overschrijven / verzekeren

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

overschrijven / verzekeren

Bericht door Niels » ma 19 mar, 2007 13:59

Hoi, net geregistreerd en nu al een vraag, of een paar eigenlijk

Ik ga dus de Dyane van mijn oom kopen, zoals ik in het 'voorstel-topic' al heb beschreven.

moet ik nu eerst de auto op mijn naam laten zetten en dan de verzekering gaan aflsuiten? of moet ik eerst de verzekering regelen? of maakt het gewoonweg niet uit.
het is mijn eerste autootje, dus ik weet niet hoe dit in z'n werk gaat.

verder verzekerd mijn vader de auto, omdat ik zelf niet in aanmerking kom voor een oldtimerverzekerking, moet de auto dan ook op zijn naam staan of maakt dat niet uit zolang hij maar is verzekerd?

heeft iemand hier verstand van? (vast wel)

alvast bedankt in ieder geval.....

groeten, Niels
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Re: overschrijven / verzekeren

Bericht door Handjes » ma 19 mar, 2007 14:07

Op je eigen naam zetten, omdat jij er ook in rijdt. Bovendien bouw je dan schadevrije jaren op.
Verzekeren kun je goedkoop via de diverse clubverzekeringen. Zie ook deze site.
La vie est belle.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 19 mar, 2007 15:17

niet als ie 24 of jonger is dan dekken ze hem niet of je betaald 200% extra

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » ma 19 mar, 2007 15:31

Ja, maar zelfs dan is het nog goedkoper dan via een reguliere verzekering.
La vie est belle.

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » ma 19 mar, 2007 15:56

daarom wil ik hem door mijn vader laten verzekeren, aangezien hij al een gewone auto voor dagelijks gebruik heeft kan hij daardoor goedkoop een oldtimerverzekering nemen. maar mijn vraag was dus eigenlijk, moet de auto dan ook perse op zijn naam staan? dus moeten auto en verkering op dezelfde naam staan? anders neemt pa de verzekering en ik de auto.
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » ma 19 mar, 2007 16:40

Verzekeren op naam van je pa en dan het kenteken op jou naam kan. Er zit echter een maar aan... als jij de kentekenhouder bent zul je ook wel de regelmatige bestuurder zijn. De verzekeraar kan dan stellen dat ze onjuist zijn ingelicht en de dekking staken en dan heb je een groot probleem als je een schade hebt.
Mijn advies: gewoon zelf verzekeren dat is bij deze auto's de hoofdprijs niet en je bouwt al no claim op.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Robbert. » ma 19 mar, 2007 18:02

nog even over de volgorde waar je naar vroeg; je moet eerst de verzekering regelen alvorens je de auto op je naam zet. Dus afspreken dat de ingangsdatum de datum is dat jij de auto op je naam zet.

Je bent namelijk niet met terugwerkende kracht verzekerd (wat veel mensen wel denken inclusief ik ooit).

Als je begint betaal je 120 procent (dan heb ik het over een autoverzekering; oldtimer verzekering is geen optie) en voor een 2cv ligt dat tussen de 50 en 60 euro per maand. Na 1 jaar betaal je 100 procent, dat zal dan tussen de 40 en 50 euro uitkomen; ik betaalde zelf eerst 55 euro en na 1 jaar verzekering betaal ik nu 46 euro.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » ma 19 mar, 2007 18:23

Je mag hem niet eens op je vaders naam zetten als je zelf de regelmatige bestuurder bent.

Bij Emerpark.nl betaal je 43,- per maand als je jonger bent dan 24. Snap niet dat mensen nog meer (willen) betalen.
La vie est belle.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 19 mar, 2007 18:42

Handjes schreef:Je mag hem niet eens op je vaders naam zetten als je zelf de regelmatige bestuurder bent.

Bij Emerpark.nl betaal je 43,- per maand als je jonger bent dan 24. Snap niet dat mensen nog meer (willen) betalen.
bij de XXX, mag je m wel op een ander zijn/haar naam zetten! dat had ik nl met de eend. ik ben de hoofdbestuurder (toen al wel 24+) en mn vriendin (24-) ree er ook af en toe in, maar om een parkeervergunning in amsterdam te krijgen moest ie op haar naam. hele verhaal uitgelegd en dat was geen punt. auto op haar naam, ik de verzekering/hoofdbestuurder.

dus niet dat ik voorstander ben van liegen, maar het gaat om HOOFD bestuurder. dus gewoon zorgen dat je pa er ook eens een ritje in maakt.

verder vind ik 43 euro/maand errug veel. waar ik mijn auto verzeker, kun je m als 2de auto verzekeren voor 40 euro per jaar. max 7500 km/jaar en via een club. anders kun je m als eerste auto verzekeren voor iets van 150/jaar met 15.000 km/jaar of onbeperkt km voor 180/jaar. ben je jonger dan 24, betaal je 200%

douwe

wil je weten waar stuur even een pm.

btw volgens mij bouw ik geen no claim op???
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » ma 19 mar, 2007 20:54

dyane_maniac schreef:verder vind ik 43 euro/maand errug veel. waar ik mijn auto verzeker, kun je m als 2de auto verzekeren voor 40 euro per jaar. max 7500 km/jaar en via een club. anders kun je m als eerste auto verzekeren voor iets van 150/jaar met 15.000 km/jaar of onbeperkt km voor 180/jaar. ben je jonger dan 24, betaal je 200%
Dat is dus 300 euro, dus 25 euro per maand. Best netjes.
La vie est belle.

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 19 mar, 2007 21:18

kijk HIER eens voor verzekeren, voordat er weer een heel topic aan gewijd wordt wat nu het goedkoopste is ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » di 20 mar, 2007 10:07

als je dyane de enige en dagelijkse auto wordt, en je verzekerd hem op je eigen naam voor veel kilometers, dan kan het best wat kosten. Maar denk eraan dat een andere auto in dit geval altijd duurder zal zijn. A-type is altijd goedkoper dan andere (grotere, moderne auto's). zet maar eens een gti ding op je naam als je net 18/19 bent...dan schrik je je rot.

en kijk inderdaad ff naar wat TD zegt.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » di 20 mar, 2007 10:11

het punt is dat ik in anrnhem op kamers zit en hier dus geen auto kwijt kan, hij staat dus bij mijn ouders en ik rij dan alleen de weekenden en vakanties een beetje, dus vandaar dat een oldtimerverzekering mij het beste lijkt.... dat kan ik tenminste nog wel aan mijn vader betalen dan... een gewone verzekering is hij nu nog niet waard voor mij.....
m'n vader gaat informeren wat een oldtimerverzekering kost op div. plaatsen en de auto komt dan ook op zijn naam... dan bouw ik geen no-claim op, maar ja....ik rij wel een stuk goedkoper



(ff lekker naief: ik ben toch niet van plan om hem in de prak te rijde :wink: )
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » di 20 mar, 2007 12:42

Niels schreef:

(ff lekker naief: ik ben toch niet van plan om hem in de prak te rijde :wink: )
Met een all risc oldtimer verzekering (taxatie waarde ) mag je hem gewoon in de prak rijden hoor :wink: Het is alleen zo jammer van de Dyane die een leuke wagen is.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » vr 23 mar, 2007 07:54

ok, m'n vader heeft een verzekering geregeld.... 90 euri per jaar.... kan goedkoper weet ik, maar ik vind t prima....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Plaats reactie