezetting zo gekozen dat hij volgas net aan de rijke kant loopt, met als gevolg dat hij op deellast dus b.v. 4500 toeren nog gewoon arm loopt en het benzine verbruik ook niet de spuigaten uitloopt als je gewoon relaxt rijdt.

Succes en groetjes, Bart

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 19 apr, 2008 20:08

backfire schreef:luchtfilter monteren.
De originele bedoel je? Ik heb nu een K&N openluchtfilter.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie