de eerste rupsjes, met spetters...

Stel hier je vragen over lassen.
melloyello
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 jan, 2004 19:33
Locatie: Andijk.

Bericht door melloyello » vr 22 feb, 2013 17:37

gelemotor schreef: Ik begrijp wel het nut van een automatische kap, maar zolang ik met een geleend apparaat bezig ben.....( ik heb hele fijne collega"s ) ga ik eerst sparen voor een eigen apparaat.
Zou dan eerst sparen voor die automatische kap. Daar heb je zoveel plezier van!
Je kunt namelijk meteen zien waar je begint en hoeft dat niet op de gok te doen tussen richten, hand stilhouden, andere hand kap pakken of dichtdoen en starten.

Dat lasapparaatje leen je gewoon een paar weekjes langer van die fijne collega's.
Vroemvrotpruttel.

. __ ø.___o
(O_\D/___O)

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » vr 22 feb, 2013 17:57

Automatische laskap koop je bij Cranenbroek voor 30 Euro. Misschien is er bij jouw in de buurt ook een handel die ze voor deze prijs verkoopt.
Maar goed bezig Luc, blijven proberen en de moed niet opgeven. Kijk ook op Youtube, daar zijn veel filmpjes over lassen te bekijken.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » za 23 feb, 2013 00:28

Dat kan gebeuren, maar wanhoop niet alles komt goed, je krijgt langzaam maar zeker het lassen wel onder de knie.
Succes[/quote]

Wat nog even vreemd blijft,
is dat soms met dezelfde instellingen / standen op de Cebora soms zomaar een mooie niet spetterende rusp gelegs kan worden, en dan soms zomaar ineens alleen wat gespetter??
Hou ik dan de afstand tot het plaatwerk niet juist??

Gr, Luc
Duck your life

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » za 23 feb, 2013 09:29

Afstand kan niet goed zijn, gas kan wegwaaien of de plaat is niet schoon ( roest of verf o.i.d.)
Als je rupsen last moet je de lassende hand ( meestal rechts) ondersteunen met je andere hand, zodat de lasmond steeds dezelfde afstand van het te lassen object heeft.
Daarom is een laskap, die je op je hoofd zet erg aan te raden en niet zo'n voorhoudding.

Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » zo 24 feb, 2013 10:14

Dank je Geert,

Dat zou het wel kunnen wezen.
Nu hang ik inderdaad wel eens met de hand "los" in de lucht en voordat je de laskap weer voor je hoofd houd, heb ik vaak alweer bewogen.
Dan wordt het dus toch een andere laskap om te beginnen, en dan meteen maar zo'n automatisch ding.
Jammer dat ik blijkbaar een groot hoofd heb ( helmaat 61 ), want de meeste beschermkappen staan echt op hun uiterste stand en passen maar net om m'n hoofd heen.
Ik ga eens even zoeken...

GR, Luc
Duck your life

Plaats reactie