oliekoeler verwijderen
oliekoeler verwijderen
Ik krijg de oliekoeler niet los, zowel aan de bovenkant als aan de onderkant zit het zaakje muurvast.
Slopen en een nieuwe kopen? (is toch al een beetje oud en erg vies).
als ik hem sloop kan ik "gewoon"met een dopsleutel de boel losdraaien.
of heeft iemand een betere suggestie
Slopen en een nieuwe kopen? (is toch al een beetje oud en erg vies).
als ik hem sloop kan ik "gewoon"met een dopsleutel de boel losdraaien.
of heeft iemand een betere suggestie
Inderdaad zéér voorzichtig een beetje heen en weer draaien, dan kan het aangekoekte vuil 'losbreken'. Kijk ondertussen naar het pijpje v/d oliekoeler, of je dat mee ziet bewegen (vandaar voorzichtig, het scheurt bijna even snel als wc-papier). Als dat zo is, probeer dan nog wat extra geduld en WD40.
Voor het geval je hem toch molt en een gebruikte oliekoeler wilt gebruiken; goed schoonspoelen van tevoren. Niets is zo lullig om na opbouw erachter te komen dat zo'n ding verstopt zit of lek is.
Succes toegewenst met deze spannende klus!
Voor het geval je hem toch molt en een gebruikte oliekoeler wilt gebruiken; goed schoonspoelen van tevoren. Niets is zo lullig om na opbouw erachter te komen dat zo'n ding verstopt zit of lek is.
Succes toegewenst met deze spannende klus!
Ik kreeg zowel de oliekoeler als de pijlstokhouder los. Met de koeler moet je inderdaad voorzichtig doen. Ik heb het gedeelte om de moeren heen ook ff goed schoongemaakt met een kleine staalborstel. Toen 2 of 3 keer in de WD40 gespoten en laten intrekken. Uiteindelijk met veel beleid de boel losgedraaid. En nu is mijn oliekoeler schoongemaakt en zit er weer op
De pijlstokhouder kreeg ik er zo uit door een beetje heen en weer te draaien. Pas wel op dat je m niet afbreekt. Ook hier geduld mee hebben!
De pijlstokhouder kreeg ik er zo uit door een beetje heen en weer te draaien. Pas wel op dat je m niet afbreekt. Ook hier geduld mee hebben!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Ik dacht eerlijk gezegd dat een oliekoeler wel mee viel in prijs.
Ga vandaag proberen hem te verwijderen (en heel te houden).
Je hoort het wel.
Erik Jan nog ff, leuke site en een gaaf project!!
Heb met veel plezier gekeken!
Edit Jeroen-citroen: Van 2 berichten 1 gemaakt. Dit kun je ook zel met de EDIT knop
Ga vandaag proberen hem te verwijderen (en heel te houden).
Je hoort het wel.
Erik Jan nog ff, leuke site en een gaaf project!!
Heb met veel plezier gekeken!
Edit Jeroen-citroen: Van 2 berichten 1 gemaakt. Dit kun je ook zel met de EDIT knop
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
das een replica en dit soort onderdelen wil je graag origineel hebben. Bij der Franzose 130 dacht ik, maar ikheb ook wel eens voor 80 gehoord, waar weet ik niet. Dingen zijn idd damn duur, en bij mij breken ze altijd af
Ik heb 't laatst nog weer geprobeerd, ding ontzettend invetten met WD 40, warmstoke ennn ja hoor toen vloog door t warmstoke het blokje in de fik, ook mee oppassen dus
Gelukkig had k tblokje toen al uit de auto gehaald maar anyhow, bij mij gaat t altijd fout iig
Ik heb 't laatst nog weer geprobeerd, ding ontzettend invetten met WD 40, warmstoke ennn ja hoor toen vloog door t warmstoke het blokje in de fik, ook mee oppassen dus
Gelukkig had k tblokje toen al uit de auto gehaald maar anyhow, bij mij gaat t altijd fout iig
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break