lekkage ruitenwissers, hoe zit dat met dat grolsch?

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
jodokus
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: za 8 okt, 2011 21:45
Locatie: oegstgeest

lekkage ruitenwissers, hoe zit dat met dat grolsch?

Bericht door jodokus » za 12 jul, 2014 18:35

dag 2cv collega's!
Ik zit met lekkage via de ruitenwissers, weet ik bijna zeker.
oude berichten reppen over
of asjes vervangen, of
grolschbeugelflesjesrubbers plaatsen.
Wie kan me dit uitleggen?
(de foto 's bij het antwoord uit 2008 krijg ik niet meer te zien)

thnx voor de antwoorden,
jodokus

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » za 12 jul, 2014 19:19

Je haalt de ruitenwisserarmpjes van de asjes, grolsch rubbertje om het asje en dan de armpjes er weer op. Het is wel een lapmiddel, na verloop van tijd zijn de rubbertjes versleten en moet je weer 2 halve liters bier drinken :P Beter is het om de asjes te vervangen moet je wel dat zwarte plastic dasboard eraf halen en het ruitwisser systeem.helemaal demonteren. Is niet moeilijk.

jodokus
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: za 8 okt, 2011 21:45
Locatie: oegstgeest

Bericht door jodokus » zo 13 jul, 2014 11:45

ok, thnx!
ga het proberen, eerst met die rubbertjes.
vervangen kan altijd nog, en ik herinner me bij de restauratie in 1998 dat het verwijderen van het dashboard e.d. best wel een gedoe is.

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » ma 14 jul, 2014 12:43

Ik denk dat je dashbord eraf halen heel makkelijk is gewoon de zwarte kap weg en je kan bij de motor van de ruitenwisser

Titatommeke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
Locatie: Oostvoorne

Bericht door Titatommeke » di 15 jul, 2014 09:43

Als de asjes niet zoveel speling hebben kan je ook de rubbertjes die er orgineel inzitten vervangen. Is vrij simpel, je haalt beide asjes met houder uit het framepje en klemt ze in bijvoorbeeld een workmate aan het stuk waar normaal de ruiten wisser er op zit. Paar tikken met een hamer en een stalen pen op het asje en je hebt ze gedemonteerd. Nieuw rubbertje scoren bij de locale loodgieter. Asje goed glad schuren want die is door al het water flink geroest waarschijnlijk. Vet erop ,nieuw rubbertje erin en weer monteren. Bij mij klemde het rubbertje een beetje te erg. Ik heb dat opgelost door het even in de boormachine te klemmen en een tijdtje te laten draaien. Dan slijt het rubbertje een beetje in en gaat het weer soepel. Dit is goedkoper dan nieuwe asjes monteren. Plus de speling wordt nu minder snel groter doordat het weer gesmeerd is

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 15 jul, 2014 17:52

bij mijn 2cv zat er vilt in. nieuwe vilten ringetjes gemaakt en veel vet voordat je ze monteerd.

Plaats reactie