Is de triangel gehomologeerd in Europa

Alles over het heerlijke eendrijden.
SaXoKe
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 4 sep, 2009 14:06
Locatie: Achel (België)
Contacteer:

Bericht door SaXoKe » zo 1 nov, 2009 11:28

duckie schreef: Onze wetgeving daaromtrent is ook nogal onduidelijk,
onze Belgische wetgeving is omtrend alles onduidelijk... hahaha
Saxo 1.5D VTS 2002
Berlingo III XTR 1.6HDi92 2009
Lomax 224 1968
2CV4 1973

God Save The TWIN

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » zo 1 nov, 2009 11:57

Mark Ducks schreef:

Een auto is geen aanhanger en een aanhanger is geen auto.
de spijker op z'n kop....!
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Gebruikersavatar
duckie
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 12 jan, 2008 09:36
Locatie: Willebroek (België)

Bericht door duckie » ma 2 nov, 2009 09:21

SaXoKe schreef:
duckie schreef: Onze wetgeving daaromtrent is ook nogal onduidelijk,
onze Belgische wetgeving is omtrend alles onduidelijk... hahaha
Daar zit juist het enorme voordeel. Heb je geluk dan kan je vanonder zulke dingen uitraken!
2cv spécial 1986
C5 break SX

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » ma 2 nov, 2009 12:02

In Duitsland is het zo dat het mag met een triangel mits de verlichting van de auto werkt zonder dat er een chauffeur in de auto zit. Dan is de auto onofficieel een aanhanger. De auto dient wel voorzien te zijn van geldige papieren/kenteken en APK.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

SaXoKe
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 4 sep, 2009 14:06
Locatie: Achel (België)
Contacteer:

Bericht door SaXoKe » ma 2 nov, 2009 12:38

duckie schreef:
SaXoKe schreef:
duckie schreef: Onze wetgeving daaromtrent is ook nogal onduidelijk,
onze Belgische wetgeving is omtrend alles onduidelijk... hahaha
Daar zit juist het enorme voordeel. Heb je geluk dan kan je vanonder zulke dingen uitraken!
da wel, en da geluk heb ik ook ooit gehad...
da was met mn verlaagde saxo... Toen werd ik tijdens een simpele controle tegengehouden en begonnen ze moeilijk te doen over mn 16" wielen...
gelukkig kon ik de agent overtuigen dat de diameter gelijk was aan de originele en dat t dan mocht volgens de belze wetjes... een simpel rekensommetje gaf mij mn gelijk...
Saxo 1.5D VTS 2002
Berlingo III XTR 1.6HDi92 2009
Lomax 224 1968
2CV4 1973

God Save The TWIN

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 171
Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01

Bericht door Martijn, Arnhem » ma 9 nov, 2009 15:29

ArneBrys schreef:In België bijvoorbeeld is dit niet toegestaan. Hier bestaat namelijk een wetgeving dat een wagen zonder technische problemen niet mag gesleept worden. Vandaar dat je in principe dit niet mag gebruiken met uitzondering van een wagen die in panne staat. Ik denk echter wel dat de kans groot is dat je er wel mee weg kan komen zolang je onder de 750 kg getrokken gewicht blijft.
Maar mag je in België ook niet slepen met een trekstang ?
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D

Gebruikersavatar
duckie
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 12 jan, 2008 09:36
Locatie: Willebroek (België)

Bericht door duckie » ma 9 nov, 2009 15:54

Dat is juist waar ik ook mee ben weggekomen. Het gewicht van de wagen. Maar inderdaad in België mag je enkel defecte wagens slepen. Dan nog met een beperkte snelheid (namelijk 30km/h)
2cv spécial 1986
C5 break SX

ArneBrys
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 5 mei, 2009 16:05
Locatie: Humbeek

Bericht door ArneBrys » ma 9 nov, 2009 18:00

Martijn, Arnhem schreef:Maar mag je in België ook niet slepen met een trekstang ?
Misschien even ter verduidelijking. Indien de wagen is ingeschreven, verzekerd en gekeurd mag je wel een triangel gebruiken om de wagen te slepen indien die in panne staat. Hier moet dan wel een persoon met rijbewijs in zitten. Bij gevolg is het nut van een triangel weer voorbijgestreefd.
In alle ander gevallen is het niet toegestaan.

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » ma 9 nov, 2009 21:39


Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » do 10 dec, 2009 09:17

Eendeke schreef:Ik las net dit even snel:
http://www.lrch.nl/forum/simpleforum_fi ... iangel.pdf

??
Dat is een verhelderend stukje tekst.
Ik hang er namelijk altijd een lichtbalk met het kenteken van het
trekkend voertuig achter, maar dat mag dus eigenlijk niet.
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » do 10 dec, 2009 23:08

heel erg duidelijk!.... thnx
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4963
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 1 jan, 2010 23:37

diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie