carburator 26/35

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Plaats reactie
voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

carburator 26/35

Bericht door voeteir » za 5 okt, 2013 19:03

ik heb vandaag de carburator opengemaakt en alle kanalen vrijgemaakt.
Maar wat is het nut van het gat met plunjer? Ik bedoel het deel hier rechtsboven op de foto, de plunjer ligt erbij.

Afbeelding

Op de tekening is het het gat helemaal links op de rechtse doorsnede. Links van nummer 1.

Afbeelding

Ik krijg de schotel en de plunjer kan ik makkelijk demonteren, maar ik weet niet hoe ik het gedeelte wat eronder zit, op de tekening lijkt het een kogelklep, kan demonteren. Ik weet ook niet als er nog een kanaal onder zit of als dit gewoon een dicht gat is. Er zat wel wat "prut" rond de plunjer dus mocht er ergens een kanaal is de kans groot dat het verstopt zit.

Wie kan mij meer uitleg geven over het nut en de werking? En hoe ik het onderste deel eventueel kan demonteren.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » za 5 okt, 2013 20:49

Volgens mij is dat de gasklepdemper en komt alleen voor bij motoren met een centrifugaal koppeling. Er zit denk ik geen klepje onder zit, alleen een zitting waar de veer op rust.
Schultenbräu das ist mein Bier !

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » za 5 okt, 2013 22:18

wat zijn dan de bewegende delen?
En hoe werkt het systeem?

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » wo 9 okt, 2013 11:49

Ik was er gerust in de gasklepdemper in orde was.
Na wat overleg met collega's, nog eens bekijken van de tekening en nog wat opzoekwerk was de conclusie dat er een veertje zit met daarboven de schotel, dan het stokje met ring die al los was en dan de hefboom in het deksel.

Dus bij mij zat de schotel vast in het carburatorhuis. Maar met alle gegevens die ik had moest de schotel vlot kunnen bewegen in het huis. Dus vandaag aan de slag met kruipolie, klein hamertje en veel geduld. Resultaat, alles is weer vlot.

Ik ben nu gerust dat de demping goed werkt.

Afbeelding

Plaats reactie