Regen + rijden = nat

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Gebruikersavatar
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12

Regen + rijden = nat

Bericht door Tha_Duck » ma 16 mei, 2011 10:02

Uiteraard, natte voeten in de eend :) Regen + rijden = lekken haha

Tis neem ik aan de ventilatie klep, de vorige eigenaar heeft al ducttape op het scharnier/sierstrip van de ventilatie klep gedaan. Dat is natuurlijk een prut oplossing.

Mijn vraag is dan ook, als ik de sierstrip vervang voor een RVS versie + een nieuw rubber er opzet. Blijf ik dan iets droger? Want de klep zelf is niet weggerot en is op kleur dus die wil ik eigenlijk nog wel even laten zitten.

Ik zat er dus aan te denken om te kopen:
http://www.burtoncar.com/pages/nl/artik ... rubber.asp
en
http://www.burtoncar.com/pages/nl/artik ... st-rvs.asp

is dat iets?

En moet ik gelijk nieuwe rubbers voor de wisserasjes halen? Want die moeten eraf vermoed ik op basis van wat ik gelezen heb voor de vervanging van de sierstrip.
Eendrijder sinds 11/5/2011!

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » ma 16 mei, 2011 10:17

Misschien is je ventilatieklep wel krom,als die eenmaal te hard dichtgedraaid is trek je m krom en sluit deze niet meer goed af. Nieuw rubber en sierstrip helpt dan dus ook niet. Als je deze gaat vervangen is kleine revisie van je ruitenwisserasjes,zoals nieuwe rubbers ook aan te raden idd. Succes met deze leuke klus.
~:-)~

Gebruikersavatar
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12

Bericht door Tha_Duck » ma 16 mei, 2011 10:21

Ik merkte wel verschil bij het dichtdraaien, toen ik hem losjes dicht had was het nagenoeg waterdicht. Ik hoop dan ook dat het vooral met een nieuw rubber opgelost kan worden voorlopig.

Reden is dat ik best een nieuwe klep wil, maar die moet gespoten worden (want RVS voorop vind ik niet zo mooi) en ik wil eigenlijk het spuiten in 1x doen als het eenmaal zover is dat alles moet :)
Eendrijder sinds 11/5/2011!

Gebruikersavatar
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12

Bericht door Tha_Duck » ma 16 mei, 2011 11:56

Ik zat nog is te denken. Stel dat ik een nieuwe RVS klep bestel incl. rubber en lijst.. Dan ben ik wel 99,99% zeker van waterdichtheid.

Maar die RVS klep, kan ik die gewoon bloot laten? En later misschien een keer spuiten?
Eendrijder sinds 11/5/2011!

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4962
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 16 mei, 2011 14:37

je bent nooit verzekerd van waterdichtheid. Het is soms lang zoeken tot je de oorzaak vindt. Een nieuw rubber zal zeker helpen als het netjes gemonteerd wordt. Je kunt proberen de oude klep te richten.
Succes.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » ma 16 mei, 2011 15:35

Ik heb de RVS Bu.ton (pieeeeeep) klep gemonteerd en vind 't een prima ding.
Nieuw rubber in je oude klep frommelen heeft volgens mij niet zoveel nut.
Je moet de klep "open en dicht vouwen" om het rubber te monteren en dat is waarschijnlijk de genadeklap voor je verroeste klep.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12

Bericht door Tha_Duck » ma 16 mei, 2011 17:00

deusjevo schreef:Ik heb de RVS Bu.ton (pieeeeeep) klep gemonteerd en vind 't een prima ding.
Nieuw rubber in je oude klep frommelen heeft volgens mij niet zoveel nut.
Je moet de klep "open en dicht vouwen" om het rubber te monteren en dat is waarschijnlijk de genadeklap voor je verroeste klep.
Heb je de klep compleet gekocht met alu strip? Want ze hebben geen volledige RVS set zo te zien :(
Eendrijder sinds 11/5/2011!

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 16 mei, 2011 17:29

ik vind die rvs kleppen maar rotzooi! zijn vaak krom en het rubber klemt niet lekker.
meschien dat die rvs van bu*ton wel goed zijn.

zelf heb ik altijd orginele (oude voorraad)
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4962
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 16 mei, 2011 19:37

je hoeft alleen de smalle kanten van de klep omhoog te buigen, je kunt daarna de rubber als een gordijn in een rail op zijn plaats trekken. Ingesmeerd met tectyl gaat dit nog beter. Nooit een probleem mee gehad als is het soms even priegelen om het goed te krijgen. Met de hulp van een botte schroevendraaier bijvoorbeeld.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » ma 16 mei, 2011 21:32

AZL57 schreef:je hoeft alleen de smalle kanten van de klep omhoog te buigen, je kunt daarna de rubber als een gordijn in een rail op zijn plaats trekken. Ingesmeerd met tectyl gaat dit nog beter.
Probleem is dat je die smalle kanten ook weer dicht moet slaan/tikken, daarmee beschadig je je klep weer.

Humm, moet nog ergens foto's hebben...

Hier:

http://cid-b0d686955399b1de.photos.live ... ame%20Eend
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » ma 16 mei, 2011 22:28

Weet je zeker dat de lekkage door de klep wordt veroorzaakt???
Bij mij lekt het door het scharnier dan wel boven het scharnier van de motorkap.
Vrgrt.
Hassie.

Gebruikersavatar
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12

Bericht door Tha_Duck » ma 16 mei, 2011 22:35

Ik heb er net even rustig naar gekeken, het kan net zo goed het scharnier zijn. Of het rubber daaronder. Er zat al ducttape op het scharnier, maar dat was redelijk op dus even een nieuw stuk erop gedaan en dat zou moeten helpen vooralsnog. Het rubber zag er voor de rest nog aardig uit, maar heb hem wel even met vasaline ingesmeerd om een beetje extra soepelheid te krijgen.

Terug had ik in, minder harde, regen overigens geen last meer. Ik had de klep minder vast gedraaid, dus misschien dat dat ook nog helpt.

Als je overigens zo'n RVS klep besteld, is dat dan inclusief de bovenplaat (die op kleur is) of alleen het metaal daaronder?
Eendrijder sinds 11/5/2011!

HB
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 13:16
Locatie: Nijmegen

Bericht door HB » ma 16 mei, 2011 23:04

klep plus bovenplaat niet in kleur..

je kunt een set bestellen met rubber en bevestigingsstrip maar in kleur leveren doen ze niet
Listen to the bearded fellow

2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 17 mei, 2011 08:26

Waarom een RVS klep? Een gewone stalen werkt ook, mits goed behandeld!!!

Wanneer je de klep hebt gekocht het hole frame gedeelte op de achterkant volspuiten met ML en dit na een aantal dagen herhalen. Daarna de voorzijde spuiten en ik heb nog steeds geen roest mogen waarnemen bij mijn klepje.

Ook de sierstrip hoeft niet van RVS te zijn. Heb de aluminium strip zitten en die functioneert net zo goed.

Alleen aanleren de klep met 2 vingers dicht te draaien!!!
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » di 17 mei, 2011 09:01

siemen schreef:ik vind die rvs kleppen maar rotzooi! zijn vaak krom en het rubber klemt niet lekker.
meschien dat die rvs van bu*ton wel goed zijn. ( zelfde troep )

zelf heb ik altijd orginele (oude voorraad)
( oud en origineel, beste wat er maar is )
~:-)~

Plaats reactie