Type: 2cv6
Uitvoering: Club
Motor: komt een AM2 blokje in (van een bestel), zit nu nog een orginele in.
Versnellingsbak met schijfremmen
Km stand: bijna 80.000, maar je weet het natuurlijk nooit echt zeker met een eend.
Bijzonderheden:
De auto heeft een paar jaar geleden een nieuw gegalvaniseerd chassis gekregen dus van die zorgen ben ik nog wel even af.
Wat heb ik al gedaan:
Nieuw dakje geplaatst
Nieuw (tweedehands) net club interieur gemonteerd.
Wat moet ik nog doen:
2 lekke banden repareren: kun je gewoon de binnenband plakken? of een nieuwe binnenband?
Velgen spuiten, kleur weet ik nog niet goed
Mooie en leuke belettering maken, heb een eigen beletteringsbedrijfje dus de uitvoering is geen probleem. Alleen nog even iets creatiefs verzinnen.
Slechte plekken die niet doorgeroest zijn bijwerken. Achterpaneel bij de lampen is te ver heen en zal op de lange duur vervangen moeten worden.
Nieuw motorblok erin lepelen, deze ligt inmiddels, verdeeld over 3 kratten, klaar. Heb een compleet blokje gekocht dat uit een besteleend komt. Dit blokje is al helemaal netjes gemaakt. De luchtbuizen zijn gepoedercoat in zwart en de rest is allemaal netjes gereinigd. De carburateur is zelfs utrasoon gereinigd en kreeg ik in allemaal losse onderdeeltjes erbij. Inmiddels zit de puzzel al een heel eindje weer in elkaar maar ben er nog niet helemaal uit. De tekening in m'n vraagbaak is ook niet zo heel duidelijk. Heeft iemand betere alternatieven daarvoor? Het enige wat ik trouwens mis is de oliekoeler, past mijn huidige oliekoeler hier gewoon op?
Nieuwe grill monteren, ligt al klaar
Nieuwe 2e demper+eindpijp monteren, ligt al klaar
Alle vloeistoffen en filters vervangen
Bougiekabels+bougies vervangen
Contactpuntjes+condensator vervangen
Alles even netjes doorsmeren met vet.
Kleppen stellen
Carburateur afgesteld zien te krijgen, weet iemand hoe dit moet of kan ik hier beter niet zelf aan beginnen?
Radio inbouwen
Als ik dit alles gedaan heb is het de bedoeling dat ik er aankomende zomer mee naar Noorwegen ga samen met mijn vriendin. We willen daar een autovakantie met de eend gaan doen. Eerst richting Kiel (D) en dan met de boot naar Goteborg (Zweden) . Dan omhoog naar Oslo. Dan richting het westen naar de Fjorden en daar maken we een rondje en gaan dan weer terug richting huis. Het is de bedoeling dat we veel overnachten in zogenaamde trekkershutten die er veel te vinden zijn in Noorwegen. Wanneer we een mooi plekje hebben blijven we misschien een paar dagen en gaan we kanoen, raften, wandelen of fietsen. Het lijkt ons in ieder geval een heel mooi land en na 2 jaar campertrips richting Frankrijk/Zwitserland/Italie (met een opgeknapte peugeot J7) is dit weer meer back to basic zegmaar. (hier is het een en ander te vinden van onze trip van afgelopen zomer: http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=13478 ) 3 jaar geleden zijn we op fietsvakantie naar Parijs gegaan dus af en toe in het tentje in de middle of knowhere overnachten is ook geen probleem! Zijn er mensen die al eens een tocht naar scandinavie gewaagd hebben met hun eendje? Tips over mooie plekjes of hoe je eend te prepareren zijn altijd welkom!
Hierbij even wat foto's van de eend. Zal binnenkort even een maar foto's schieten van het blokje etc zodat jullie dat een beetje kunnen volgen. En als de eend dat wat toonbaarder is en het wordt weer mooi weer zal ik ook even wat betere foto's van de eend schieten.
Zo stond ie op internet een paar maanden geleden:

Dit is de eerste foto door mij gemaakt met mn mobiel:

Hij staat nu nog even buiten dus had een mooi plaatje in de sneeuw gemaakt. Er is wel een binnenruimte voor de eend gereserveerd dus dat komt goed.