Herbies motor revisie
-
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo 27 feb, 2008 18:27
- Locatie: Holland midden
- Contacteer:
Herbies motor revisie
Na het lezen van al die mooie verhalen en fotos over reviseren, is het zo gaan kriebelen dat ik ook ben begonnen. Heb inmiddels het blok helemaal uitelkaar en bijna schoongemaakt. vanmiddag heb ik alvast wat onderdelen gekocht zoals keerringen en nieuwe cilinders compleet, van het merk Pefect cirkel. En mischien morgen begin ik al weer met deels inelkaar zetten. Maar wat ik een beetje vreemd vind dat ik nergens iets vind over pakingen in je kop en of onder je cylinder bij het motorblok. Het zal wel een domme vraag zijn maar zit alles koud tegen elkaar aan. Heb ook al wat foto's gemaakt en laat de koppen ook nog doen. Het blokje waar ik mee bezig ben is het van het type Vigo.
Groetjes herman
Groetjes herman
Ik doe maar wat en meestal gaat het goed
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
jep dat gaat koud tegen elkaar zit geen pakking tussen bij een 2cv blok.
Wat voor getal staat er op jou zuigers? 9 of 8,5
Wat houd type Vigo in? op google kom ik niet verder als een plaats in Spanje.
En welkom op dit mooie forum trouwens.
Succes met je revisie
Die foto's zijn we hier gek op dus laat maar zien die handel.
Wat voor getal staat er op jou zuigers? 9 of 8,5
Wat houd type Vigo in? op google kom ik niet verder als een plaats in Spanje.
En welkom op dit mooie forum trouwens.
Succes met je revisie
Die foto's zijn we hier gek op dus laat maar zien die handel.
-
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo 27 feb, 2008 18:27
- Locatie: Holland midden
- Contacteer:
Vigo blok
Dit blok komt uit een accadiana en gaat nu in een lomax geplaatst worden. Het blok heeft een dik vliegwiel en ook al een diafragma koppeling van het merk beck of zoiets. De nieuwe cylinders zijn 9 atm
de oude weet ik niet maar daar waren de hoongroeven niet meer te zien en ik had nog een compressie van 6. foto's zitten nog op het toestel en dat heb ik niet thuis. dus nog effe wachten. Verder zat er bij dit blokje ook een versnellingsbak met schijfremmen. maar voorlopig wil ik mijn 2cv4 bakje met trommelremmen gebruiken. Die heb ik vorig jaar net gereviseerd. en de reminstrallatie voorzien van siliconen olie
Groeten herman
de oude weet ik niet maar daar waren de hoongroeven niet meer te zien en ik had nog een compressie van 6. foto's zitten nog op het toestel en dat heb ik niet thuis. dus nog effe wachten. Verder zat er bij dit blokje ook een versnellingsbak met schijfremmen. maar voorlopig wil ik mijn 2cv4 bakje met trommelremmen gebruiken. Die heb ik vorig jaar net gereviseerd. en de reminstrallatie voorzien van siliconen olie
Groeten herman
Ik doe maar wat en meestal gaat het goed
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
-
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo 27 feb, 2008 18:27
- Locatie: Holland midden
- Contacteer:
Versnellingsbak
Met de lomax moet je ook niet zo hard rijden. En een beetje kracht is nooit weg. En als het niet bevalt kan ik altijd nog ruilen.
Groeten Herman
Groeten Herman
Ik doe maar wat en meestal gaat het goed
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 243
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Vigo staat dan ook voor dat plaatsje in Spanje, meerbepaald voor de Citroënfabriek die daar gevestigd is!Erikjan schreef:jep dat gaat koud tegen elkaar zit geen pakking tussen bij een 2cv blok.
Wat voor getal staat er op jou zuigers? 9 of 8,5
Wat houd type Vigo in? op google kom ik niet verder als een plaats in Spanje.
En welkom op dit mooie forum trouwens.
Succes met je revisie
Die foto's zijn we hier gek op dus laat maar zien die handel.
Ami8 berline 1969 - GS club 1971
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/
-
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo 27 feb, 2008 18:27
- Locatie: Holland midden
- Contacteer:
Montage
Vandaag heb ik het een en ander gemonteerd. Het blok zit weer dicht.
Had wel even een tegenslag. Ik was vergeten de drijfstang naar buite te halen. En ik had de boel al dicht , moest ie dus weer open. Verder wil ik nog wat spulllen stralen en laten verzinken. Zodat alles weer blinkend word.
Inmiddels heb ik wat plaatjes op Hyves staan.
http://herbie0007.hyves.nl/
Word vervolgd
Groeten Herman
Had wel even een tegenslag. Ik was vergeten de drijfstang naar buite te halen. En ik had de boel al dicht , moest ie dus weer open. Verder wil ik nog wat spulllen stralen en laten verzinken. Zodat alles weer blinkend word.
Inmiddels heb ik wat plaatjes op Hyves staan.
http://herbie0007.hyves.nl/
Word vervolgd
Groeten Herman
Ik doe maar wat en meestal gaat het goed
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
- Locatie: eindhoven
Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar je hebt niet alle vlakken ingesmeerd met vloeibare pakking. Ik kan me er iets bij voorstellen dat je oliepomp het nu wat moeilijker krijgt om het systeem op druk te houden.
De waterzuivering zal erg vrolijk worden van de schoonmaak actie in de gootsteen. Het is iets milieuvriendelijker om dat bij een wasplaats te doen.
De waterzuivering zal erg vrolijk worden van de schoonmaak actie in de gootsteen. Het is iets milieuvriendelijker om dat bij een wasplaats te doen.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
de enige die ik zie die eigenlijk wel had gemoeten is die aan de onderzijde van het achterste krukaslager. Daar loopt namelijk een intern oliekanaal.jeroentje schreef:Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar je hebt niet alle vlakken ingesmeerd met vloeibare pakking. Ik kan me er iets bij voorstellen dat je oliepomp het nu wat moeilijker krijgt om het systeem op druk te houden.
Ik vind persoonlijk dat er erg veel kit op zit.. Als je er vanuit gaat dat de ruimte van de naad nihil is, zal er veel kit uit gekomen zijn. Hopelijk niets aan de binnenzijde.
AZ A2 '70
AK400 '76
AK400 '76
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
ziet er weer lekker schoon uit krijg zelf ook gelijk zin om een blokje te splitsen.
Heb je nog in de gaten gehouden dat de onderdelen weer op de zelfde plek terug zijn gegaan? Ik weet niet of het echt uit maakt maar ik label de dingen altijd zo dat stoterstangen ed. weer in het zelfde gat terug gaan.
Heb je nog in de gaten gehouden dat de onderdelen weer op de zelfde plek terug zijn gegaan? Ik weet niet of het echt uit maakt maar ik label de dingen altijd zo dat stoterstangen ed. weer in het zelfde gat terug gaan.
-
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo 27 feb, 2008 18:27
- Locatie: Holland midden
- Contacteer:
Schoonmaken
Gister een nieuw speeltje binnengekregen.
Een polijsttrommel van lortone de QT12.
Daarmee kan je dingen polijsten zoals je bouten en moeren voordat je laat galvaniseren maar ook je carburateur enz.
Ga daar mee eens mee aan de slag. Veder hoop ik morgen een en ander te kunnen stralen. Als ik dan alles terug heb kan ik verder met opbouwen.
Word vervolgt Herman
Een polijsttrommel van lortone de QT12.
Daarmee kan je dingen polijsten zoals je bouten en moeren voordat je laat galvaniseren maar ook je carburateur enz.
Ga daar mee eens mee aan de slag. Veder hoop ik morgen een en ander te kunnen stralen. Als ik dan alles terug heb kan ik verder met opbouwen.
Word vervolgt Herman
Ik doe maar wat en meestal gaat het goed