haperende ontsteking

Alles over visa-conversies.
rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

haperende ontsteking

Bericht door rusty » ma 14 mei, 2007 12:45

zaterdag naar waggel geweest en op doorreis naar Zutphen last van overslaande ontsteking (boven 4500 rpm) en bij verkeerslicht ook nog afslaan, niet blijven lopen onder 2000 rpm......

uiteindelijk bleek de stationairloopsproeierafsluiter defect, dus stationairloopprobleem opgelost.

als eerste sensoren vervangen (doorgemeten gebruikte), geen resultaat, computer vervangen, geen resultaat, bobine vervangen ook geen resultaat.

Op m'n toerenteller kan ik ook zien dat er een onstekingsprobleem is, die slaat meestal tijdens een schok/overslaan 500-1000 rpm naar beneden (en soms ook omhoog)

het probleem blijft dus bestaan, wat kan het verder nog zijn..........

o, ja vacuumsensor was al doorverbonden, en alleen bougies en bougiekabels zijn nog niet vervangen, verder tot 4500 rpm is er nix te merken, looptie misschien wel beter dan ervoor (stekkers van de sensoren waren gecorrodeerd)

ideeën??......

greetzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Robbert. » ma 14 mei, 2007 13:35

Bedrading? als er wel stroom wordt gemaakt, dus de bobine in orde is zoals je zei, maar de vonk niet komt dan zou ik het hele circuit tot aan de bougie doorlopen. Dus bougies, kabels, maar ook alle andere bedrading en connectors van de ontsteking, misschien is er wel meer gecorrodeerd.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 14 mei, 2007 15:31

alle andere verbindingen zijn zeer goed gesoldeerd met krimpkous eromheen, hier heb ik geen twijfels over!

Het lijkt erop dat het signaal van een sensor niet goed is, dat verklaart ook meteen de springende toerenteller, maar het vreemde is dan weer dat ie het ook bij de 'nieuwe' sensoren doet.....

Komend weekend gaat toch de hele boel eruit, komt een andere bak in met langere overbrenging (eendbak met Ami dif). kan ik meteen de hele bedrading grondig nakijken. maar ik zou wel graag voor de tijd het probleem opgelost hebben..........


greetzzzzzzzzzzz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » ma 14 mei, 2007 18:36

ben je heel zeker dat al je massa's goed zijn ? heb dit ook al eenkeer voorgehad probleem zat hem telkens in de stekker verbinding die van de sensor komt. Ik zou toch eens kijken als die het met nieuwe ook doet of misschien onderaan contactrol een pinnetje losgekomen heb ik ook voorgehad

Greets robin

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 14 mei, 2007 20:27

ik twijfel idd al langer of mijn aut een goede massa heeft, maar ik heb alle massakabels extra naggekeken en een extra (dikke) massakabel van het massaaansluitpunt op de bak naar de koets gelegd.

@ Robin: bedoel je met contactrol die onderaan je contactslot? zit daar een massa dan? ( ik zal zo even het schema erbij zoeken, maar al m'n vraagbaken liggen bij m'n ouders omdat ik metversnellingsbkken bezig ben)

zal idd nog een keer alle massaverbindingen nakijken, maar de stekkers naar de sensoren zijn nu helemaal schoon (vooral he middelste contact was gecorrodeerd!?!) maar ik zal alles eens met conactspray inspuiten, ik had afgelopen weekend alleen maar remmenreiniger......

Zelf denk ik aan of een defecte sensor (maar die heb ik al vervangen) of een slecht contact, maar die heb ik allemaal nagekeken. Zijn er nog meer mogelijkheden?

greetzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » ma 14 mei, 2007 20:41

rusty schreef: ( ik zal zo even het schema erbij zoeken, maar al m'n vraagbaken liggen bij m'n ouders omdat ik metversnellingsbkken bezig ben)
Klik
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 14 mei, 2007 20:51

OnsEendje2 schreef:
rusty schreef: ( ik zal zo even het schema erbij zoeken, maar al m'n vraagbaken liggen bij m'n ouders omdat ik metversnellingsbkken bezig ben)
Klik
thnx, ben zelluf niezo handig met compudingen ;-)

maar heb ff gekeken, en zie niet echt een massa aan je contactrol... dus
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » ma 14 mei, 2007 21:30

er zit inderdaad geen mas maar wel + verbindingen en een daarvan was bij mij wat los met als gevolg haperen. Stekkertje wat toe genepen en er terug opgezet
opgelost

Robin

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 14 mei, 2007 21:42

robin2cv schreef:er zit inderdaad geen mas maar wel + verbindingen en een daarvan was bij mij wat los met als gevolg haperen. Stekkertje wat toe genepen en er terug opgezet
opgelost

Robin
das ook waar zal het ff nakijken, wie weet helpt het.....

greetzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 15 mei, 2007 22:25

nou, 'alle' bedrading onderaan het contactslot nagekeken, nix te vinden, motor blijft haperen boven 4500 rpm.... ook meteen de rest van de bedrading nog een keer nagelopen, maar geen bijzonderheden kunnen ontdekken. misschien dat als ik donderdag het blok eruit haal wat tegen kom, maar voor alsnog blijft het een raadsel.

greetzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » wo 16 mei, 2007 08:12

ja dan is het mij tot hiertoe ook een raadsel. Alles wat ik al heb meegemaakt had met bedrading te maken.
Wat ik ooit eens heb meegemaakt bij een burton was dat de gaskabel te lang was met als gevolg dat de gasklep niet helemaal opengetrokken werd. Maar het zou raar zijn moest dit bij jou ineens gebeuren.
Dus op gaspedaal iemand laten duwen,plankgas en dan zien aan carb of je met de hand nog gas kan bij geven.

Vuile luchtfilter? Is zonder luchtfilter proberen. ik rij al 2 jaar zonder luchtfilter en no problemo.

Verder maar hardop aan het denken maar kan het iets zijn met vervroeging. Hoe meer toeren hoe meer vervroeging je nodig hebt. Zou dan al fout zijn in computer of sensor maar ik geloof dat je heb kortgesloten he?
Anders eens vragen ana gerard Maes hier op forum actief. Zet hem eens een PM

Greets robin

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 16 mei, 2007 16:08

luchtfilter lijkt me niet de oorzaak, dan zou je geen toerentalverschil zien op de toerenteller.

ik rij vanavond naar Brabant, dan gaattie morgen uit elkaar, misschien kom ik nog iets tegen.

greetzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 21 mei, 2007 18:38

dus toch een sensor????

heb vandaag eerst 1 sensor vervangen, geen resultaat, toen halverwege naar huis maar de andere vervangen, hé geen overslaan meer, lijkt haast te mooi om waar te zijn! maar goed eerst nog maar een paar daagies rijden om zeker te weten of ie het goed blijft doen

ik zat alweer te balen dat ik komend weekend weer de bedrading kon vernieuwen, ik wil toch wel een keer weer verder met m'n project! Ik weet wel dat daar iig geen lange bak in komt (komen ook brede banden op) de eend trekt het maar net naar de 120, motor vindt het wel een stuk prettiger om wat minder toeren te maken, maar komt in de hoge toeren net een paar pk te kort voor deze bak, maar moet nog ff een duurtest uitvoeren en wil nog een keer naar de BCC rollenbankdag, misschine zijn de pk's nog wel te vinden!

greetzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » ma 21 mei, 2007 21:45

Toch gaan voor die snelle nokkenas? :lol:
ik heb er nog wel eentje voor je liggen evt.

maareh,... welke sensort was nu de boosdoenert? die van de vaste vervroeging of die andere?
Laatst gewijzigd door Evan op ma 21 mei, 2007 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ami 8 break

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » ma 21 mei, 2007 21:46

hey
wel welke bak heb je dan? een gs of gewoon een 2cv6 met dyane differentieel?
greets robin

Plaats reactie