Water in deuren/koets??
Water in deuren/koets??
Hoi Vrienden,
Bij onze Charleston staat er steeds water in de deuren. Nu heb ik al een aantal gaatjes onderlangs geboord maar als je de deuren open maakt blijft er water uit lopen.
Heeft iemand enig idee waar dit naar binnen komt. Al staat de 2cv gewoon op de oprit in de regen dan lopen ze vol. Nu is een deur zowiezo slecht onderlangs dus deze ga ik binnenkort even lassen. Maar ik wil ze graag "waterdicht" hebben.
Tevens blijft er water lekken langs de handrem hendel. Volgens wat kenners komt er dan water binnen via de ruitenwissers, dus deze heb ik al voorzien van nieuwe rubbers en flink wat vet, maar niets.
De ventilatie klep is helemaal dicht gekit dus deze kan het niet zijn (heb deze ook nog extra afgetaped. Kan het water ook via de voorruit binnen komen? of lekt het toch nog via de ruitenwissers????
ALLE RAAD IS WELKOM!!!!!!!
Bij onze Charleston staat er steeds water in de deuren. Nu heb ik al een aantal gaatjes onderlangs geboord maar als je de deuren open maakt blijft er water uit lopen.
Heeft iemand enig idee waar dit naar binnen komt. Al staat de 2cv gewoon op de oprit in de regen dan lopen ze vol. Nu is een deur zowiezo slecht onderlangs dus deze ga ik binnenkort even lassen. Maar ik wil ze graag "waterdicht" hebben.
Tevens blijft er water lekken langs de handrem hendel. Volgens wat kenners komt er dan water binnen via de ruitenwissers, dus deze heb ik al voorzien van nieuwe rubbers en flink wat vet, maar niets.
De ventilatie klep is helemaal dicht gekit dus deze kan het niet zijn (heb deze ook nog extra afgetaped. Kan het water ook via de voorruit binnen komen? of lekt het toch nog via de ruitenwissers????
ALLE RAAD IS WELKOM!!!!!!!
Hoi, rottigheid elders in het voorruit frame (b.v. bij montage punten voor het dak en motorkapscharnier) zorgt ook voor lekkage. Wat betreft je deuren kan het natuulijk ook zijn dat de er hoger in de deur gaatjes zitten waar het water de deur in stroomt, b.v. het randje onder het klapruitje of het montagepunt van de spiegel wil nog wel eens verrotten.
Misschien heb je hier iets aan.
Groetjes en succes, Bart
Misschien heb je hier iets aan.
Groetjes en succes, Bart
-
- Veelvuldig poster
Weet je zeker dat het UIT je deur loopt?
Het rubber maakt ook een vouw. Daar wil ook wel eens water blijven staan.
Re je ruiterwissers, met nieuwe rubbers bedoel je neem ik aan de grolsch beugel rubbers?
En dan nog hou je waarschijnlijk wel ergens water..... Gewoon regelmatig droogrijden is het beste! (en het leukst
)

Het rubber maakt ook een vouw. Daar wil ook wel eens water blijven staan.
Re je ruiterwissers, met nieuwe rubbers bedoel je neem ik aan de grolsch beugel rubbers?
En dan nog hou je waarschijnlijk wel ergens water..... Gewoon regelmatig droogrijden is het beste! (en het leukst

Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Grolsch beugel rubbers
???? nee de originele rubbers......
Weer een goede reden om vanavond een kratje grolsch te halen en lekker leeg te lurken (goed Doel)
Nee, ik kan er niet mee leven dat er steeds water inkomt..en alles lekker door roest.... dus ik blijf zoeken...
De deuren komen binnenkort aan de beurt en dan las/kit ik alles dicht, zodat er geen aqua meer in komt.....
Zowiezo gaat alles lekker dubbeldik in de Otwarol

Weer een goede reden om vanavond een kratje grolsch te halen en lekker leeg te lurken (goed Doel)
Nee, ik kan er niet mee leven dat er steeds water inkomt..en alles lekker door roest.... dus ik blijf zoeken...
De deuren komen binnenkort aan de beurt en dan las/kit ik alles dicht, zodat er geen aqua meer in komt.....
Zowiezo gaat alles lekker dubbeldik in de Otwarol
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Die Grolsch rubbers zijn natuurlijk leuk vanwege de pret die het jezelf oplevert ... hmmm jam! Maar ik vond ze te klein en heb bij het Kruidvat twee babyspeentjes gekocht en die verknipt. Die vallen heel mooi over het hele meganisme heen tot aan het schutbord. En omdat ze doorzichtig zijn vallen ze ook niet zo op.
Uiteraard heb ik er toch een pilsje op gedronken!
Uiteraard heb ik er toch een pilsje op gedronken!
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
-
- Addicted user
- Contacteer:
Regen komt ook via de asjes naar binnen, daar helpt geen rubber tegen, allen nieuwe asjes. Verder raamrubber "kan" slecht aansluiten, oplossing is tectyl er tussen spuiten, na een paar dagen is dit voldoende plakkende om het geheel waterdicht te krijgen.
Water in de deuren, knap hoor bij een eend, zijn de raamstijlen ook niet gewoon rot, of loopt het via bovenkant achter de binnenste deurplaat naar binnen? De eend deur zelf is van naturen geheel waterdicht, er zitten geen schuiframen / draairamen in die kunnen lekken.
Water in de deuren, knap hoor bij een eend, zijn de raamstijlen ook niet gewoon rot, of loopt het via bovenkant achter de binnenste deurplaat naar binnen? De eend deur zelf is van naturen geheel waterdicht, er zitten geen schuiframen / draairamen in die kunnen lekken.
-
- De Forumbelg
Maar het kan, zoals hier al gezegd, inderdaad weleens gaan rotten onder het raampje omdat daar water blijft staan.backfire schreef:Water in de deuren, knap hoor bij een eend, zijn de raamstijlen ook niet gewoon rot, of loopt het via bovenkant achter de binnenste deurplaat naar binnen? De eend deur zelf is van naturen geheel waterdicht, er zitten geen schuiframen / draairamen in die kunnen lekken.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Addicted user
- Contacteer:
Spiegelgaatje, als het goed is zit er een pakking tussen de klem en de deur, desnoods even losmaken en of invetten of ook beetje tectyl. Raamopenhouder, ja zou kunnen, maar probleem met die dingen is dat ze meestal kapot gaan als je ze gaat demonteren.
Wat natuurlijk ook heel goed kan is via de deurklink.
Handrem, komt het niet via het schutbord naar binnen?
Wat natuurlijk ook heel goed kan is via de deurklink.
Handrem, komt het niet via het schutbord naar binnen?
- bartje2212
- Regelmatige poster
of de sierstrip op je deur? als die een beetje krom en lelijk is (bij mij wel) dan kan er toch ook water in de bevestigingsgaatjes komen...
als ik mijn deurtje open, dan komt er ook water onderuit, althans zo lijkt het. vaak is het een plasje wat in de richel onder je raampje blijft staan en er dan uitloopt.
als ik mijn deurtje open, dan komt er ook water onderuit, althans zo lijkt het. vaak is het een plasje wat in de richel onder je raampje blijft staan en er dan uitloopt.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Ik heb vandaag maar eens nieuwe speentjes om de ruitenwisserasjes gedaan. Ik zit de laatste tijd ook in een duikboot.
En die asjes deze keer met smeervet ingesmeerd. Experiment.
En gelijk maar eens wat dinitrol onder het raamrubber gespoten, Niet dat het veel zal helpen, er zat bijna geen metaal ...
Ach ja, zo blijf je lekker bezig.
En die asjes deze keer met smeervet ingesmeerd. Experiment.

En gelijk maar eens wat dinitrol onder het raamrubber gespoten, Niet dat het veel zal helpen, er zat bijna geen metaal ...

Ach ja, zo blijf je lekker bezig.
Hanzzl69