Remvloeistofniveaulampje
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 153
- Lid geworden op: ma 8 aug, 2005 09:39
- Locatie: Amsterdam
De schakelaar op het dashboard is om te testen of het lampje nog werkt. Op het deksel van het reservoir zit ook een klein zwart knopje (beetje type afhankelijk) hiermee druk je de vlotter iets naar beneden en moet het lampje op het dashboard ook gaan branden. Vermoedelijk blijft je vlotter iets hangen waardoor hij vrij kritisch staat. Paar keer dat zwarte knopje indrukken werkt weleens.
Verder natuurlijk NOOIT je remvloeistof bijvullen, alleen in geval van nood.
Als er te weinig vliestof in je reservoir zit kan dit alleen maar betekeken dat je remschoenen c.q. blokken versleten zijn, of dat je ergens lekkage hebt. Remvloeistof verdwijnt namelijk niet uit je systeem tenzij lekkage.
Verder natuurlijk NOOIT je remvloeistof bijvullen, alleen in geval van nood.
Als er te weinig vliestof in je reservoir zit kan dit alleen maar betekeken dat je remschoenen c.q. blokken versleten zijn, of dat je ergens lekkage hebt. Remvloeistof verdwijnt namelijk niet uit je systeem tenzij lekkage.
Beter een eend dan geen eend
Re:
Klein zwart dopje? Vlotter? Mijn 2cv uit 1984 heeft beide niet...Matchless schreef: ↑do 14 dec, 2006 13:27 De schakelaar op het dashboard is om te testen of het lampje nog werkt. Op het deksel van het reservoir zit ook een klein zwart knopje (beetje type afhankelijk) hiermee druk je de vlotter iets naar beneden en moet het lampje op het dashboard ook gaan branden. Vermoedelijk blijft je vlotter iets hangen waardoor hij vrij kritisch staat. Paar keer dat zwarte knopje indrukken werkt weleens.
Maar als ik de remvloeistof heb ververst, tot hoever vul ik het systeem dan weer? Ja, het systeem is volledig ontlucht....Verder natuurlijk NOOIT je remvloeistof bijvullen, alleen in geval van nood.
Als er te weinig vliestof in je reservoir zit kan dit alleen maar betekeken dat je remschoenen c.q. blokken versleten zijn, of dat je ergens lekkage hebt. Remvloeistof verdwijnt namelijk niet uit je systeem tenzij lekkage.
Maar hou ik dan het streepje van max aan?
Re: Remvloeistofniveaulampje
Waarschijnlijk heb je dan schijfremmen, een wit reservoir met groene dop dus LHM-systeem. Haal de dop eraf, was de boel uit in wasbenzine (er zit nl ook een zeef in) Je kan testen door de 2 contacten op de dop door te meten: rechtop geen verbinding tussen de 2 contacten, op z'n kop wel
Re: Remvloeistofniveaulampje
Ja uiteraard niet boven max. Kan je wel doen, maar als je dan de dop erop draait lekt het eruit. Heb je een bende.
Beste is net beetje onder max.
Doe je halverwegen min en max dan heb je kans dat bij remmen of in een bocht het lampje aangaat.
Beste is net beetje onder max.
Doe je halverwegen min en max dan heb je kans dat bij remmen of in een bocht het lampje aangaat.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Re: Remvloeistofniveaulampje
Dat laatste had ik dus, toen bijgevuld tot net onder max en vandaag paar uur mee rond getoerd en lampje is niet meer aan gegaan. En hij remt erg goed (voor een 2cv haha...).