Ik ben bezig met het vervangen van de bedrading van mij eend, en kom uit bij een ruitewisserschakelaar met 3 aansluitingen i.pl.v. 2!!
Het eendje is van '86 (CLUB-uitvoering)
In de bedrading naar de ruitenwisser toe zit ook nog een 4 polige connector, waar ik niet van wist dat die bestond in eendenland.
Ik heb inmiddels het electr. schema van 2cv.nl, de vraagbaak, en een duits schema bestudeerd: allemaal tekenen ze een enkelpolige schakelaar, en nieumand benoemd de 4polige connector.
Wie weet hier meer over.
Mocht er iemand interesse hebben in electrische schema's op AUTOCAD,
dan hoor ik dat graag.
Ruitenwisserschakelaar met 3 aansluitingen
- André Post
- Heavy user
Er zijn 2 soorten ruitenwissermotoren.
Het oude type met de enkele schakelaar, deze heeft een huis met gaatjes alluminium,
en de nieuwe met de meerpolige schakelaar, deze heeft een dwars geplaatste motor.
Het oude type met de enkele schakelaar, deze heeft een huis met gaatjes alluminium,
en de nieuwe met de meerpolige schakelaar, deze heeft een dwars geplaatste motor.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
waarbij bij de oude geen massa kabel is gebruikt, want de motor zelf is massa. Dus, 1 draad voor geschakelde stroom, om de ruitenwisser aan te zetten, en 1 continu stroom (over contact dat dan wel) die ervoor zorgt dast de wissers in de ruststand terugkeren als je met de knop de ruitenwissers weer uit wilt schakelen.
Die andere weet ik niet, had ik ook rusie mee, vandaar een oud type gemonteerd (werkt wel met interval, lol)
Greatnix Spookeend
Die andere weet ik niet, had ik ook rusie mee, vandaar een oud type gemonteerd (werkt wel met interval, lol)
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed