het ik-heb-m'n-uitlaat-verbouwd-topic
-
- Veelvuldig poster
het ik-heb-m'n-uitlaat-verbouwd-topic
ik heb geen algemeen topic gevonden over De Uitlaat. bij deze dus. we weten allemaal dat de boys bij citroen goed hebben nagedacht over de uitlaat, en dat elke aanpassing vermindering van pk's teweeg brengt, als je niets aan de inlaatkant veranderd. maar toch, klooien aan de uitlaat is leuk en hoort erbij.
ik heb zelf de tweede demper er weer onder gehangen omdat ik gek werd van de teringherrie van mijn korte zijpijpje, zekers met m'n raampje half open klapperend in de wind.
nu heb ik een mooi uitlaatsierstuk bedacht, lukte vandaag niet om af te maken (koper en uitlaatijzer is niet te solderen), en morgen en overmorgen zit ik (lekker, lekker) in antwerpen, dus dat wordt komend weekend, maar ik dacht, laat maar zien wat je aan je uitlaat veranderd hebt. ter lering ende vermaeck.
ik kan dus zelf het startschot niet geven, maar ben benieuwd wat ik vrijdag hier zie in dit topic.
ik heb zelf de tweede demper er weer onder gehangen omdat ik gek werd van de teringherrie van mijn korte zijpijpje, zekers met m'n raampje half open klapperend in de wind.
nu heb ik een mooi uitlaatsierstuk bedacht, lukte vandaag niet om af te maken (koper en uitlaatijzer is niet te solderen), en morgen en overmorgen zit ik (lekker, lekker) in antwerpen, dus dat wordt komend weekend, maar ik dacht, laat maar zien wat je aan je uitlaat veranderd hebt. ter lering ende vermaeck.
ik kan dus zelf het startschot niet geven, maar ben benieuwd wat ik vrijdag hier zie in dit topic.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Contacteer:
haha, geweldig! hoe kom je er op! toet toet!supercees schreef:uitlaatsierstuk under construction:
dat wordt poetsen!
Fotosite: http://www.mijnalbum.nl/Album=SUQLHMKT update 06-09-2008
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:

Eerste demper ongewijzigd, dan open pijp tot achter spatboord. Met een sierstuk van een remus uitlaat (ooit eens op de sloop gevonden)
Het begin stuk van die open pijp is een deel van een oude demper. Op die manier de overgang gemaakt van de dunne pijp naar de 6 cm dikke pijp.
Door evt een stuk dunne pijp door te laten lopen in de dikke, kun je wat spelen met het geluid. Bij mij is het gewoon over de volle lengte "dik" dus, een diepe brom met een lekkere roffel bij gas los. Is prima vol te houden op lange stukken.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
het resultaat:

ik heb 'm nu geklemd: aan 2 kanten ingezaagd en met een slangenklem. ga 'm nog borgen met een schroefje. solderen lukte niet, het solder pakte niet op het metaal van de uitlaat. lassen kan ook niet met het koper van de trompet.
het geluid lijkt iets donkerder te zijn.

ik heb 'm nu geklemd: aan 2 kanten ingezaagd en met een slangenklem. ga 'm nog borgen met een schroefje. solderen lukte niet, het solder pakte niet op het metaal van de uitlaat. lassen kan ook niet met het koper van de trompet.
het geluid lijkt iets donkerder te zijn.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break