Snelheidsmeter kabel demoteren, makkie!!! en nu...

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 2 aug, 2014 17:31

Heb je al geprobeerd de auto in de 2e versnelling te zetten en dan een beetje schommelen met de auto!
Anders misschien met een ronde vijl door de gleuf waar de bout in heeft gezeten ?

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » zo 3 aug, 2014 07:25

De auto heen en weer bewegen heb ik ook al geprobeerd. Iets in het gat van de bout steken gaat niet omdat de steun in de weg zit.
Schultenbräu das ist mein Bier !

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 3 aug, 2014 11:33

Eh, ik denk gewoon de kabel er uittrekken en alles vernieuwen? Dat er olie uit komt is normaal.
Tandwieltje zal in de bak vallen maar kun je vaak nog wel pakken met een tangetje.
Soms zit het mee , soms zit het tegen!
succes.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » ma 4 aug, 2014 08:15

Probleem opgelost. Je moet namelijk wel het goede boutje los draaien. Ik heb wel vaker versnellingsbakken uitgebouwd dus moet eigenlijk weten hoe het zit. Bij mijn bak zag ik één boutje zitten haaks op de tellerkabel. Dat heb ik er dus uit gedraaid. Maar er blijkt onder de olie er smeerzooi nog een boutje te zitten wat van onderen naar boven in de bak gedraaid zit. Dat is dus het goede boutje. Na dit verwijderd te hebben was de kabel moeiteloos uit de bak te trekken. Daar kwam ik dus achter toen ik de hele schuur uitgeruimd had om te kijken hoe het op de reserve bak zit. Houdt je toch maar mooi van de straat :lol: .
Bedankt voor het mee denken
Schultenbräu das ist mein Bier !

Plaats reactie