ik heb vandaag de carburator opengemaakt en alle kanalen vrijgemaakt.
Maar wat is het nut van het gat met plunjer? Ik bedoel het deel hier rechtsboven op de foto, de plunjer ligt erbij.
Op de tekening is het het gat helemaal links op de rechtse doorsnede. Links van nummer 1.
Ik krijg de schotel en de plunjer kan ik makkelijk demonteren, maar ik weet niet hoe ik het gedeelte wat eronder zit, op de tekening lijkt het een kogelklep, kan demonteren. Ik weet ook niet als er nog een kanaal onder zit of als dit gewoon een dicht gat is. Er zat wel wat "prut" rond de plunjer dus mocht er ergens een kanaal is de kans groot dat het verstopt zit.
Wie kan mij meer uitleg geven over het nut en de werking? En hoe ik het onderste deel eventueel kan demonteren.
carburator 26/35
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Ik was er gerust in de gasklepdemper in orde was.
Na wat overleg met collega's, nog eens bekijken van de tekening en nog wat opzoekwerk was de conclusie dat er een veertje zit met daarboven de schotel, dan het stokje met ring die al los was en dan de hefboom in het deksel.
Dus bij mij zat de schotel vast in het carburatorhuis. Maar met alle gegevens die ik had moest de schotel vlot kunnen bewegen in het huis. Dus vandaag aan de slag met kruipolie, klein hamertje en veel geduld. Resultaat, alles is weer vlot.
Ik ben nu gerust dat de demping goed werkt.
Na wat overleg met collega's, nog eens bekijken van de tekening en nog wat opzoekwerk was de conclusie dat er een veertje zit met daarboven de schotel, dan het stokje met ring die al los was en dan de hefboom in het deksel.
Dus bij mij zat de schotel vast in het carburatorhuis. Maar met alle gegevens die ik had moest de schotel vlot kunnen bewegen in het huis. Dus vandaag aan de slag met kruipolie, klein hamertje en veel geduld. Resultaat, alles is weer vlot.
Ik ben nu gerust dat de demping goed werkt.