carburateur

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Plaats reactie
wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 372
Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
Locatie: Echt

carburateur

Bericht door wouter87 » zo 11 mar, 2007 16:38

ik ben langzaam begonnen aan de restauratie van mijn eend.
nu heb ik de benzine pomp al helemaal klaar en bij de carb moet ik alleen nog nieuwe pakkingen en eventueel filter.
ik maak me alleen om één ding zorgen.
bij de eerste trap sluit dat klepje niet helemaal. en daarnaast heeft dat schuifje ook ingeschuurd. mijn vraag is of dit problemen kan opleveren.
ik hoop dat de foto's duidelijk bieden.
Afbeelding
Afbeelding
op de tweede foto zie je twee lichte streepjes aan de rand van het gat. kort bij het asje van de klep. dit is dus het deel wat is ingesleten.
C'est une bonne voiture

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5830
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 11 mar, 2007 17:47

Dat ie niet sluit is geen probleem want de eerste trap staat altijd iets open, anders loopt de motor niet stationair.

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 372
Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
Locatie: Echt

Bericht door wouter87 » zo 11 mar, 2007 18:17

nou dat is dan al één probleem minder. nu nog de vraag van het inslijten. ik denk zelf dat het geen kwaad kan maar ik zou het graag zeker weten.
C'est une bonne voiture

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5830
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 11 mar, 2007 18:33

Ik denk dat de aanslag verkeerd staat (zit aan de buitenzijde van de carb) waardoor bij gas loslaten de klep te ver terugschiet en daardoor dit veroorzaakt heeft. Zelf zou ik de braampjes er afschuren met schuurpapier 800 met druppeltje olie, zodat het weer mooi glad is. Vervolgens aan de buitenzijde controlleren waarom de klep zo ver terug kan schieten.

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 372
Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
Locatie: Echt

Bericht door wouter87 » ma 12 mar, 2007 22:01

okeey.
nu een hele stomme vraag. is dat weg schuren echt nodig. of zou het totaal niets uit maken. ikga natuurlijk geen werk voor niets doen en ik neem aan dat niemand ooit in mijn carb gaat kijken of hij wel mooi glad is
C'est une bonne voiture

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5830
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 13 mar, 2007 08:31

Jij niet maar de benzine wel, kijk als ie goed loopt, dan loopt ie goed

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 372
Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
Locatie: Echt

Bericht door wouter87 » di 13 mar, 2007 09:10

jah maar dat kan ik nu natuurlijk niet controleren. heeft niemand dit nu ooit meegemaakt. (backfire niet dat ik je antwoorden in twijfel wil trekken hoor).
C'est une bonne voiture

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 13 mar, 2007 22:29

Ik denk dat als het niet glad is de luchtsroom gaat wervelen waardoor er meer weerstand is en je (iets) minder vermogen hebt.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » di 13 mar, 2007 22:36

wouter87 schreef:jah maar dat kan ik nu natuurlijk niet controleren. heeft niemand dit nu ooit meegemaakt. (backfire niet dat ik je antwoorden in twijfel wil trekken hoor).
Je kan zn antwoord niet in twijfel trekken, hij zegt ik zou het glad schuren. En niet dat je het moet doen. :)

Zelf zou ik het ook glad schuren al is het alleen al om dat het glad hoord te zijn. En ff checken waardoor hij zo ver dicht gaat.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 22 mar, 2007 15:03

ik had dit ook met een carb, ik heb het gisteren nog verholpen, heb de boel gladgeschuurd totdat het klepje mooi sloot. dus ook ff je statioanair schroef terug draaien om te chekken of ie helemaal afsluit, vervolgens sloot ie nog niet lekker. ik heb de scroefjes van de klep losgedraaid en toen wou ie wel mooi dicht. daarna weer vast gezet toen de klep dicht was, de boutjes met loctide. vervolgens nog een paar keer op en neer daarna wat vloeistof in de carb gegoten om te kijken of ie niet lekte en mooi horizontaal afsloot, dit deed ie dus ik was klaar!

daarna de carb gemonteerd en de stationair en co opniew agesteld volgens het boekje

Plaats reactie