carburator

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Plaats reactie
BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

carburator

Bericht door BW » vr 23 feb, 2007 21:27

ik heb gisteren men inlaatspruitstuk verwijdert om het in een mooi kleurtje te zetten. ik heb er ook de carburator afgehaald. nu is mijn vraag of dat deze opnieuw gesteld moet worden. bij de demontage is er wel niks gewijzigd aan de afstellingen en alles staat nog zoals ervoor en toen draaide de motor goed. verder worden ook alle pakkingen vervangen.

mvg

Bert

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 23 feb, 2007 21:42

nee hoor gewoon terug monteren met goede niewe pakkingen, het kan zij dat ie nu zelfs mooier loopt!!

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » za 24 feb, 2007 19:32

ok vriendelijk bedankt voor het snelle antwoord. Laat het ons hopen dat ie nog mooier loopt want hij draaide al zeer mooi, alleen staionair durfdie ie wel eens niet perfect draaien (tjah ben een perfectionist op dat vlak)

greetz
Bert

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » za 24 feb, 2007 19:54

Ramon2cv schreef:nee hoor gewoon terug monteren met goede niewe pakkingen, het kan zij dat ie nu zelfs mooier loopt!!
ja maar draai alles goed aan, valse lucht is echt de pest voor lekker lopen. let bij het weer vastzetten van het spruitstuk op de volgorde en op de aandraaimomenten. ik heb een keer gehad, dat ik bij het laatste boutje het schroefdraad aan gort draaide. nieuw m8 draad getapt en bij het laatste boutje/moertje (een ander als die ik al opnieuw getapt had) draaide het schroefdraad weer aan gort. tot 5 keer toe nieuw schroefdraad moeten tappen. dus het moet goed vast, maar je draait vrij snel het schroefdraad aan gort. ik had overigens wel de stomme fout gemaakt (was jaren terug) om de tapjes, met een moertje als "boutje" in de kop te draaien omdat ie met moertje en schroefdraad eruit kwam (vast geroest).

maar goed, dit is worst case scenario (goed album trouwens)

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie