Startmotor opgerookt.

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Startmotor opgerookt.

Bericht door Punky » wo 25 aug, 2010 19:25

Vandaag mijn nieuwe imitatie startmotor opgerookt. Kabels zijn nieuw en blokje loopt gewoon 120km/uur. Na 5 meter aanduwen springt deze ook gewoon aan. Is dit gewoon vette pech of kan er een andere oorzaak zijn dat hij begint te roken. Startmotor draait wel, maar maakt bijgeluiden en blok springt niet aan., Na 30 sec. begint hij achterop het huis te roken.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 25 aug, 2010 19:45

Das balen!
En erg snel. Je hebt vast nog wel ergens een reserve starter liggen denk ik ;)

Of toch maar een trekstarter monteren ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 aug, 2004 20:17
Locatie: Citroville

Bericht door joost2cv » wo 25 aug, 2010 19:55

Startmotor draait maar draait motor niet rond begrijp ik :?: Dat gebeurt als je bendix niet uitslaat. Startmotor=elektromotor die dan in het luchtledige staat te draaien wordt idd warm. Maar een nieuwe startmotor waar de bendix niet uitslaat is stuk, lekker terug gaan waar je die gekocht hebt :!:

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 25 aug, 2010 21:44

Bendix slaat wel uit, maar startmotor draait niet geheel fris rond. Na 30 sec begint hij te roken.

Net de oude originele van de eend gemonteerd en Ami slaat zonder problemen in een tik aan. Ga er de komende week zo mee naar Grens. Tijdens de toertocht zal hij veel aan en uit moeten als er dan niks gebeurt dan ligt het zeker aan de imitatiestarter.

Kan me namelijk moeilijk voorstellen dat het aan de bedrading ligt. + en - zijn nieuw en de draad naar het relais stuurt gewoon 12V aan bij omdraaien van de sleutel en stopt ook wanneer sleutel weer neutraal staat. Meer draden zitten er niet aan.

Iemand ervaringen met imitatie startmotoren. Deze zijn een maatje kleiner dan de originele.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 25 aug, 2010 22:37

Ervaring zelf niet, maar van andere wel en ze zijn gewoon slecht en onder de maat.

Ff snel naar van Zanten :D haha. Voor 60 euro doe ik het voor je, gniffel, en nee geen korting bij inruil van een imi startmotor, pfff.

Kun je Ami aanslingeren eigenlijk? Zo ja, vergeet je slinger dan niet. :twisted:

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 25 aug, 2010 22:43

De oude originele startmotor die was herzien, krijgt inderdaad nieuwe bronzen bussen. Op een ervan zit 1mm speling. Om deze reden was de nieuwe starter geplaatst. Deze functioneren dus vermoedelijk onder de maat, want er zijn er al 2 kaduuk.

Vanavond dus de oude originele van de eend gemonteerd. Deze had geen speling op de bussen maar is vervangen ivm startproblemen in de winter bij de een en omdat alles vervangen was. Behalve dus de startmotor.

Net wezen tanken en start nog steeds na een tik. Morgen neem ik de Ami mee naar het werk voor een proefrit voor Grens.

Zolang deze werkt blijft deze zitten en gaat de andere met nieuwe bussen straks op de plank als reserve.

Als blijkt dat het niet door een andere reden komt dan de kwaliteit van de imitatie startmotor, breng ik hem terug.

P.S.: Een Ami is aan te slingeren, maar ik begin er niet aan. Slinger moet door de voorste plaat heen. Als die uit je handen slaat ...
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 25 aug, 2010 22:51

Startproblemen in de winter kwam bij mijn startmotor ook voor en lag ook aan de busjes, nieuwe er in en nergens meer last van gehad. In de winter door de kou krijg je meer speling op de lagers, tel daarbij krachtverlies van de accu. In de zomer ook geen last gehad, eerst d8 ik dat het aan de accu lag, uiteindelijk wel natuurlijk, want de accu kreeg het ook flink te verduren door de slechte lagers. De motor trekt dan zoveel stroom dat je accu wel kapot moet gaan.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4976
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 25 aug, 2010 23:25

IMITATIE maar wel geen goede dan.
Beter een oude reviseren dan weet je wat je hebt. Veel handelaren verkopen gewoon goedkope zooi. Ik weet van iemand met een HY die had een nieuwe goedkope "chinese"(maar dat had de handelaar er niet bijgezegd) dsitrbutie ketting, hield het precies 200 meter vol.
Succes.
diverse Citroens, wat anders.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » do 26 aug, 2010 07:53

Punky schreef:P.S.: Een Ami is aan te slingeren, maar ik begin er niet aan. Slinger moet door de voorste plaat heen. Als die uit je handen slaat ...
Ik heb mijn eerste AMI8 ook wel eens aan geslingerd. Dat gaat goed !
Het is maar een twee cylinder blokje, en geen dieselmotor .
Terugslaan kan niet want daar zit aan de slinger een voorziening voor dat als de motor terug slaat de slinger niet mee komt .
De truc is dat je niet met alle geweld aan die slinger moet gaan draaien, maar met een vloeiende beweging er aan draaien.
Ik heb hier ook een één cylinder diesel frees staan .
De meesten krijgen dat ding maar moeizaam aan de praat. Maar ze gebruiken teveel kracht. Als ik hem aan slinger gebruik ik niet veel kracht, en krijg ze meteen aan .

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4976
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 26 aug, 2010 07:57

en omhoog trekken en alle vingers aan een kant van de slinger (ook je duim) dan kan er weinig gebeuren. Het helpt wel als je ontsteking goed staat afgesteld.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 23 sep, 2010 07:51

Wat heet Immitatie?
Origineel is, Duccelier 6202
Paris Rhone D8E 148
Iskra ZB4 12/06/9
Femsa MTA12-30

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 23 sep, 2010 09:37

klopt Gerard, maar er zijn tegenwoordig startmotoren uit china cq polen. Deze kosten nieuw 60 a 70 euro en zijn eigenlijk veel te licht voor de 2cv.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » do 23 sep, 2010 14:15

Het klinkt mij in de oren alsof de startmotor zelf moeilijk loopt waardoor ie zoveel vraagt zodat er geen stroom over is om te vonken en omdat ie zwaar loopt gaat ie roken? Loopt ie niet gemonteerd wel lekker?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » vr 24 sep, 2010 13:08

Bij de burton ook dat probleem. Zat ook een imitatie motor in. Hij heeft er wel een tijd mee gedaan. Tot ineens plof en gillen. Bleek de as krom te zijn. (dit was een Argentijnse startmotor - dit bedrijf levert ook bobines)
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4976
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 24 sep, 2010 14:42

van dezelfde kwaliteit....
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie