verschil oliekoeler visa -> 2cv6

Alles over visa-conversies.
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

verschil oliekoeler visa -> 2cv6

Bericht door backfire » wo 27 dec, 2006 00:21

Wie kan mij het verschil vertellen tussen oliekoeler van de visa en de 2cv, liefst met foto en maten. Ik heb namelijk het idee dat de 2cv koeler onderaan langere pijpjes heeft dan die van de visa.

Alvast bedankt.

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » wo 27 dec, 2006 11:00

Hoi, Ik weet het niet precies maar ik heb van andere gehoort, dat de meeste visa motoren een 2cv4 oliekoeler hebben. Dit klopt ook weer niet voor alle type visa motoren, zo heb ik zelf een blokje staan wachten waar een grotere/2cv6 oliekoeler op zit. Dit gaat allemaal over het koel blok, of de lengte van de pijpjes anders is weet ik niet. Als je wil dat ik het van de week eens nameet plaats dan nog even een bericht of stuur een mailtje.

Groetjes, Bart

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 27 dec, 2006 12:19

Hoi Bart, het gaat mij vooral om de lengte van de pijpjes welke het blok in gaan, ik heb het idee dat ook daar lengte verschil in zit, of een afwijkende vorm.

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » wo 27 dec, 2006 13:38

hey
wel ik heb op mijn visablokje een 2cv koelere gestoken omdat deze groter is. Je moet dan ook de koeltunnel van een 2cv gebruiken.

bij mij ging ie er zonder probs op. het is een 644 blok met 630 nokkenas.
robin

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 7 mar, 2005 22:32
Locatie: Middelburg

Bericht door Ronald » wo 27 dec, 2006 14:08

Hey, das typisch!! Ik knip juist de computer aan om een soortgelijk probleem voor te leggen...

Wil ook een 2cv6 koeler op een visa blok zetten, maar heb juist het idee dat de pijpjes te kort zijn.
Krijg de bout van boven bij de koeler niet door het blok. De koeler (en dus de gaten voor die bout) zit net een centimeter te laag. Druf die pijpjes ook niet te gaan verbuigen, dus vraag me óók af of er verschillen in maat zijn.

Ik hoop dan ook dat hier t.z.t. eens wat maten voorbij komen.

Groet, Ronald

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 27 dec, 2006 14:15

ik heb ook een 2cv6 koeler op mijn visa (ivm het turbo project) en koeltunnel van de visa uitgesneden zodat deze past. Echter ik heb het idee dat de onderste pijpjes welke het blok in gaan andere lengte zijn, ik heb jet idee dat daardoor de koeler en de pijpjes erg dicht tegen de v-snaar liggen.

@ Ronald, ik heb van Alu 2 plaatjes gemaakt die aan de bovenzijde in het visa blok zitten en onder met 2 busjes er tussen de koeler vasthouden, want inderdaat 2cv6 koeler is 1 cm lager en de bevestiging is ook een andere maat.

Afbeelding

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » do 28 dec, 2006 09:00

hey allen
het is ondertussen een kleine 2 jaar geleden dat ik een visa geplaatst heb. Dus ik wete het niet meer vanbuiten maar ga is op de site van cats via die site heb ik alles geplaast daar zal die uitleg ook wel staan denk ik.
Ik weet gewoon dat ge allemaal marcheert de mijne rijd toch nog na 30 000 km visa.

robin

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 28 dec, 2006 10:55

Robin, wat heeft het plaatsen van een Visa te maken met het ombouwen van de Visa naar 2cv6 oliekoeler? Of heb jij dat toen ook gedaan en tegen de nodige problemen aangelopen?

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 7 mar, 2005 22:32
Locatie: Middelburg

Bericht door Ronald » do 28 dec, 2006 13:18

Heb nog eens goed gekeken hoe mijn oliekoeler zou komen, en het leek ook mij sterk dat dit zo hoort. Volgens mij is er maar 1 tot 2 milimeter ruimte voor die v-snaar.
Dus heb ik vanmorgen het verschil in hoogte/diepte opgemeten tussen het uiteinde v/d krukas, het bevestigingsnokje aan de bovenkant en de gaten waar die pijpjes in gaan.
Dit is precies gelijk als met het 2cv6 blok. Wel ontdekte ik dat de ring in het gat waartegen het afdichtingsrubber van zo'n pijpje komt in een visablok minder diep ligt dan in een 2cv6 blok. Ik kan de pijpjes van de oliekoeler 8 mm dieper in het 2cv6 blok steken. Maar dat zou voor de bevestiging aan de bovenkant (waar toch de v-snaar langs gaat lopen) niet uit moeten maken, zó ovaal zijn die gaten voor de bevestiging v/d oliekloeler nu ook weer niet.
Toen ik de oliekoeler op het 2cv6 blok had vond ik het trouwens ook daar nogal nipt hoor. Heb er zelf nooit zo op gelet, maar is dit altijd zo nipt?

Laat ik de vraag duidelijker stellen;
Hoeveel ruimte zit er tussen de v-snaar en de oliekoeler bij een origineel blok??

Zaken die je als normaal ervaart fotografeer en bekijk je eigenlijk altijd te weinig (ik dan toch), gelukkig is er dit forum :)

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 28 dec, 2006 13:45

Grappig, ik heb hetzelfde probleem. Daarom heb ik ook nog eens een klein stukje van de onderste plaat van de 2cv6 koeler weggehaald en het visa blok bovenaan zo vlak mogelijk gemaakt, toch weer 2 to 3 mm extra.

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 7 mar, 2005 22:32
Locatie: Middelburg

Bericht door Ronald » do 28 dec, 2006 14:27

Ja, maar dat is toch gek! De maten zijn exact gelijk!!
Zulke grappen heb ik in ieder geval nooit uit hoeven halen met mijn eend hoor.

@ Robin: ik las dat jij ook een 2cv koeler hebt gestoken. Hoeveel ruimte heb jij???

@ Bart: Heb je er toevallig al eens een poeli op gezet? En, zo ja. Nog iets bijzonders opgevallen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet, Ronald

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » do 28 dec, 2006 14:39

hey
wel ik heb inderdaad ook een visablok en daarop een 2cv koeler gebouwd. Ik had voor zover ik mij herriner geen problemen en dit paste.

Nu ik kan me iets herrinneren dat er iets geplooid moest worden van de buisjes van de oliekoeler ? Ik weet het juist niet meer het is inderdaad al 2 jaar geleden.

Nu ik heb aales via de site van cats gedaan misschien dat er daar meer info is hierover en hem anders eens mailen je hebt normaal vrij snel antwoord.
robin

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 28 dec, 2006 14:47

Hoe heb je die dan bovenaan vastzitten, de beugel van de 2cv koeler is veel breder dan die van de visa.

@Ronald, maar de koeler maat is totaal anders, en ik weet dus ook niet hoe het onderste stukje verschilt (deel welke het blok in gaat en in rubber geklemd wordt), daar de mijne bij demontage al afgebroken zijn.

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » do 28 dec, 2006 14:50

backfire

mijn excuses maar ik weet het echt niet meer en is nog al redelijk moeilij kom t ebezien nu alles in de wagen zit


Ik doe een poging om het te bezien maar ik denk niet dat ik dit kan zien zonder iets te demonteren.
robin

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 28 dec, 2006 14:57

Is ook niet erg Robin, zal niet van je verwachten dat je de eend gaat demonteren, belangrijkste is dat je meedenkt, waarvoor dank.

Plaats reactie