BMW R-conversie
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Hey baas je kunt t wel shaken als je onder de 1500 euro wilt.
Ik heb zelf een BMW blok, en R1150RS twinspark met 85 pk, [overigens met de dynamo bovenop, zoals bij alle bij mij bekende BMW blokken] en ik heb al moeite om en bedrijf te vinden dat het voor 3500 euro wil doen.
Wat jij suggereerd is pure lariekoek, namelijk: een eendenbak sijt al te snel met een visamotor ervoor, laat staan met 69 pk. Bovendien mag je je remmen dan wel aanpassen want die gaan het ook echt niet baas kunnen.
De startmotor zit enorm in de weg, er is mar 1 plaats waar hij past en als je hem daar zo laat zitten dan komt ie tegen je schijven aan, dat remt niet zo lekker. En anders start het wel wat lomp, want dan mag je aanduwen.
De startmotor.dynamo oplossing gaat m ook niet worden, want de compressie van het blokje is te hoog en dan trek je je vsnaar stuk.
Ook heb je nog het probleem dat de BMW een trekkoppeling heeft, en de GSA een duwkoppeling. Moet je dus de koppeling en vliegwiel overzetten, en dus een nieuw vliegwiel draaien.
Je doet r wel erg gemakkelijk over maat, zo val je enorm op je plaat.
Ik heb zelf een BMW blok, en R1150RS twinspark met 85 pk, [overigens met de dynamo bovenop, zoals bij alle bij mij bekende BMW blokken] en ik heb al moeite om en bedrijf te vinden dat het voor 3500 euro wil doen.
Wat jij suggereerd is pure lariekoek, namelijk: een eendenbak sijt al te snel met een visamotor ervoor, laat staan met 69 pk. Bovendien mag je je remmen dan wel aanpassen want die gaan het ook echt niet baas kunnen.
De startmotor zit enorm in de weg, er is mar 1 plaats waar hij past en als je hem daar zo laat zitten dan komt ie tegen je schijven aan, dat remt niet zo lekker. En anders start het wel wat lomp, want dan mag je aanduwen.
De startmotor.dynamo oplossing gaat m ook niet worden, want de compressie van het blokje is te hoog en dan trek je je vsnaar stuk.
Ook heb je nog het probleem dat de BMW een trekkoppeling heeft, en de GSA een duwkoppeling. Moet je dus de koppeling en vliegwiel overzetten, en dus een nieuw vliegwiel draaien.
Je doet r wel erg gemakkelijk over maat, zo val je enorm op je plaat.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Zou best kunnen maar je zoekt je een ongeluk mocht je het voor 1500 euro willen krijgen. Ben al een keer naar Eindhoven op en neer gereden omdat men daar dacht dat ze 't wel konden fiksen. Niet dus Dat betekend alleen wel 7 uur opstaan en 5 uur 's middags pas weer thuis.
Toeval is, dat Rossero's project min of meer mijn project is, alleen zitten Thomaaas' enkels al ietsjes meer in de stront Over Rossero's project afkraken zul je me niet horen, ik zou het als ik hem was alleen iets anders aanpassen en ZEKER geen eendenbak gebruiken
Het enigste wat ik bedoel duidelijk te maken, is dat je tegen een hele hoge berg met moeilijkheden aan gaat komen, want ik heb het nog niet eens gehad over het vastmaken aan de koets, laat staan keuren bij de RDW, iets wat ik overigens gedaan heb met mijn gewone eendmotor erin
Als k jou was zou k 't niet proberen bij de RDW in Nederland, dat zijn een stelletje m**r*nn**k*rs.
genoeg smileys?
Toeval is, dat Rossero's project min of meer mijn project is, alleen zitten Thomaaas' enkels al ietsjes meer in de stront Over Rossero's project afkraken zul je me niet horen, ik zou het als ik hem was alleen iets anders aanpassen en ZEKER geen eendenbak gebruiken
Het enigste wat ik bedoel duidelijk te maken, is dat je tegen een hele hoge berg met moeilijkheden aan gaat komen, want ik heb het nog niet eens gehad over het vastmaken aan de koets, laat staan keuren bij de RDW, iets wat ik overigens gedaan heb met mijn gewone eendmotor erin
Als k jou was zou k 't niet proberen bij de RDW in Nederland, dat zijn een stelletje m**r*nn**k*rs.
genoeg smileys?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Soms moet je er wel heen, maar je hebt gelijk, als je volgens de regels bouwt is er niets aan de hand bij de RDW.Ramon2cv schreef:houden die zich niet gewoon aan de wet?
en jij doet dat niet!
niet dat ik dat wel doe, heb ook een andere moter en een galva chassis,
maar ik maak het mezelf niet moeilijk en kom niet bij de rdw!
En, Rossero, als je informatie wilt over aanpassingen en dergelijke zou je heel goed bij het kitcarforum (als het weer in de lucht is) kunnen informeren, alle kitcarbouwers hebben tenslotte ervaring met de RDW.
Hey baas je kunt t wel shaken als je onder de 1500 euro wilt.
Ik heb zelf een BMW blok, en R1150RS twinspark met 85 pk, [overigens met de dynamo bovenop, zoals bij alle bij mij bekende BMW blokken] en ik heb al moeite om en bedrijf te vinden dat het voor 3500 euro wil doen.
tjee, ga je lekker? ik vindt het niet erg vriendelijk klinken
Maar misschien kun je even naar de feiten kijken?
je kunt tegenwoordig een complete R100 kopen voor 1500 euro...
een kaal R80 blok gaat voor onder de 500 euro nog wel lukken.
dan heb je geen R1150rs, maar ik weet niet of je wel zo vrolijk wordt van die injectie in je eend.
als je toegang hebt tot draai en freesapparatuur zie ik niet waarom de ombouw ombouw bijzonder kostbaar moet worden, heb je dat niet, dan wordt het uren betalen , en dat kan oplopen.
Je loopt in je BMW kennis nochal achter, de BMW blokken met de dynamo bovenop zijn pas van de laatste 10 jaar, de 50 jaar ervoor zat de dynamo op de krukas.
er rijden al tientallen kitcars met deze oplossing, om dan te voorspellen dat iemand op zijn plaat gaat, lijkt mij wat erg ver gezocht.
groet,
Hubert
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Als je zelf zo'n plaat kunt vrezen wordt het wel veel goedkoper, maar dit is wél heel gespecialiseerd werk. Het is niet alleen een kwestie van aftekenen hoe je boutjes in elkaar overlopen, maar ook hoe de prise as terecht komt tov het motorblok en dat lukt niet goed met alleen een papiertje eroverheen. Dus je moet écht heel goed weten wat je doet, en de meeste bedrijven waar ik nu geweest ben hebben maar één specialist op dat gebied voorhanden, sommige huren er zelfs iemand voor in.
De meest oudere blokken hebben zo hun problemen en het lijkt mij niet dat je daar graag geld voor betaald, dan heb je een duur en intensief project opgestart met een blok dat het misschien wel niet doet, of niet lang meer te leven heeft. Lijkt mij ook niet al te leuk De meesten van deze blokken zijn al een jaar of 20, 30 oud.
De blokken met dynamo op de prise-as heb ik idd niet gezien op de site die ik bekeek [waarvoor mijn excuses ], waarbij blokken in een eend werden geschroeft, dit zijn r toch wel een aantal hoor. 'k heb ff gekeken naar die blokken, en dit zijn wel veel langere blokjes dan de lateren volgens mij.
Verder wil ik wel weten wat er mis is met injectie in een eend? Lijkt mij niet veel ander dan injectie op een motorfiets en daar lijkt mij ook niet veel mis mee. En dan nog kun je ook best carburateurs op een blokje zetten. [k weet alleen niet precies hoe dat bij mijn blokje zit want de ontseking lijkt samen te werken met mijn injectie].
en nogmaals, ik probeer Rossero's project niet af te kraken, ook probeer ik echt niet onvriendelijk over te komen oid hoor 't spijt mij enorm als iemand dat zo opvat, maar misschien dat je ff erdoorheen kunt lezen en zien dat ik een aantal dingen zelf tegenkom, die zwaar zuigen
De meest oudere blokken hebben zo hun problemen en het lijkt mij niet dat je daar graag geld voor betaald, dan heb je een duur en intensief project opgestart met een blok dat het misschien wel niet doet, of niet lang meer te leven heeft. Lijkt mij ook niet al te leuk De meesten van deze blokken zijn al een jaar of 20, 30 oud.
De blokken met dynamo op de prise-as heb ik idd niet gezien op de site die ik bekeek [waarvoor mijn excuses ], waarbij blokken in een eend werden geschroeft, dit zijn r toch wel een aantal hoor. 'k heb ff gekeken naar die blokken, en dit zijn wel veel langere blokjes dan de lateren volgens mij.
Verder wil ik wel weten wat er mis is met injectie in een eend? Lijkt mij niet veel ander dan injectie op een motorfiets en daar lijkt mij ook niet veel mis mee. En dan nog kun je ook best carburateurs op een blokje zetten. [k weet alleen niet precies hoe dat bij mijn blokje zit want de ontseking lijkt samen te werken met mijn injectie].
en nogmaals, ik probeer Rossero's project niet af te kraken, ook probeer ik echt niet onvriendelijk over te komen oid hoor 't spijt mij enorm als iemand dat zo opvat, maar misschien dat je ff erdoorheen kunt lezen en zien dat ik een aantal dingen zelf tegenkom, die zwaar zuigen
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
tja , je moet wel netjes werken, maar als je veel tijd, een paar schuifmaten, een plaat aluminium en een decoupeerzaag hebt kun je dat zelf.As jle zelf zo'n plaat kunt vrezen wordt het wel veel goedkoper, maar dit is wél heel gespecialiseerd werk. Het is niet alleen een kwestie van aftekenen hoe je boutjes in elkaar overlopen, maar ook hoe de prise as terecht komt tov het motorblok en dat lukt niet goed met alleen een papiertje eroverheen. Wink Dus je moet écht heel goed weten wat je doet, en de meeste bedrijven waar ik nu geweest ben hebben maar één specialist op dat gebied voorhanden, sommige huren er zelfs iemand voor in. Confused
ik zou het nu met de freesbank doen, maar heb in het verleden wel vreemdere dingen gemaakt met een plaat alu en een decoupeerzaag.
(ooit kever blok op een BMW bak gezien? )
De meest oudere blokken hebben zo hun problemen en het lijkt mij niet dat je daar graag geld voor betaald, dan heb je een duur en intensief project opgestart met een blok dat het misschien wel niet doet, of niet lang meer te leven heeft. Lijkt mij ook niet al te leuk Sad De meesten van deze blokken zijn al een jaar of 20, 30 oud. Wink
de BMW tweekleppers zijn zo'n beetje eend technologie, simpele recht toe recht aan techniek.
die leveren ook een kleine 80 PK, ruim genoeg om je eend avontuurlijk aan het sturen te krijgen.
ik moet toegeven, niet zo sexy als de huidige 4 kleppers, maar daarintegen wel veel eenvoudiger, en minstens zo betrouwbaar.
Verder wil ik wel weten wat er mis is met injectie in een eend? Lijkt mij niet veel ander dan injectie op een motorfiets en daar lijkt mij ook niet veel mis mee. En dan nog kun je ook best carburateurs op een blokje zetten. [k weet alleen niet precies hoe dat bij mijn blokje zit want de ontseking lijkt samen te werken met mijn injectie].
er is helemaal niets mis met injectie op je eend, echter de injectie goed werkend krijgen is meer werk als het BMW blok aan je GS bak schroeven.
de standaard ECU van de BMW kun je niet zelf programmeren, en bij een middag rollenbank om de ecu te laten programmeren bij een specialist begint de kassa pas echt te rinkelen.
dan is het ouderwets prutsen met een doos sproeiers de makkelijker oplossing. ( maar heb je wel carbs, kwestie van prioriteiten.. )
misschien kun je wat van de problemen die jij tegenkomt posten, ik schat dat er aardig wat kennis op dit forum rondhangt die een al dan niet gefundeerde mening kunnen geven.en nogmaals, ik probeer Rossero's project niet af te kraken, ook probeer ik echt niet onvriendelijk over te komen oid hoor Very Happy 't spijt mij enorm als iemand dat zo opvat, maar misschien dat je ff erdoorheen kunt lezen en zien dat ik een aantal dingen zelf tegenkom, die zwaar zuigen
groetjes,
Huub
PS , een r1150 blok op een GS bak, het is wel prachtig project,
zijn er in belgie geen ombouwsets te koop? bij de 24 uurs race op francorchamps is er een aparte klasse voor deze combinate, die zullen toch niet allemaal een eigen adapterplaat maken?