Lek aan de voorkant

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
Hydrocalcium
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: di 7 okt, 2014 11:47
Locatie: Lint

Lek aan de voorkant

Bericht door Hydrocalcium » za 15 nov, 2014 18:40

Ik had een waterdichte geit gekocht, maar blijkbaar lijkt deze toch wat te lekken.
Ik heb via wat opzoekwerk gevonden dat waarschijnlijk de dichtingen aan de ruitenwisserasjes versleten zijn.

Ik ben op zoek gegaan naar 't lek langs de binnenkant en ik krijg het eerste deel van het dashbord wel verwijderd.
Graag zou ik het gaas verwijderen, maar daarvoor moet de kachel er precies vanaf.
Hoe krijg ik deze eraf, ik lijk alle vijzen te hebben losgevezen...
Afbeelding
Afbeelding
Of kan ik de dichtingen van de ruitenwissers langs buiten vervangen ?

Ook lees ik precies overal dat de vloerbekleding eruit moet, zo ziet het er momenteel uit:
Afbeelding
Waar de emmer staat, lekt het binnen :lol:

Best alle bekleding eruit halen ?

Alvast bedankt aan iedereen die me wil helpen.

mvg
Maarten

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 15 nov, 2014 19:00

er zit nog een schroefjes tussen de voorruit ontwaseming en de voorruit rubber. Verder kun je hem gewoon naar binnen trekken. Daarna is alles bereikbaar. Moeren van de wisserassen buiten lossen en dan 4 boutjes van de luchtklep verstelling.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 631
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » za 15 nov, 2014 19:45

en 2 Nederlandse biertjes drinken....

Grols beugel flesjes om precies te zijn.

Daar haal je de rubbers van af, en je hebt rubbers om aan de buitenkant de boel droog te houden. voor je de armpjes van de wissers er op doet, Grols rubbers er op!

Topic:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=5479
Laatst gewijzigd door gillis op za 15 nov, 2014 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
onder druk wordt alles vloeibaar

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » za 15 nov, 2014 19:48

Hoi je moet wel ff je teller los draaien die 4 boutjes boven op je kan nu de teller een stukje naar voren trekken. de kachel zit in een rubber gestoken die kan er dan uit.
Vaak gaat het trouwens niet om de dichtingen van de ruiten wisser maar het asje zelf dat te veel speling heeft. Ruiten wisser arm er af dan een rubber van een grolsch beugel er achter wil ook wel eens tijdelijk helpen.

Vloer bedekking zuigt water op dus idd beter in de winter er uit. Heb ook a eens een poosje rond gereden met een koelkast rekje onder het tapijt. Mijn idee dat op die manier het weer een beetje kan drogen. Maja of het heeft geholpen ? Rotten doet een eend toch wen er maar aan haha.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Plaats reactie