Uitlaatpakking, nummer 673, heeft het weer begeven ...

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
Locatie: Kraggenburg
Contacteer:

Uitlaatpakking, nummer 673, heeft het weer begeven ...

Bericht door Wim van den Bergh » wo 15 jul, 2009 21:32

Mijn uitlaatpakking was voor dezoveelste keer kapot. Het was altijd aan de rechterkant, knallen in de uitlaat, lekkende uitlaat vanonder het spruitstuk, je kent het wel ...

Bij Ron van Eendimport eens een bakkie gaan doen om het probleem te bespreken. Zegt hij : moet je de cilinderkop een stukje draaien !

Zo gezegd zo gedaan: kleppendeksel eraf, de drie moeren van de kop los gedraaid, beide spruitstukken los en daarna in de volgorde : uitlaatspruitstuk, inlaatspruitstuk en kop weer vastgedraaid (met een nieuwe pakking er tussen). En nu maar hopen dat het de oplossing was.

Komende week gaan we naar het Thuringer Wald voor een uitgebreide test. Ben benieuwd ...
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS

http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5832
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 15 jul, 2009 21:59

Hoe vaak heeft Gerard nou gezegd, dat je kop iets los moet draaien, dan de uitlaat vast en dan de kop op spanning zetten!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 16 jul, 2009 22:36

Dat heeft hij toch ook gedaan?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » vr 17 jul, 2009 08:26

TB schreef:Dat heeft hij toch ook gedaan?
Klopt maar wat backfire wil zeggen is dat die montage wijze hier al vaak uit de doeken is gdaan door Gerard :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5832
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 17 jul, 2009 09:49

Juist dat bedoel ik, dus die andere 672 pakkingen waren niet nodig geweest ;) Of in ieder geval een heleboel minder :+)

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 17 jul, 2009 09:51

zo doe ik het altijd, en ja mijn uitlaatspruitsuk is 100 % vlak!!, maar mijn uitlaatpakkingen (uit de pakkingset van Glazer) beggeft het ook snel, heb net mijn blokkie weer open gehad, en het zou geen 1000 km meer geduurd hebben voor ie er weer uit lag! volgens mij zijn de huidige pakkingen gewoon erg slechte kwaliteit!

greetzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » vr 17 jul, 2009 12:39

ik wilde net schrijven: spruitstuk en kop wel vlak?.... maar ja dus

ik heb nu ook de glazer pakkingen.... ik ben benieuwd hoe lang ze het volhouden dan.....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Gebruikersavatar
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 aug, 2004 20:17
Locatie: Citroville

Bericht door joost2cv » vr 17 jul, 2009 21:56

Cilinderkop- en spruitstuk vlak controleer ik altijd voorzichtig met een zoetvijl. Soms wat vijlen voor een goed pasvlak.
En ik gebruik firegum bekend in de racerij maar ook bij sommige loodgieters. Firegum is een soort pasta die de "openingen" vult en daarna een soort keramiek vormt.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5832
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 17 jul, 2009 22:29

Ik gebruik ook altijd beetje firegum, gewoon omdat het dan net wat beter hecht.

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » vr 17 jul, 2009 23:17

Ik heb slechte ervaringen met spruitstukpakkingen van De Groothandel. Wel goeie ervaringen met pakkingen van Burtoncar die blijven wel heel.
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Roadrunner
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 19:43
Locatie: vlaardingen

uitlaatpakking

Bericht door Roadrunner » za 18 jul, 2009 05:47

MArtijn heeft gelijk. De meest verkochte uitlaatpakkingen is teringzooi. Het komt mede omdat er al sinds een aantal jaren geen asbest meer in verwerkt mag worden. De enige pakkingen die wel goed zijn, zijn die van Burton. Makkelijk ook online te bestellen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5832
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 18 jul, 2009 10:07

En anders gewoon zelf maken van koper.

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » ma 20 jul, 2009 12:49

Van koper? Is dat zacht genoeg dan?
Eend voor allen, allen voor eend..

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » ma 20 jul, 2009 12:54

Willem2 schreef:Van koper? Is dat zacht genoeg dan?
Koper is zacht genoeg, zet zich ook nog een beetje als het warm wordt!
Citroen 2cv6 special 1986

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5832
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 20 jul, 2009 17:46

koper wordt normaal niet gebruikt omdat het te duur is en eigenlijk niet slijt.

Plaats reactie