carburateur
carburateur
ik ben langzaam begonnen aan de restauratie van mijn eend.
nu heb ik de benzine pomp al helemaal klaar en bij de carb moet ik alleen nog nieuwe pakkingen en eventueel filter.
ik maak me alleen om één ding zorgen.
bij de eerste trap sluit dat klepje niet helemaal. en daarnaast heeft dat schuifje ook ingeschuurd. mijn vraag is of dit problemen kan opleveren.
ik hoop dat de foto's duidelijk bieden.
op de tweede foto zie je twee lichte streepjes aan de rand van het gat. kort bij het asje van de klep. dit is dus het deel wat is ingesleten.
nu heb ik de benzine pomp al helemaal klaar en bij de carb moet ik alleen nog nieuwe pakkingen en eventueel filter.
ik maak me alleen om één ding zorgen.
bij de eerste trap sluit dat klepje niet helemaal. en daarnaast heeft dat schuifje ook ingeschuurd. mijn vraag is of dit problemen kan opleveren.
ik hoop dat de foto's duidelijk bieden.
op de tweede foto zie je twee lichte streepjes aan de rand van het gat. kort bij het asje van de klep. dit is dus het deel wat is ingesleten.
C'est une bonne voiture
-
- Addicted user
- Berichten: 5830
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ik denk dat de aanslag verkeerd staat (zit aan de buitenzijde van de carb) waardoor bij gas loslaten de klep te ver terugschiet en daardoor dit veroorzaakt heeft. Zelf zou ik de braampjes er afschuren met schuurpapier 800 met druppeltje olie, zodat het weer mooi glad is. Vervolgens aan de buitenzijde controlleren waarom de klep zo ver terug kan schieten.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Je kan zn antwoord niet in twijfel trekken, hij zegt ik zou het glad schuren. En niet dat je het moet doen.wouter87 schreef:jah maar dat kan ik nu natuurlijk niet controleren. heeft niemand dit nu ooit meegemaakt. (backfire niet dat ik je antwoorden in twijfel wil trekken hoor).
Zelf zou ik het ook glad schuren al is het alleen al om dat het glad hoord te zijn. En ff checken waardoor hij zo ver dicht gaat.
ik had dit ook met een carb, ik heb het gisteren nog verholpen, heb de boel gladgeschuurd totdat het klepje mooi sloot. dus ook ff je statioanair schroef terug draaien om te chekken of ie helemaal afsluit, vervolgens sloot ie nog niet lekker. ik heb de scroefjes van de klep losgedraaid en toen wou ie wel mooi dicht. daarna weer vast gezet toen de klep dicht was, de boutjes met loctide. vervolgens nog een paar keer op en neer daarna wat vloeistof in de carb gegoten om te kijken of ie niet lekte en mooi horizontaal afsloot, dit deed ie dus ik was klaar!
daarna de carb gemonteerd en de stationair en co opniew agesteld volgens het boekje
daarna de carb gemonteerd en de stationair en co opniew agesteld volgens het boekje