2cv 1980 club

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » ma 2 jul, 2007 13:06

Doet me goed om het eendje weer in een geheel te zien! :) Woensdag gaat die voor de apk en dan snel weer het dakkie open en rijden!

Als ik hem heb komt er natuurlijk een fotoreportage! :D

@Robbert: is het gelukt met de motor?

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » zo 8 jul, 2007 21:52

De eerste 500 km zitten er inmiddels al weer op! :) De eend rijdt perfect en voelt erg goed aan! Ik ben nu voornamelijk nog kilometers aan het maken om het beestje te leren kennen. De veiligheid en betrouwbaarheid stonden voorop, dat lijkt nu goed te zijn, nu kan ik dus eindelijk beginnen met het mooi maken van de eend. De auto is zeker van binnen goed uitgewoond enheeft nog een hoop kleine mankementjes. En een poetsbeurt kan die natuurlijk ook wel gebruiken!

Maar het belangrijkste: hij rijdt! :D

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Robbert. » zo 8 jul, 2007 22:13

Gefeliciteerd!

Kom je vast nog wel een keer tegen in Assen of Groningen.

Suc6 ermee!
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » ma 16 jul, 2007 12:55

Afbeelding
Afbeelding


De eerste foto's van de eend na de poetsbeurt! :) De eerste 500 km zitten er al op en hij bevalt prima! Nu pas begint het cosmetische werk echt! Voor de plannen: check de blog! :)

Rens

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » wo 15 aug, 2007 17:54

100.000 km bereikt! :) Foto's staan op mn bloq! :)

Ook heb ik een palmabakje gekocht voor iets meer bagageruimte. Alleen, ... hoe is de afwatering op een palmabak? Vrij slecht lijkt me, maar is het binnendoor??

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 15 aug, 2007 20:30

hehe binnendoor idd, stroomt mooi over de opstaande randen van je koffergat.

Of het wel of niet in je interieur terechtkomt, is eigenlijk meer een kwestie van toeval. Maar dat maakt niet uit, je weet het en een gewaarschuwd mens telt voor twee. Geen laptops etc achterin leggen dus, in ieder geval niet tegen de rand aan of in de palmabak zelf.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » wo 15 aug, 2007 23:00

Ah mooi, ik had het vermoeden al! Heerlijk die franse slag! :)

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » di 19 jul, 2011 10:56

Na twee jaar stilstaan (afstuderen duurde langer dan verwacht) heb ik mijn eendje weer uit de schuur getrokken. 2 jaar geleden moesten er een aantal dingen voor de APK gebeuren, waarna ik besloten heb de eend even stil te zetten tot na het afstuderen.

Een van de zaken die gedaan moest worden was het electriek. Het was echt een drama waardoor oa de ruitenwissers traag liepen en de lampen het niet (goed) deden. Na twee dagen klussen is het een en ander opgelost en de eend staat nu voor de APK bij de garage.

De plannen zijn inmiddels allemaal wat gewijzigd:
- de ribbelkap is weer verkocht en de originele kap zit er weer op
- er komen wat aanpassingen in voor comfort en gemak zoals:
* de BX-stoelen komen weer terug
* er komen verstralers op
* achterruit verwarming
* de muziekinstallatie komt weer terug
- Het uiterlijk blijft ongewijzigd en zal voorlopig een beetje shabby blijven. Dit past momenteel wel bij de eend. :)
- Vakantieklaar maken en vooral veel genieten! :)

Ik vroeg mij af, aangezien de auto van 1980 komt, of ik ook blauwe kentekenplaten mag voeren? Stiekem vind ik het toch iets mooier dan de gele....

De eend in de garage:
Afbeelding

Groet,

Rens

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 19 jul, 2011 11:00

Blauwe platen mogen alleen op auto's met een eerste toelating van voor 1-1-1978 gevoerd worden.

Je kunt ze er wel opzetten, maar je loopt een (hele kleine) kans op een bekeuring, en voor de APK moeten de gele er toch weer op.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » di 19 jul, 2011 11:27

Hmmmm, ... helaas. Ik wist het ergens ook wel, maar omdat ik laatst een 81er met blauwe platen zag, ... :S

Dan blijft geel lekker geel! :)

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » wo 10 okt, 2012 14:01

We zijn inmiddels 30.000 km verder na aankoop en een aantal gebreken beginnen nu toch echt op de spelen:

- Rookontwikkeling door de motor (alsof ie in de fik staat bij het stoplicht, lichtelijk genant).
- Het verschil in remmen met A-types met schijfremmen is zo aanzienlijk dat ik heb besloten heb de boel om te bouwen
- Een aantal plekken met (cosmetisch) laswerk

Aangezien ik net een Dyane heb gekocht die mij door de winter moet heen helpen, krijgt de 2cv wat de rust de komende tijd om zo de ombouw en een revisie van de motor te realiseren. Daar over binnenkort meer.

Aangezien ik nu ook de tijd heb om de auto uit de vaart te helpen, ben ik ook op zoek naar een lasser die voor mij kan helpen om wat laswerk te verrichten (binnenspatborden en achterpaneel). Natuurlijk tegen vergoeding!

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » vr 10 mei, 2013 14:10

Na een winter in de schuur te hebben gestaan, zal de 2cv weer klaar gemaakt moeten gaan worden voor de komende zomer. De eend heeft nog tot eind Juli APK, dus is het een kwestie van remmen stellen een beurt geven en we kunnen in principe weer rijden.

Van de opfrisbeurt van de motor en de reparatie van het achterpaneel (van summersnoek :)) is nog niet veel terecht gekomen afgelopen winter (veels te koud en drukte), maar daar kunnen nu eindelijk definitieve plannen voor worden gemaakt.

Zin om weer met dakje open te rijden! :)

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » do 23 mei, 2013 21:02

Rens schreef:Na een winter in de schuur te hebben gestaan, zal de 2cv weer klaar gemaakt moeten gaan worden voor de komende zomer. De eend heeft nog tot eind Juli APK, dus is het een kwestie van remmen stellen een beurt geven en we kunnen in principe weer rijden.

Van de opfrisbeurt van de motor en de reparatie van het achterpaneel (van summersnoek :)) is nog niet veel terecht gekomen afgelopen winter (veels te koud en drukte), maar daar kunnen nu eindelijk definitieve plannen voor worden gemaakt.

Zin om weer met dakje open te rijden! :)
Van de winter was het veel te koud Rens. Ik zag je aca pick up te koop staan op marktplaats. Met dat gras achterin de bak kan het niet missen. Dat moet Rens zijn auto zijn. Hier pak ik binnenkort ook de restauratie van mijn eend weer op. Eerst heel veel lassen :)
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » do 23 mei, 2013 21:04

Doe maar eerst het hoog nodige aan je eend. Dus eerst even door de apk drukken en dan wellicht eerst weer even rijden. Het laswerk kan wellicht daarna.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » do 23 mei, 2013 22:48

summersnoek schreef:Doe maar eerst het hoog nodige aan je eend. Dus eerst even door de apk drukken en dan wellicht eerst weer even rijden. Het laswerk kan wellicht daarna.
@summersnoek: klopt! Eerst apk, dan het cosmetische werk. Al jeuken mijn handen echt al héél de winter, maar die kou was echt niet tof!

De pickup is weg inderdaad, eigenlijk geeft het wel wat rust, maar 1 klusauto! :)

Ben benieuwd naar je laswerk. Heb je ook een projecttopic?

Plaats reactie