Tips: nieuw interieur

Alles in, over, rond en op de koets.
Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 3 mar, 2008 22:09

Met bison tix heb ik ook de vilten bekleding opnieuw in de eend gemaakt. Was ook een nieuw setje. Zit prima vast!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » di 4 mar, 2008 07:53

Zoals Leo schrijft: spuitbusje lijm (bison, 3m, whatever), werkt prima. Wel goede lijm kopen, je wil dit maar een keer doen neem ik aan. ;)
Niet het hele paneel in een keer inspuiten, maar stukje bij beetje, anders moet je alles er in één keer goed en in no time in knallen. Spuit je steeds een stukje in, dan kun je rielekst op je gemakje de bekleding er goed passend in plakken.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Mosje
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 3 mar, 2008 16:11

Bericht door Mosje » di 4 mar, 2008 11:48

Bedankt voor alle tips, ik kom steeds meer in de goede richting merk ik. Nu mijn twijfel... hopelijk kunnen jullie me daar ook nog mee helpen. Ik heb nu dus die skyleren bekleding van cassis thuis liggen. De onderkant is van een soort schuim (luchtiger dan vloerbedekking foam) met zo'n nylon gaasachtig (waar je dan de lijm op moet doen). Jullie hebben het over dat er vocht achter blijft, maar dan zou dat toch ook het geval zijn bij sky, sky laat niet echt vocht door, toch? Ik wil namelijk niet over een halfjaar een stinkeend :( .

Verder ben ik erg benieuwd of de kwaliteit van de vilt als ik deze bij cassis zou bestellen, dik genoeg is en of deze van die mooie kwaliteit is, dus vocht bestendig.

Als laatste, ik had oorspronkelijk vilt besteld maar deze is nooit binnengekomen (was niet op voorraad) en zit nu dus met sky. Weet iemand waar ik een goed passend vilt kan kopen (dus niet zelf knippen) met de goeie kwaliteit? en welke ook leverbaar is?

Voor nu alvast thnks namens Mosje. (Mosje = mijn eerste auto, heb haar 13 jaar en nog steeds in perfecte staat, ja ben trots en zuinig op haar :D...

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 4 mar, 2008 11:52

nee, nee, de zittingen zijn aan de onderzijde open, dus eventueel vocht kan dan verdampen. Problemen ontstaat als je tapijt op de bodem legt, de onderzijde is metaal en dus dicht, vocht blijft dan hangen. Zo is het ook gebruikelijk om de rubber mat er meteen uit te halen, omdat daar ook zo lekker vocht onder blijft zitten.

Cassis leverd over het algemeen goede spullen, zij gebruiken deze zelf om hun eenden en mehari's te restaureren.

Mosje
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 3 mar, 2008 16:11

Bericht door Mosje » di 4 mar, 2008 12:00

Dus gelooft de vilt van cassis wel?
----
Sorry nu wijk ikzelf ook even af... Misschien een maffe tip om je vloer droog te houden, lach niet...
In het ziekenhuis en bejaardentehuizen hebben ze van die matjes die ze op bedden leggen voor bedplassende patienten. Ze zijn er schijnbaar in verschillende maten en zijn niet dik. Je hebt dan als het ware en mega pamper op je bodem liggen welke het vocht opneemt en roest voorkomt. Klinkt dat gek of te gek? :oops:

Edit Nosepicker: 2 berichten samengevoegd.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 4 mar, 2008 12:09

Was het niet zo dat die matjes niet bedoelt zijn om de patient droog te houden maar het matras schoon?

Mosje
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 3 mar, 2008 16:11

Bericht door Mosje » di 4 mar, 2008 12:14

Patient droog en matras schoon (de werking van een mega pamper... dus ik denk matje omdraaien en laat maar absorberen, toch? Ik wil het wel eens testen, moet alleen nog aan zo'n matje komen...

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » di 4 mar, 2008 12:23

Mosje schreef:Patient droog en matras schoon (de werking van een mega pamper... dus ik denk matje omdraaien en laat maar absorberen, toch? Ik wil het wel eens testen, moet alleen nog aan zo'n matje komen...
Dat vocht wat in dat matje komt gaat toch ook weer verdampen als de auto warm wordt ?
Lijkt me dat je dan alleen maar een vochtcirculatie tot stand brengt met beslagen ramen en stank tot gevolg
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Mosje
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 3 mar, 2008 16:11

Bericht door Mosje » di 4 mar, 2008 12:36

zo'n pamper matje gaat een binding aan met de vloeistof wat een chemische reactie veroorzaakt, denk maar aan cement, als dat een goed voorbeeld is? :roll:

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4978
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 4 mar, 2008 12:38

Als je vilt zoekt moet je eens kijken naar ondertapijt. Dit is in diverse diktes verkrijgbaar. Ik heb er bv. mijn kachelslangen van laten maken voor de 57er maar dan moet je wel een stevige naaimachine hebben.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » di 4 mar, 2008 12:42

Mosje schreef:zo'n pamper matje gaat een binding aan met de vloeistof wat een chemische reactie veroorzaakt, denk maar aan cement, als dat een goed voorbeeld is? :roll:
Ah ik snap het
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » di 4 mar, 2008 12:43

een tena duck!
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

Mosje
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 3 mar, 2008 16:11

Bericht door Mosje » di 4 mar, 2008 12:50

yep, als ik dit getest heb dan laat ik het jullie weten.. :wink:.

Nu weer terug, hoop ik naar de oorspronkelijke vraag; de bekleding :?.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 4 mar, 2008 14:55

Mosje schreef:Patient droog en matras schoon (de werking van een mega pamper... dus ik denk matje omdraaien en laat maar absorberen, toch? Ik wil het wel eens testen, moet alleen nog aan zo'n matje komen...
Even naar de bajaardensoos gaan en vragen of ze er 1 te leen hebben voor je eend :lol:

Ondertapijt, ik heb die toen van de kwantum gebruikt, maar dat is naaldvilt, dat grijze spul met al die kleurtjes er door. Isolatie waarde is wel perfect voor de eend, lekker warme voeten in de winter, en nog stiller ook nog. Komt in de nieuwe eend ook weer terug.

kom net leuke site tegen http://www.westtrading.nl/

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 4 mar, 2008 17:50

Ik heb zelf afgelopen zomer het filt vervangen door zo'n Skai set van Cassis. En aangebracht met spuitlijm. De pasvorm is goed en als je je aan de instructies van de spuitlijm houdt, dan blijft deze ook goed plakken. Ik ben er erg tevreden over in iedergeval. Dat originele vilt droogt uit en daar wordt het niet echt mooier van. Ook zie je de kabelboom die over de koets loopt beter zitten met vilt als met dat Skai.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie