ik heb gisteren men inlaatspruitstuk verwijdert om het in een mooi kleurtje te zetten. ik heb er ook de carburator afgehaald. nu is mijn vraag of dat deze opnieuw gesteld moet worden. bij de demontage is er wel niks gewijzigd aan de afstellingen en alles staat nog zoals ervoor en toen draaide de motor goed. verder worden ook alle pakkingen vervangen.
mvg
Bert
carburator
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ja maar draai alles goed aan, valse lucht is echt de pest voor lekker lopen. let bij het weer vastzetten van het spruitstuk op de volgorde en op de aandraaimomenten. ik heb een keer gehad, dat ik bij het laatste boutje het schroefdraad aan gort draaide. nieuw m8 draad getapt en bij het laatste boutje/moertje (een ander als die ik al opnieuw getapt had) draaide het schroefdraad weer aan gort. tot 5 keer toe nieuw schroefdraad moeten tappen. dus het moet goed vast, maar je draait vrij snel het schroefdraad aan gort. ik had overigens wel de stomme fout gemaakt (was jaren terug) om de tapjes, met een moertje als "boutje" in de kop te draaien omdat ie met moertje en schroefdraad eruit kwam (vast geroest).Ramon2cv schreef:nee hoor gewoon terug monteren met goede niewe pakkingen, het kan zij dat ie nu zelfs mooier loopt!!
maar goed, dit is worst case scenario (goed album trouwens)
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction