oude cilinders opboren
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
oude cilinders opboren
Heheeh, k was van de winter bezig gegaan om n oud motorblokje uit elkaar te halen en weer lopende te krijgen. Nu waren de cilinders en zuiger helemaal aan poep , dus daar moet k nieuwe van hebben, maar k vroeg me af kan ik ook de oude cilinder uit laten boren en opnieuw honen, en dan alleen nieuwe visa zuigers bestellen? Zeg maar een beetje mn eigen bigbore set maken, maar dan dus iets goedkoper
Is dit n goed idee of zeggen jullie daar moet je echt nieuwe cilinders voor nemen?
Reacties graag, alles is goed!!!
Thomaas
Is dit n goed idee of zeggen jullie daar moet je echt nieuwe cilinders voor nemen?
Reacties graag, alles is goed!!!
Thomaas
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Addicted user
- Berichten: 5828
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Als je het hebt over 2cv cilinders dan is hohnen geen probleem, maar voor het geld heb je een compleet nieuwe set. Als je het hebt over Visa cilinders dan vergeet het maar, Nikasil moet je niet gaan hohnen, ten eerste doet niemand het omdat je nikasil moet slijpen of je betaald de hoofdprijs.
Visa zuigers zijn veeeeeeeel zwaarder dan 2cv zuigers, dat zou ik persoonlijk niet doen, koop dan gewoon een visa motor en monteer die. (Uit mijn hoofd weegt zo'n Visa zuiger met piston pen 462 gram, en dat is belachelijk veel, niet voor niets draait een Visa motor 1000 toeren minder, zie het als zelfbescherming)
Visa zuigers zijn veeeeeeeel zwaarder dan 2cv zuigers, dat zou ik persoonlijk niet doen, koop dan gewoon een visa motor en monteer die. (Uit mijn hoofd weegt zo'n Visa zuiger met piston pen 462 gram, en dat is belachelijk veel, niet voor niets draait een Visa motor 1000 toeren minder, zie het als zelfbescherming)
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
ohw in dit blokje waar k nu in rijdt zitten visa cilinders
Maar k heb het over 2cv cilinders, dan koop ik die perfect circle cilinders voor visa erbij, die zijn geloof k 77 mm toch?
Nja dan breng k ze nu ff snel weg naar revisiebedrijf, k hoop dat ze nog open zijn!
Maar k heb het over 2cv cilinders, dan koop ik die perfect circle cilinders voor visa erbij, die zijn geloof k 77 mm toch?
Nja dan breng k ze nu ff snel weg naar revisiebedrijf, k hoop dat ze nog open zijn!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
- Locatie: Apeldoorn
Als voorbeeld,zijn meerdere leveranciersthomaaas schreef:wat is de boring van zo'n bigbore eigenlijk?
http://www.burtoncar.com/pages/Nederlan ... 100240.asp
en....
http://www.citroentuning.de/he_2cv.htm
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Ja de zuigers zijn 77,00 mm, maar betekend dat dat de cilinders dat dan ook zijn? leek mij van niet namelijk, ik dacht dat hier verschil in zat, ook omdat er altijd speling is tussen de zuiger [zonder zuigerveren] en de cilinder...
hier vindt ik namelijk wel dat de boring van de Visa motor 77,00 mm is, maar dat moet dus hetzelfde zijn voor de bigbore? Of zijn die zuigers in werkelijkheid íéts kleiner? Of zit ik moeilijk te doen en moet k niet zeiken?:lol:
hier vindt ik namelijk wel dat de boring van de Visa motor 77,00 mm is, maar dat moet dus hetzelfde zijn voor de bigbore? Of zijn die zuigers in werkelijkheid íéts kleiner? Of zit ik moeilijk te doen en moet k niet zeiken?:lol:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9242
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Iedere leverancier heeft zijn eigen waardes voor het opboren en het zijn miniscule verschillen, maar net genoeg om een vastloper te voorkomen. Ik denk dat je het beste dus een complete set kunt kopen dan zelf gaan zitten rommelen, want de kans is erg groot dat het fout gaat en dan ben je duurder uit. Ik hoorde trouwens dat de zuigers van een Visa niet meer los zijn aan te komen en als dit wel is, dan kosten ze de hoofdprijs. Dan ben je alsnog goedkoper met een bgbore.
Dus ik zou zeggen of een complete bigbore of deze opkuisen en met de bijbehorende 2cv-zuigers weer monteren.
Dus ik zou zeggen of een complete bigbore of deze opkuisen en met de bijbehorende 2cv-zuigers weer monteren.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Ik kan idd ergens loss zuigers vinden, k zal in 't nieuwe jaar ff bellen met duckservice, misschien dat zij me ergens aan kunnen helpen... Anders dat moet k ff kijken wat ik ga doen... Bigbore is wel erg duur...
Tussen de 77,05 en 77,10, ik wil er gewoon mee gaan rijden, geen gekke dingen... Dan kan ik beter naar de 7,05 toe, lijkt mij, zodat 't langer duurt voor ie versleten raakt?
Tussen de 77,05 en 77,10, ik wil er gewoon mee gaan rijden, geen gekke dingen... Dan kan ik beter naar de 7,05 toe, lijkt mij, zodat 't langer duurt voor ie versleten raakt?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Of het loopt eerder klem, waardoor je hele motor in de prak loopt. Hou je er ook even rekening mee dat de zuiger en de cylinder niet op elkaar in mogen vreten (= ontzettend snel slijten, dus echt na 100km ofzo je compressie weg) en dat zowel zuiger als cylinder van het juiste materiaal moten zijn ten opzichte van elkaar ? Enneh, de cyliners moeten aan de binnekant de juiste ruwheid hebben. Niet superglad, want dan blijft er geen olie op de cylinderwand zitten. Niet superruw, anders slijt het zo snel. En de cylinders moeten perfect, loepzuiver rond zijn. Dus even met een schuurpapiertje aan de slag is geen optie.
Als ik eerlijk ben, denk ik niet dat je het voorelkaar krijgt. Krijg je het wel voorelkaar, dan wil ik heel graag weten hoe je dat gedaan hebt. Wellicht kan ik het dan nadoen
Als ik eerlijk ben, denk ik niet dat je het voorelkaar krijgt. Krijg je het wel voorelkaar, dan wil ik heel graag weten hoe je dat gedaan hebt. Wellicht kan ik het dan nadoen
Afblijven.
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Cilinders zijn bij motorrevisiebedrijf, dus dat zal wel goed komen. Bij standaard bigbore set worden ook 2cv cilinders opgeboord, en omdat ze je oude cilinders hebben willen lijkt het mij dat ze oude cilinder opboren Nu zijn alleen dus die zuigers nog n probleempje. Mocht het zaakje in het 100 lopen, dan heb k nog wel een stel andere 2ehands zuigers en cilinders en ga k weer gewoon 602 cc rijden
Als ík eerlijk ben, denk k ook niet dat k voor weinig geld aan grotere zuigers kom, dus dan is 't mooi pech, k ga niet n bigbore set kopen [als daar nog aan te komen is].
Als ík eerlijk ben, denk k ook niet dat k voor weinig geld aan grotere zuigers kom, dus dan is 't mooi pech, k ga niet n bigbore set kopen [als daar nog aan te komen is].
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27