Hoe veilig ben je eigenlijk in een eend...
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
Dat van dat wegstuiteren (dat zal wel met wat meer geweld gaan dan je uit deze woordkeus mag veronderstellen) heb ik ook gelezen. Daar hoop ik dan maar op als ik ooit geraakt / gekraakt wordt door zo'n luldebehanger in een kar van de zaak.
Voor het overige kijk ik altijd drommels goed om me heen! Volgens mij kom je dan een heel eind (letterlijk).
Als gasten met m'n klote spelen laat ik ze lekker gaan, gas los, niet meespelen, rij jij jezelf maar naar de bliksem. Mij niet.
Ene, vrachtwagens en bussen die op je bumper hangen, daar krijg ik het zweet van in m'n handen. Laatst reed ik met open dak met een lijnbus achter me, keurig 80 maar meneer zat op een meter van m'n trekhaak. Die heb ik met een simpel handgebaar kenbaar gemaakt dat hij als de donder op moest rotten, wat hij nog deed ook! Diegene die beweert dat beroepschauffeurs heren in het verkeer zijn mag z'n eigen kloten opeten!
(zo, dat lucht op)
Hanzzl
Voor het overige kijk ik altijd drommels goed om me heen! Volgens mij kom je dan een heel eind (letterlijk).
Als gasten met m'n klote spelen laat ik ze lekker gaan, gas los, niet meespelen, rij jij jezelf maar naar de bliksem. Mij niet.
Ene, vrachtwagens en bussen die op je bumper hangen, daar krijg ik het zweet van in m'n handen. Laatst reed ik met open dak met een lijnbus achter me, keurig 80 maar meneer zat op een meter van m'n trekhaak. Die heb ik met een simpel handgebaar kenbaar gemaakt dat hij als de donder op moest rotten, wat hij nog deed ook! Diegene die beweert dat beroepschauffeurs heren in het verkeer zijn mag z'n eigen kloten opeten!
(zo, dat lucht op)
Hanzzl
Hanzzl schreef:Diegene die beweert dat beroepschauffeurs heren in het verkeer zijn mag z'n eigen kloten opeten!
(zo, dat lucht op)
Hanzzl
wat een frustraties hanzzl..... das niet goed voor je hoor, wordt je snel oud van enzo...
anyway.. nog een site die ik jullie niet kan laten missen..
[disclamer] kijk alleen als je het niet vervelend vind kapotte eendjes ed te zien [/disclamer]
http://www.citrobe.org/wrecksned.htm
vroem vroem ... frut frut....... pprrrrrrrrr POOOOF
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Ik moet er niet aan denken dat mijn Eend wegstuitert bij een botsing! Dan schiet de Eend om mij heen weg en ik ga pas mee als ik tegen het interieur aan klap ! Daarom kies ik liever voor een verfrommelende dan een wegstuiterende Eend (tip: als je weet dat je van achteren aangereden wordt, bijvoorbeeld in de file: trek je handrem aan, ga met je volle gewicht op de voetrem staan, schakel de motor uit en zet de versnellingsbak in z'n 1. Zet je zoveel mogelijk schrap door je rug tegen de rugleuning te drukken (zet je voeten op het rempedaal), klamp het stuur vast met je duimen naar buiten toe (mocht je stuur plotseling draaien dan blijven je duimen niet achter de spaken van het sturwiel haken) en hou je hoofd enigzins voorover en span je nekspieren (aangenomen dat je geen hoofdsteunen hebt) om je nekwervels te beschermen. Sluit je ogen en bereid je voor op het ergste. Die handrem, voetrem en motor uit + versnellingsbak in z'n 1 is om ervoor te zorgen dat je Eend niet in 1 keer naar voren schiet waardoor je lichaam een enorme klap moet verwerken).
Om de vrachtwagens terug te frustreren kan je het gas even loslaten zodat zij terug moeten schakelen. Geef daarna weer gas zodat zij weer op kunnen schakelen en accelereren maar je niet in kunnen halen. Vooral erg leuk bij oudere vrachtwagens zonder automaat.
Om de vrachtwagens terug te frustreren kan je het gas even loslaten zodat zij terug moeten schakelen. Geef daarna weer gas zodat zij weer op kunnen schakelen en accelereren maar je niet in kunnen halen. Vooral erg leuk bij oudere vrachtwagens zonder automaat.
Afblijven.
mmmmmmmmk oooit uitgeprobeert ????
nooit maar dan ook nooit alle remmen erop als je wordt aangereden ten eerste is dit slecht voor je banden en ten tweede raak je meer kracht kwijt door vooruit geschoten te worden hou voldoende afstand in een file of voor het stoplicht en je reactie vermogen zal je verbazen ..... in welke auto je ook rijdt .... en als je het toch al ziet aankomen heb je door de voor ruimte groot genoeg te houden, ruimte zat (en tijd) om er tussen uit te gaan,
Alleen je voorste nekspieren in trekken heeft in het onvorkomen geval zin en het juist dragen van je gordel ook...
Teun die weer een eendje op op de weg gaat zetten..
nooit maar dan ook nooit alle remmen erop als je wordt aangereden ten eerste is dit slecht voor je banden en ten tweede raak je meer kracht kwijt door vooruit geschoten te worden hou voldoende afstand in een file of voor het stoplicht en je reactie vermogen zal je verbazen ..... in welke auto je ook rijdt .... en als je het toch al ziet aankomen heb je door de voor ruimte groot genoeg te houden, ruimte zat (en tijd) om er tussen uit te gaan,
Alleen je voorste nekspieren in trekken heeft in het onvorkomen geval zin en het juist dragen van je gordel ook...
Teun die weer een eendje op op de weg gaat zetten..
Wat brengt morgen.???
Het beste helpt volgens mij nog altijd ervoor te zorgen dat je niet geraakt wordt. Je kan zo'n chauffeur wel terugfrustreren, maar wat dan?? Dan zijn er 2 gefrustreerde mensen Dat schiet op..
Gewoon lekker met de stroom meekachelen, en raak je gefrustreerd, realiseer je dan waarom je in een eend rijd In mijn ogen het beste relaxmiddel wat er is.
Gewoon lekker met de stroom meekachelen, en raak je gefrustreerd, realiseer je dan waarom je in een eend rijd In mijn ogen het beste relaxmiddel wat er is.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Als je niet remt e.d., schier je in 1 keer naar voren. Rem je wel, dan blijf jij stil staan, ook al deukt je Eend in. Ik heb het hier overigens over niet over kleine tikjes, maar echt over auto's die met 50 km/u langs achteren naar binnen willen.Teun Stam schreef:mmmmmmmmk oooit uitgeprobeert ????
nooit maar dan ook nooit alle remmen erop als je wordt aangereden ten eerste is dit slecht voor je banden en ten tweede raak je meer kracht kwijt door vooruit geschoten te worden hou voldoende afstand in een file of voor het stoplicht en je reactie vermogen zal je verbazen ..... in welke auto je ook rijdt .... en als je het toch al ziet aankomen heb je door de voor ruimte groot genoeg te houden, ruimte zat (en tijd) om er tussen uit te gaan,
Alleen je voorste nekspieren in trekken heeft in het onvorkomen geval zin en het juist dragen van je gordel ook...
Teun die weer een eendje op op de weg gaat zetten..
Afblijven.
sorry maar dat gaat echt niet op ,,in de 5 jaar dat ik nu in een schadebedrijf werk heb ik duizende schadeauto's gezien en de frontale klappers van meer dan 50 km/u overleven je eendje echt niet hoor hoe je ook handelt de auto o.i.d die achterop rijd gaat dwars door je heen .
kan het echt niet helpen maar het is zo dus in zo'n geval of je nu wel of niet remt daar ramt i dwars door heen ..
testje rij 50 km p/u en trap vol in de rem wat gebeurt er nu idd je slipt er dwars door heen .. duszz
en mocht je het zien aankomen en de tijd hebben om al die dingen te doen dan stap maar snel uit en ren hardt weg dat is dan je eendigste kans...
sorry maar helaaas
kan het echt niet helpen maar het is zo dus in zo'n geval of je nu wel of niet remt daar ramt i dwars door heen ..
testje rij 50 km p/u en trap vol in de rem wat gebeurt er nu idd je slipt er dwars door heen .. duszz
en mocht je het zien aankomen en de tijd hebben om al die dingen te doen dan stap maar snel uit en ren hardt weg dat is dan je eendigste kans...
sorry maar helaaas
Wat brengt morgen.???
Dat verhaal van het wegstuiteren, wat je wel eens hoort/leest klopt maar deels:
Als je een zware en een lichte knikker met het zelfde vaartje op elkaar afstuurt kun je uitrekenen wat de snelheden zijn na de botsing.
Als de verhouding zware/lichte groot genoeg is het zelfs mogelijk dat de zware knikker nog steeds zijn originele richting heeft, aleen iets minder hard rolt. De lichte knikker echter, zal (indien de knikkers dezelfde snelheid hadden) nu achteruitrollen. De vertraging is dus vele male groter dan bij de zware knikker. De krachten die inzittenden van een lichte auto ondervinden zijn net zozeer vele male groter.
De eend zal dus inderdaad ' ietwat afketsen', maar of je daar nu blij mee moet zijn.
Bovendien is een eend niet zo hard als een knikker. Een groot deel van de nergie wordt daarom omgezet in vervorming van de koets. Hoe meer energie wordt opgenomen, hoe kleiner de G-krachten. (da's goed) Maar ja, na een tijdje wordt de vervorming wel heel groot....
Bij een zware auto wordt de kracht van de botsing (versnelling * massa) over een veel grotere massa verdeeld: een kleinere relatieve vervorming is het gevolg.
Kortom: De "STER" is in het voordeel.....rijd dus met een boog om hem heen.
B.
Als je een zware en een lichte knikker met het zelfde vaartje op elkaar afstuurt kun je uitrekenen wat de snelheden zijn na de botsing.
Als de verhouding zware/lichte groot genoeg is het zelfs mogelijk dat de zware knikker nog steeds zijn originele richting heeft, aleen iets minder hard rolt. De lichte knikker echter, zal (indien de knikkers dezelfde snelheid hadden) nu achteruitrollen. De vertraging is dus vele male groter dan bij de zware knikker. De krachten die inzittenden van een lichte auto ondervinden zijn net zozeer vele male groter.
De eend zal dus inderdaad ' ietwat afketsen', maar of je daar nu blij mee moet zijn.
Bovendien is een eend niet zo hard als een knikker. Een groot deel van de nergie wordt daarom omgezet in vervorming van de koets. Hoe meer energie wordt opgenomen, hoe kleiner de G-krachten. (da's goed) Maar ja, na een tijdje wordt de vervorming wel heel groot....
Bij een zware auto wordt de kracht van de botsing (versnelling * massa) over een veel grotere massa verdeeld: een kleinere relatieve vervorming is het gevolg.
Kortom: De "STER" is in het voordeel.....rijd dus met een boog om hem heen.
B.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Ik denk dat je al met al met een gordel het veiligste uit bent Bjorn ! En uitstappen is idd een erg goed idee. Alleen hopen dat door de botsing de auto's niet in jouw richting schuiven ...
Maarruh, Teun, over wat voor grood rond ding heb jij het ?
Ennuh, Bullit, das dus de reden dat ik (na uitstappen) het liefst op mijn rem sta. Meer weerstand bij gelijke dus meer vervorming dus minder letsel.
Maarruh, Teun, over wat voor grood rond ding heb jij het ?
Ennuh, Bullit, das dus de reden dat ik (na uitstappen) het liefst op mijn rem sta. Meer weerstand bij gelijke dus meer vervorming dus minder letsel.
Afblijven.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Heb vaak als reactie gekregen op het rijden in een eend: "Is dat dan wel weilig?" en wat zeg je dan??
JA, heeft een grote kreukelzone........... van de voorbumper tot aan de achterbumper!!
Heb zelf een ongelukje gehad, lantaarnpalen schuiven nog steeds niet voor je. Was mn eigen domme fout, reed achteruit in een bochtje, kwam een stoeprandje tegen en gaf gas. Op de hoek stond dus die lantaarnpaal en heeft mn linkervoorspatbord van een aerodynamische deuk voorzien!! Toch best handig als alles lekker meegeeft!
JA, heeft een grote kreukelzone........... van de voorbumper tot aan de achterbumper!!
Heb zelf een ongelukje gehad, lantaarnpalen schuiven nog steeds niet voor je. Was mn eigen domme fout, reed achteruit in een bochtje, kwam een stoeprandje tegen en gaf gas. Op de hoek stond dus die lantaarnpaal en heeft mn linkervoorspatbord van een aerodynamische deuk voorzien!! Toch best handig als alles lekker meegeeft!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black