Tig lassen met dit apparaat werkt niet lekke ivm lift-tig. Blijft vaak plakken, al zijn er truuks om dit te voorkomen.
Dit apparaat kan prima zonder gas lassen, een rol ervoor aanschaffen is een aanrader. Ga je voor de 1 kg rollen dan moet de rolhouder wel aangepast worden (heb ik al bij enkele apparaten gedaan). Zo kun je als je gas opraakt doorgaan met lassen, mocht je onverhoopt eens buiten moeten lassen dan kan dit met fluxcore draad vaak beter als met argon of CO2.
Voordelen van fluxcore; diepere inbranding licht onderweg want geen fles, eenvoudig proces
Nadelen smerig proces vanwege de slak en veel meer lasspetters, lastiger met plaatwerk door de diepere inbranding.
Bij fluxcore lassen + op de massaklem zetten!
Overigens CuSi lassen kan er ook mee! (wederom, bij mij een kleine rol anders wordt het koper wel duur)
en jawel ik heb dezelfde, enkel hat deze toen een gele kleur
Ik kan op de foto's niet geheel goed zien of er aan de slang een snelkoppeling zit. Dit heb ik vanwege de mobiliteit, en ook omdat ik 2 Mig apparaten heb) bij mijn apparaat ertussen gezet.
Bij mijn apparaat heb ik op een oud slangpakket een TIG toorts aangesloten. Op die manier kun je apparaat en gas starten met een knopdruk, werkt prima. Bij tiglassen elektroden aan het materiaal zetten en knop indrukken om te starten. Vervolgens de toorts wegkantelen zodat je door het draaien gecontroleerd kracht kunt zetten om de wolfraam elektrode van je werkstuk af te kunnen trekken.
Ik vindt dit een prachtig apparaat, veel plezier ermee.