2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

big bore of niet??
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Tuning algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 13-10-2005
Berichten: 573

BerichtGeplaatst: Do 7 Feb, 2013 23:46    Onderwerp: Reageer met quote

LPGo schreef:
Bart geweldig wat je allemaal schrijft maar ik ga het toch maar eens zelf onderzoeken, in elke bank kun je correctiefactors aangeven, die het verlies van afrollen van de banden, aandrijfassen, versnellingsbak moeten compenseren, als je hier dus mee speelt, speel je ook met de vermogens-waardes.... hoeveel verlies heb je dan zeg het maar, er wordt dus gewoon maar iets aangenomen..... Beter zijn al de banken waarbij de banden eraf worden gehaald en de wielnaven rechtstreeks worden aangesloten, op de testbank (hubdyno) hier speelt in elk geval het afrolverlies van je banden geen rol....

Trouwens de factor is 1,359623 en deze staat vast.

last but not least, hoeveel mensen hebben om wat voor reden dan ook problemen gehad met BB kits? en dus hoe robust is deze modificatie? Ik ben van mening dat 600cc ongeveer het maximale is wat met conventionele techniek in een eende motor kan draaien


Er rijden zat conversies rond die wel werken (tot 850cc), je moet alleen niet van orginele 2cv6 cilinders uitgaan (mijn persoonlijke) mening!!!

Het probleem is meestal dat er de nodige dingen vergeten worden mee aan te passen aan het grotere vermogen (koeling van lucht en olie, benzine huishouding, timing van ontsteking en nokkenas) en daardoor kan/gaat het dus mis (gaan......)

Nog een punt is dat er uitgegaan wordt van onderdelen die al 100.000km+ erop hebben zitten krukas, tandwielen enz. die hebben al een heel leven achter zich. Door deze nu nog eens hoger te gaan belasten gaat het dus mis...... en de eerste echte revisie van een krukas (uit elkaarpersen, nieuwe lagers/bussen/pennen of hoe je het ook wilt noemen erin en weer samenpersen moet ik nog zien)!!
Wat uiteindelijk telt is wat aan de proefbank meet, ervanuitgaande dat die goed gekalibreerd is! Wat daarna met foemel faktoren wordt gerekent is een schattig van het vermogen aan de krukas en daardoor altijd open voor discussie.

Sorry, maar de faktor pk<->kW staat niet vast, want er zijn verschillende normen voor pk. In ieder geval SAE en DIN, ik geloof dat een SAE pk iets kleiner is, dus meer SAE als DIN pk per kW.

De rest ben ik het helemaal mee eens, ik had moeten zeggen dat een standaard eenden cilinderbus (naar mijn smaak) niet verder opgeboort kan worden.

Bij mijn onderdelen leverancier zijn ze overigens goed bezig met het reviseren van krukassen. Daar zit denk ik echt wat goeds aan te komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 12-4-2009
Berichten: 1159

BerichtGeplaatst: Vr 8 Feb, 2013 12:16    Onderwerp: Reageer met quote

Naar mijn mening is de eenheid Din/SAE pk gelijk alleen de metingen worden anders gedaan.

Bij SAE pks' wordt alleen het vermogen gemeten zonder aggregaten zoals dynamo benzinepomp (waterpomp) vliegwiel enz.
Bij Din pk's wordt een complete motor getest met een stroomvragende dynamo benzinepomp (waterpomp) vliegwiel enz. hierdoor zijn Din pk minder dan SAE pk's.....

De Fransen maten altijd in SAE anders bleef er helemaal niets meer van het machtige vermogen van onze 2cv'tjes over Wink Wink Wink

Quote:

De rest ben ik het helemaal mee eens, ik had moeten zeggen dat een standaard eenden cilinderbus (naar mijn smaak) niet verder opgeboort kan worden.

Nou dan hebben we alvast 1 overeenstemming

Quote:
Bij mijn onderdelen leverancier zijn ze overigens goed bezig met het reviseren van krukassen. Daar zit denk ik echt wat goeds aan te komen.


Wil je de gevens van deze onderdelen boer delen.... ( mag ook per mail)

Ik weet dat VGS met krukassen uit 1 stuk bezig is(garandeerd tot 90 pk) maar in enkele stuks is dit zo duur dat het belachelijk is (2500 euro) en in een serie van 1000 stuks kosten ze maar 300 euro of zo, maar ja heb jij 300.000 euro liggen!!!

Verder kan ik me helemaal met Erikjan vinden, je moet de bank gebruiken om meer uit je motor te halen en de progressie te zien die je boekt...... (Wel altijd de bank met dezelfde factoren instellen).

Maar tegenwoordig kun je dit soort dingen ook al op je smartphone, er zijn diverse programmatjes die met de acceleratie-sensoren uit je mobiel de versnelling en via bepaalde formules en gegevens (gewicht van de wagen)het vermogen uitrekenen, ik werk hier wel eens mee, het kost (bijna) niets maar je kunt er geweldige dingen mee doen i.c.m. gps.
0 tot 100 tijd b.v. grootste acceleratie enz.... maar ja uiteindelijk gaat er niets boven mijn eigen kont en oren als je begrijpt wat ik bedoel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Erikjan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 14-10-2006
Berichten: 1182
Woonplaats: boskoop

BerichtGeplaatst: Ma 18 Mrt, 2013 15:58    Onderwerp: Reageer met quote

De vorige vermogensbankdag ging helaas niet door ivm weinig aanmeldingen. Nu is er 8 juni weer een.

http://burtonownersclub.nl/ind...mnr3jccc4s

Ik hoop dat er meer mensen zijn dit keer en dat het wel door gaat.
_________________
www.2cvpickup.nl
www.burtonproject.tk
www.bestemotorolie.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM naam
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 1-11-2011
Berichten: 961
Woonplaats: Ursem

BerichtGeplaatst: Ma 18 Mrt, 2013 17:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil wel een keertje naar zo'n dag. Alleen is deze keer een beetje te vroeg, denk dat ik mijn visa blokje (met ik hoop een ontsteking van lpgo) nog niet klaar is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 17-5-2011
Berichten: 495

BerichtGeplaatst: Ma 18 Mrt, 2013 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

ik wil ook heel graag naar zo'n dag. helaas heb ik nu geen blok inmekaar zitten. maar ben erg benieuwd wat het straks gaat leveren.
_________________
https://www.facebook.com/JoeyBrinkmannCustoms
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Erikjan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 14-10-2006
Berichten: 1182
Woonplaats: boskoop

BerichtGeplaatst: Di 18 Jun, 2013 14:11    Onderwerp: Reageer met quote

Heb inmiddels ruim 5000 km gereden met de Bigbore. Het gaat nog steeds perfect.
Lekker veel koppel. Inhalen vrachtwagens geen enkelpunt meer.
Met de 600cc ging de motor alleen maar harder brommen als je bij 80 gas gaf en ging dan kruipend naar de 100. Het vermogen was te laag voor de versnellingsbak met lange eindoverbrenging. Nu kan ik bij 100 gasgeven en gaat hij gelijk weer door naar 110 / 120 afhankelijk van de wind.
_________________
www.2cvpickup.nl
www.burtonproject.tk
www.bestemotorolie.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM naam
Doris D.
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 25-5-2006
Berichten: 88
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Di 18 Jun, 2013 15:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ben je ook al op de vermogensbank geweest?
Dan zul je zien dat het nog net even beter kan door goed af te stellen van de sproeiers. Very Happy
_________________
Met een waggelende groet van Annemiek en Hans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 12-4-2009
Berichten: 1159

BerichtGeplaatst: Di 18 Jun, 2013 18:07    Onderwerp: Reageer met quote

Doris D. schreef:
Ben je ook al op de vermogensbank geweest?
Dan zul je zien dat het nog net even beter kan door goed af te stellen van de sproeiers. Very Happy


Komt ie net vandaan Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

zie topic
http://forum.2cv.nl/viewtopic....highlight=
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Erikjan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 14-10-2006
Berichten: 1182
Woonplaats: boskoop

BerichtGeplaatst: Di 29 Okt, 2013 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

Kleine update: Nu 10.119 km gereden met de bigbore set. incl. 4000km naar Spanje met caravan.

Nog steeds erg tevreden, het koppel is geweldig. Het is nu gewoon leuk om gas te geven, het is echt een wereld van verschil.

Nadeel is wel dat je daardoor niet erg zuinig rijdt Wink Naar Spa op en neer heb ik over 800km gemiddeld 1:14,5 gereden niet eens erg slecht.
Naar spanje over 4000 km waarvan het grootste deel met caravan 1:10 gem

Hij is ook weer op de Dyno geweest dit keer bij de Tuning Factory in Weerd daar had ik 35,6 pk . De tuning factory berekend het vermogen aan de motor door de aandrijfverliezen te meten. Hierdoor valt het een pk of 4 hoger uit dan bij Burton.

In de tussentijd is wel de motor helemaal los geweest, ik had een hoog olieverbruik 8l op 4000km. Om dat ik de klepseals verdacht heb de boel los gehaald de klepseals vervangen en kleppen opnieuw geslepen. En toen kwam ik er achter dat de nokkenas pitting vertoonde. Dus die ook gelijk maar vervangen. En laten timen door Fillip die ook de krukas heeft beoordeeld.

Uiteindelijk blijkt de oorzaak de olievulpijp met hardgeworden rubbers. Dus die ook maar gereviseerd. Motor is nu compleet gereviseerd en voorzien van nieuwe pakkingen en keerringen.
_________________
www.2cvpickup.nl
www.burtonproject.tk
www.bestemotorolie.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM naam
zloek
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 3-2-2008
Berichten: 75
Woonplaats: kollum

BerichtGeplaatst: Wo 20 Apr, 2016 18:41    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

ik weet dat dit een oude post is, maar ik heb ook een bigbore van BCC, elektrische ontsteking, powertube, grotere sproeiers van BCC die bij de set hoorden en als ik harder dan 80 rijd dan begint de eend te stotteren en in te houden, hij zakt tot 65km/uur en en dan heel langzaam komt hij later weer tot 80km. Ik heb nu 700km achter de rug.
Waarom houdt hij in? Wordt die te heet of staat mijn ontsteking verkeerd?
alles is nieuw op de eend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
David
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 3312

BerichtGeplaatst: Wo 20 Apr, 2016 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou even de vlotterhoogte checken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 28-5-2009
Berichten: 610
Woonplaats: Ulestraten

BerichtGeplaatst: Vr 22 Apr, 2016 10:46    Onderwerp: Reageer met quote

Het hoort zich inderdaad aan dat hij niet genoeg brandstof krijgt.
_________________
Citroen 2cv6 special 1986
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Tuning algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
Pagina 17 van 17
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group