Start niet, ook niet met assistentie...

Laadt je accu niet meer bij? Kookt je accu over?
Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Start niet, ook niet met assistentie...

Bericht door Tom Duckpower » ma 28 dec, 2009 19:09

Vanmorgen wilde ik de eend starten en deze had er weinig zin in.
Hij liep heel even, maar sloeg toen af en niet meer aan de praat te krijgen.

Accu uiteindelijk ver leeggestart en daarna maar hulp gevraagd van de buurman (met een Ford Focus).
Ook met die hulp, van enige minuten, wilde de eend niet aanslaan. Ik had zelfs het idee dat de startmotor steeds langzamer ging draaien.

Uiteindelijk de fiets maar gepakt.
Bij thuiskomst van het werk nog maar eens geprobeerd en de eend ging al sneller rond dan vanmorgen, maar wilde niet aanslaan.

Net nog even de Dolly eraan gehangen en ook daarbij constateerde ik/wij dat met starthulp de accu eerder leeg liep dan ie voller werd.

Is de accu nu echt overleden of moet ik het elders zoeken?
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » ma 28 dec, 2009 20:50

Weet je of je accu eerder al niet lekker meer was?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 28 dec, 2009 20:54

probeer ff de accu van de dolly! zo ja probleem gevonden, zo niet even aanduwen doet ie dat wel startmotor vervangen en weer proberen na een nacht wachten! doet ie het dan prima klaar anders ff opnieuw beginnen met alles! je kent het wel
je kan me bellen als je wil

alles kan er nu voor zorgen dat het wat moeizamer word!
dus misschien een keer bougies vervangen?

r

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4999
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 28 dec, 2009 23:47

accu klemmen en verbinging massa ook controleren.
diverse Citroens, wat anders.

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » di 29 dec, 2009 09:32

Krijgt de motor wel benzine?

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » di 29 dec, 2009 13:47

Eerst de accu spanning (indien mogelijk amperage doormeten) controleren moet meer dan 12v zijn ook na een tijdje stilstaan. Daarna kijken of er een vonk is uberaubt, indien aanwezig brandstof toevoer controleren. Lijkt mij een mooie volgorde om eens te proberen, zo doe ik het tensminste bij auto's die ik in onderhoud heb.
Citroen 2cv6 special 1986

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 29 dec, 2009 20:16

Van de dynamo maakt een lagertje lawaai, al een maand of 2, maar laad/laadde naar mijn weten goed bij. Ik heb geen laadstroommeter in de eend, maar heb ook in het koude weer altijd gewoon kunnen starten.

Benzine krijgt ie ook, had m volgens mij ook verzopen. En hij liep gisteren heel kort, een seconde of 2.

Accu is vorig jaar door weinig gebruik van de auto even leeg geweest, maar starte daarna altijd met hulp.

Nieuwjaarsdag ga ik me er even over buigen. Ga in elk geval een andere startmotor en dynamo monteren. Accu leen ik om te proberen van de Dolly.

Maar wie heeft er een verklaring voor het feit dat de accu leger wordt als ik er een andere auto aanhang om te jump starten?
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » di 29 dec, 2009 21:34

Tom Duckpower schreef:Van de dynamo maakt een lagertje lawaai, al een maand of 2, maar laad/laadde naar mijn weten goed bij. Ik heb geen laadstroommeter in de eend, maar heb ook in het koude weer altijd gewoon kunnen starten.

Benzine krijgt ie ook, had m volgens mij ook verzopen. En hij liep gisteren heel kort, een seconde of 2.

Accu is vorig jaar door weinig gebruik van de auto even leeg geweest, maar starte daarna altijd met hulp.

Nieuwjaarsdag ga ik me er even over buigen. Ga in elk geval een andere startmotor en dynamo monteren. Accu leen ik om te proberen van de Dolly.

Maar wie heeft er een verklaring voor het feit dat de accu leger wordt als ik er een andere auto aanhang om te jump starten?
Daar heb ik geen verklaring voor, maar heb je geen multimeter voor het doormeten?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 29 dec, 2009 21:49

slechte massakabel

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 29 dec, 2009 22:50

Ga ik daar ook nog even naar kijken!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4999
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 29 dec, 2009 22:52

Je zet toch de plus kabel op de accu en de min ergens op de motor? Anders ben je met de ene de andere accu aan het vullen en houd je 2 half lege accu's over.
Een kennis had ook zo'n vreemd probleem bleek zijn vlotter te zijn verbogen. Hij kreeg dus teveel benzine!!
diverse Citroens, wat anders.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 29 dec, 2009 23:43

inplaats van gelijk een startmotor en dynamo te vervangen los je jet probleem niet gewoon op! ik vind het een beetje raar om dan maar gewoon de hele mik mak te vernieuwen.

ff doorzoeken en het komt goed! als ie netjes 14 volt bijlaad is de dynamo goed!
accu kan je best wel preventief vervangen zij gelukkig de kosten ook niet!

r

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 29 dec, 2009 23:44

dus eerst ff lopend maken met volle accu dan meten daarna verder zoeken

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 30 dec, 2009 09:27

Ga bij de Gamma een multimeter halen en meet eerst de boel eens door. Scheelt je een hoop sleutelwerk. ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » wo 30 dec, 2009 12:33

Punky schreef:Ga bij de Gamma een multimeter halen en meet eerst de boel eens door. Scheelt je een hoop sleutelwerk. ;-)
Meten is weten :lol:
Citroen 2cv6 special 1986

Plaats reactie