AM2 blok reviseren?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
AM2 blok reviseren?
Hallo, ik heb een gebruikt AM2 blok op de kop kunnen tikken die volgens de oude eigenaar 70.000 km heeft gelopen.
Mijn oude blok had nl.een compressieverschil tussen links en rechts van 4 bar, nl. 8 tegen 12 bar, en hij lekte aan alle kanten.(170.000km gelopen)
Nu is mijn vraag ,( ik heb het blok nog niet draaiend gehad, hij heeft 20jaar in een schuur gelegen) en heb hem eerst los gehaald, zat wel erg veel roest in de uitlaatpoorten,
Zal ik de lagers ook vervangen , of hoe kan je controleren of deze nog goed zijn?
Heb het blok nog niet gesplitst maar wel alles al eraf.
Nokvolgers en kleppen en zuigers/cilinders zien er nog heel goed uit.
Groeten,
tweeceevee.
Mijn oude blok had nl.een compressieverschil tussen links en rechts van 4 bar, nl. 8 tegen 12 bar, en hij lekte aan alle kanten.(170.000km gelopen)
Nu is mijn vraag ,( ik heb het blok nog niet draaiend gehad, hij heeft 20jaar in een schuur gelegen) en heb hem eerst los gehaald, zat wel erg veel roest in de uitlaatpoorten,
Zal ik de lagers ook vervangen , of hoe kan je controleren of deze nog goed zijn?
Heb het blok nog niet gesplitst maar wel alles al eraf.
Nokvolgers en kleppen en zuigers/cilinders zien er nog heel goed uit.
Groeten,
tweeceevee.
Ik zou deze ook niet splitsen. Ik heb dit met die van mij ook niet gedaan (die had een 10tal jaar stil gestaan).
Alles gewoon terug monteren, afstellen en rijden.
Je kan hooguit misschien nog de keerringen vervangen maar veel meer zou ik wel niet doen.
Ik zou wel vrij snel de olie en oliefilter opnieuw vervangen aangezien er bezinksel opnieuw gaat oplossen en dan is dit er dan ook uit.
Alles gewoon terug monteren, afstellen en rijden.
Je kan hooguit misschien nog de keerringen vervangen maar veel meer zou ik wel niet doen.
Ik zou wel vrij snel de olie en oliefilter opnieuw vervangen aangezien er bezinksel opnieuw gaat oplossen en dan is dit er dan ook uit.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
TB: Het is niet omdat het carter gespleten wordt dat hij meteen alles moet vervangen. Controleren kan nooit kwaad en dan heb je ineens de kans om het carter langs binnen proper te maken en te voorzien van een nieuwe vloeibare pakking.TB schreef:Gewoon zo erin lepelen. Als iets goed is, niet vervangen.
Ik heb hier thuis ook nog een AM2 met origineel 60.000 liggen waarvan de krukas om zeep is. Als je wil mag je hem komen halen om in je eend te lepelen.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
Normaal zijn ze na 60.000 km niet om zeep. Als ie niet goed blijkt te zijn kun je m alsnog splitsen.SamClukkers schreef:TB: Het is niet omdat het carter gespleten wordt dat hij meteen alles moet vervangen. Controleren kan nooit kwaad en dan heb je ineens de kans om het carter langs binnen proper te maken en te voorzien van een nieuwe vloeibare pakking.TB schreef:Gewoon zo erin lepelen. Als iets goed is, niet vervangen.
Ik heb hier thuis ook nog een AM2 met origineel 60.000 liggen waarvan de krukas om zeep is. Als je wil mag je hem komen halen om in je eend te lepelen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel