oliekoeler verwijderen

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 28 mar, 2008 14:38

Gewoon 120, kilometer of 8, 9 richting bolsward maar bijv. afsluitdijk of naar Groningen is het al gauw n kilometer of 80 lang. Als het begint te stinken zoek ik idd gauw een plekje waar het kapje eraf kan ;)

edit Gerard, nee, ik zet m er niet op om lukraak meer of minder koeling te krijgen, mocht ik m erop zetten, ik zou m erop zetten om de koeling beter te regelen: bij kou dus minder koeling, maar als ie warm wordt dus meer. Of nja meer kan niet natuurlijk, maar pas als ie echt warm genoeg is, pas gewoon koelen ;)

maw: k wil m pas laten koelen als ie daar echt aan toe is, en op de korte stukjes is dat dus nooit, langere stukken wel. Mja kouder laten worden kan nooit natuurlijk, dan heb je n grotere koeler nodig ;)
Laatst gewijzigd door thomaaas op vr 28 mar, 2008 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 28 mar, 2008 14:48

Je rijdt dan dus plankgas. In de handleiding staat volgens mij vermeld, dat bij langere snelweg ritten het kapje eraf moet. Zoals ik al eerder heb gezegd in diverse topics. Je blokje wordt een stuk warmer bij plankgas, dan wanneer je het gas ietsjes teruglaat. Bij een bigbore zal ie helemaal snel warm worden zoals Gerard al zei.

Dus bij snelwegritten zonder kapje rijden.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 28 mar, 2008 14:51

Ooh oke ik heb geen handleiding maar dat deed ik dus ook al :lol:
meestal rijd ik bij 120 trouwens nog geen plankgas, als k plankgas rijd loop k de teller af [behalve bij tegenwind natuurlijk], maar dat heeft hier helemaal geen **** mee te maken
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 28 mar, 2008 15:03

Punky schreef:Dus bij snelwegritten zonder kapje rijden.
ja, maaaaaar ik draai bijna gelijk de ring op. dan zou het fijn zijn als de opwarm tijd verkort wordt. aangezien ik niet eerste een kwartier truttig [en dus gevaarlijk] wil gaan rijden.

maar goed ik heb ook de moeite nog niet genomen een thermostaat te plaatsen.

gewoon lekker doorrijden met het kapje erop tot ie echt warm wordt. die man die die thermostaat had gemonteerd ontdekte dat het blok dus eigenlijk maar weinig echt op temperatuur komt.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » vr 28 mar, 2008 16:31

O.K. Het is off topic, maar ik heb me wel eens afgevraagd of het ook mogelijk zou zijn, om de fan te vervangen door een zelfdenkende ventilator, dit levert volgens mij ook nog iets meer vermogen op.

Maar zoals ik reeds eerder heb gezegd, hoe meer er op zit, hoe meer er stuk kan gaan......
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5832
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 28 mar, 2008 17:37

Ja waarom niet, je moet alleen ergens een temperatuur sensor maken, alleen waar? bij waterkoeling is de temp van het water wat deze sensor triggert, welke deel van de cilinder wil je gebruiken voor je trigger?

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4971
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 28 mar, 2008 18:51

Wat dachten jullie van de jaren 50 oplossing ipv de rooster voor de fan een speciale rooster met "rolgordijn" hoesje dat je van binnenuit kunt bedienen?
diverse Citroens, wat anders.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 28 mar, 2008 19:41

Dan win je geen vermogen als je de fan uit hebt ;)

Ik zou kiezen voor de temperatuur in een sensorflens, die is ongekoeld maar wel rechtstreeks uit 't carter zo'n beetje. Of in de koppen. Kun je leuke porsche-fan gebruiken :lol:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie