The ressurection of a '78 2cv spécial ZDZ

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » ma 18 jun, 2012 15:05

Dank voor je foto's!
Op de eerste en laatste foto ziet ie er eigenlijk best goed uit....
Dan zie je tenminste niet dattie rood is....

;-)
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » ma 27 aug, 2012 10:43

Gisteren weer even door Frankrijk getoerd, heerlijk!

Afbeelding
Fort de Genicourt... by CitroenAZU, on Flickr
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

2cv4
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 14 aug, 2006 10:46
Locatie: ijmuiden

Bericht door 2cv4 » ma 27 aug, 2012 19:36

Wat zijn ze toch leuk die special`s ZDZ maar (destijds konden) ze roesten als de beste dus er zijn er niet zoveel meer van over.
2cv4 1970 az-a2
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » di 28 aug, 2012 08:44

Zo'n beetje alles is dan ook vervangen :-)
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » za 23 mar, 2013 07:50

Zo, net terug van een weekje toeren per 2cv door Frankrijk en Engeland.

We zijn begonnen in Reims waar vorige week zondag de bekende oldtimerbeurs werd gehouden. Altijd een leuke beurs waar genoeg te zien en te vinden is. Hierna nog even doorgereden naar Gueux alwaar vroeger het circuit van Reims was gelegen.
Afbeelding
Marchal... by CitroenAZU, on Flickr
Een fijne lokatie voor foto's met al die oude reclame beschilderingen op en langs de oude renstallen en tribunes. Hierna maar een hotel gepakt en de volgende dag het automobiel museum in Reims bezocht. Hetgeen overigens de moeite waard is.( Al is het alleen maar om die leuke 2cv te zien met speciale carrosserie van ANTEM, getekend door Charbonneux.) 'Hierna heerlijk binnendoor gereden naar Arras. Inmiddels begon het een beetje te sneeuwen. En ik had me nog zo voorgenomen nooit met het rode eendje de pekel in te gaan...Maar vooralsnog nergens zout op de weg. In Arras het volgende hotel gepakt om de volgende ochtend weer door te rijden naar Duinkerken om daar de dag erna de Eurotunnel in Calais naar GB te nemen. Inmiddels was het gestopt met zachtjes sneeuwen en waaide het nu ook behoorlijk. In een mum van tijd was het overal spiegelglad. Maar het eendje hield zich kranig ik kwam overal zonder problemen omhoog. Voor het slapen gaan nog even naar buiten gekeken en het sneeuwde nu horizontaal. Ik zag de bui voor de dag erna al hangen. We hoefden maar 120km naar Duinkerken maar het zou een lange rit worden. Toen we 's ochtends wakker werden was alles wit. We werden wakker van mensen die auto's probeerde uit te graven. het geluid van sneeuwscheppen en gassen van auto's. Op de Ipad volgden we de stand van zaken vwb de te rijden route. Alles stond zo'n beetje vast. Omdat we toch weg moesten besloten maar via de Autoroute te rijden omdat de N en D wegen niet meer berijdbaar waren. En eigenlijk ging dat prima, we hoefden de eend niet uit te graven we reden tot grote verbijstering van de sneeuwscheppende automobilisten in een keer weg vanuit het parkeervak.
Afbeelding
687 (Kopie) by azu250, on Flickr
We hadden genoeg eten, drinken, dekens en extra benzine bij ons en we konden met het eendje netjes tussen alle gestrande auto's en vrachtauto's doorrijden en dat gewoon op de originele Michelin X banden. Maar als ik dit allemaal van tevoren had geweten had ik voor vertrek wel degelijk de Michelin winterbandjes gemonteerd. Het ging goed tot 25 km voor Lille. Toen stond de A1 muurvast. Dat bleef zo voor iets meer dan een uur. Toen begonnen we weer langzaam te rijden via één strookje. We reden langs sneeuwmuren van 1,5 meter hoog! Een politieagent was de snelweg met de hand sneeuwvrij aan het scheppen en langzaam reden we verder. Hulde! Toen de A16 op naar Duinkerken ook daar viel het verkeer stil vanwege gestrande, geslipte auto's en sneeuwduinen. Hier duurde het meer dan 4 uur voordat we weer langzaam begonnen te rijden. Al die tijd geen kou gehad en zelfs een half boek uit kunnen lezen met wat te eten en te drinken erbij. Zelfs geen last van kou gehad, en dat in een 2cv zonder verwarming! Maar goed, na meer dan 7 uur kwamen we aan in het hotel. Daar hoorden we dat ongeveer heel Frankrijk vast stond en achteraf bleek dat veel mensen de nacht op de Autoroute hadden doorgebracht. Dan mochten wij met die 5 uurtjes echt niet klagen. De dag erna dus naar de Eurotunnel en dat ging goed, wel wat sneeuw maar ruim op tijd voor de trein. We hebben er zelfs een eerder genomen. Toen we in Engeland aankwamen ook hier een file richting Frankrijk en een hoop sneeuw. We reden Engeland in en pas na 35km hield de file van vrachtwagens op. De bestemming was Londen, de Royal Albert Hall om precies te zijn. Ik had mijn vriendin voor haar verjaardag een kaartje gegeven voor haar jeugd idool, Olivia Newton John. Niet mijn cup of tea, maar zij was er helemaal blij mee. :-) Ook daar waren we ruim op tijd en hebben wat rondjes door Londen gereden. We reden onder andere over de Tower brigde, langs het oude Michelin Tyre co. building en de bekende Battersea powerplant, bekend geworden van de cover van ‘Animals’, een Pink Floyd album.
Afbeelding
London... by CitroenAZU, on Flickr
Toen we bij de Royal Albert Hall aankwamen waren we eigenlijk nog 3 uur te vroeg, we konden pas om 18:00 uur parkeren op het terrein van het naastgelegen college. Toch maar richting slagboom gereden waar een gitzwarte Afrikaan in het portiershokje zat te wachten. Het eendje toverde een grote glimlach op zijn gezicht want zijn vader had er vroeger net zo een gehad, zei hij met grote grijns, waarna de slagboom omhoog ging...
Inmiddels begonnen de magen wat te knorren en zagen de kantine van het college pal tegenover waar we de eend hadden geparkeerd. We zijn dan wel geen studenten maar hebben de gok toch maar gewaagd... Geduldig sloten we in de rij studenten aan en kregen keurig netjes te eten. ‘Helaas niet tegen studenten tarief’, verontschuldigde de caissière zich. Maar toch zeker een aanrader om zeer goedkoop te kunnen eten in Londen. Ik had voor 88 pence een flink bord Chili Con Carne wat heerlijk smaakte. Zo goed, dat ik nog een tweede bord ben gaan halen. Ik vraag me af wat een student dan nog moet betalen…
Hierna volgde het concert en na afloop reden we via de Big Ben en the Londen Eye terug naar het hotel. Maar niet voordat er nog wat plaatjes geschoten werden.
Afbeelding
London... by CitroenAZU, on Flickr
De dag erna weer terug richting Eurotunnel en Frankrijk weer in, bestemming Amiens. De grote file richting de Eurotunnel van de dag ervoor was gelukkig opgelost. In Frankrijk aangekomen lag er nog immer veel sneeuw maar de files waren weg. Ook zout was rijkelijk gestrooid tot grote vreugde van de verkeersdeelnemers maar tot minstens even grote onvreugde van mijn eendje...
Via het prachtige stadje Chantilly (hetgeen slagroom betekend) kwamen we al glibberend veilig in Amiens aan. (Het was inmiddels gaan vriezen zodat de gesmolten sneeuw op het wegdek weer ijs werd.)
Afbeelding
Traffic perdu... by CitroenAZU, on Flickr
De dag erna volgde de laatste stop, 3 dagen Parijs. Hier lekker de toerist uitgehangen inclusief cliché bootreis met diner over de Seine. En natuurlijk fijn met het eendje Parijs door geprutteld, heerlijk!
Zondag’s op het gemak weer naar huis via de D en N weggetjes. Op enig moment springt er na het verlaten, van de route Nationale een Gendarme op de weg, midden in een bocht. En maakte duidelijk dat ik de berm in moest. Zo gezegd zo gedaan. Daar liet hij me vol trots zijn lasergun zien waarop in digitale cijfers het getal 91 stond aangegeven. Volgens hem mijn snelheid. “Volgens mij ook”, zei ik, “dus dat ding klopt aardig”! Toen begon de Gendarme te vertellen dat dat zelfs met een 2cv te hard was. Ik zei toen dat 1km/h overschrijding toch te verwaarlozen was. Dat was hij ook met me eens, alleen zei hij dat je hier in de bocht maar 50 mocht en ik dus 41km/h te hard had gereden. Oei, dat was andere koek… Ik had in het geheel geen bord van 50 gezien en ook geen bord dat ik al in de bebouwde kom reed. En 41 km overschrijding is hier in NL bijzonder duur… De Gendarme vertelde me vervolgens dat ik een buitenlander was. Ja, dat begreep ik ook wel. Maar ik begreep ook wel wat dat dan inhield…direct betalen! De Gendarme vroeg aansluitend of ik geld bij me had en zei me inderdaad dat ik gelijk kon dokken. Hmm, da’s minder. ‘Hoeveel zijn de kosten’, vroeg ik hem? ‘Quatre-vingt-dix monsieur, quatre-vingt-dix’… Hoorde ik dat nu goed? Jawel, ik was hier voor 9 tientjes klaar, dat was een meevaller, daar kun je nog eens te hard voor rijden! Mijn humeur klaarde direct weer op en ik vroeg hem of ik nog wel een foto mocht maken als bewijs dat je met een eend ook te hard kan rijden. Dus nu heb ik voor die 90 euro twee leuke fotootjes moet je maar denken…
Afbeelding
91 km/h = 90 Euro... by CitroenAZU, on Flickr
De rest van de terugreis iets beter op de borden gelet waarna we na een leuk reisje van zo’n 2300 probleemloze km’s weer veilig thuiskwamen. De maandag erna de eend bij de Eendenwacht als dank maar getrakteerd op een rondje verse sapjes en vetten…Hij heeft het weer prima gedaan.


de rest van de foto's van de roadtrip, beurs en museum in Reims staan hier;

http://www.flickr.com/photos/citroenazu/
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1806
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » za 23 mar, 2013 10:04

Hartstikke leuk verslag Martijn!
Jullie hebben echt wel geluk gehad met het weer ook al zou je het zo niet zeggen.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » za 23 mar, 2013 18:03

Precies, sommige mensen hebben 30 uur vastgestaan...mij hoor je niet klagen hoor..
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » zo 2 jun, 2013 12:04

Zo, gisteren een daagje in Verdun geweest.
Het is nog steeds mooi met het die gele koolzaadvelden al word het nu al wel wat minder.
verder een leuke Brocante bezocht, een Ami 8 berline gevonden met slechts 30.000km van 1e eigenaar (86), en helaas niet te koop :-(
En verder weer een fijn garaazjetje gevonden met leuke oude auto's als Matra Bagheera en Rancho, Innocenti De Tomaso, Peugeots, een een kart met 2cv motor etc, etc... :-)

Volgende week maar weer terug voor de superleuke beurs bij Lac de Madine!

Afbeelding
La Douce France... by CitroenAZU, on Flickr
Afbeelding
1 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
284 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
261 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
256 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
168 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
176 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
201 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
210 (Kopie) by azu250, on Flickr

de rest van de plaatjes;
http://www.flickr.com/photos/citroenazu ... 871305049/
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1776
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 3 jun, 2013 12:14

Kwam onlangs je flickr (blijft wennen die naam) account tegen en heb me zitten vergapen aan vele mooie foto's. Complimenten!

En ja die rode 2cv ZDZ blijft toch wel mn favoriete eend (wel 2cv6, geen zijruitje).

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 4 jun, 2013 00:24

Zo'n Renault 16 blijft toch ook een bepaalde aantrekkingskracht hebben he.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 4 jun, 2013 08:54

Martijn,zou je niet goedkoper (met de huidige benzineprijzen) een huisje in frankrijk kunnen kopen. :lol:

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » vr 26 jul, 2013 23:48

Morgen op weg naar St. Mihiel, de verzamelmeeting voor de WM in Spanje.
Gisteren nog even een grotere sproeier gemonteerd 105 ipv 87,5. Rijdt echt een stuk soepeler nu! Pakt veel beter op en is wat vlotter.
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » za 27 jul, 2013 07:46

Goede reis Martijn. Geniet van de zomer!
------------------------------
Traction 11 BL 1950

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » di 24 sep, 2013 14:04

Inmiddels zijn we 20k verder. Geheel probleemloos!

De laatste 4000km waren zwaar voor de bandjes. Ardennen, Alpen en Pyreneeën :-)
Dus het eendje maar getrakteerd op nieuwe voorbandjes...

Afbeelding
3 by azu250, on Flickr
Afbeelding
2 by azu250, on Flickr
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Bericht door schroef » di 24 sep, 2013 19:38

Gelukkig echte.!!

Plaats reactie