Hoe achterpaneel installeren

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
Titatommeke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
Locatie: Oostvoorne

Hoe achterpaneel installeren

Bericht door Titatommeke » za 25 apr, 2020 21:00

Het is een hele tijd geleden dat ik hier gepost heb. De 86 charleston is nog steeds in bezit. Met twee maanden vrijetijdsbesteding ben ik bezig met het vervangen van het achterpaneel. Ik heb bij/uit cassis een orgineel achterpaneel gekocht. Mijn vraag is nu hoe je die erin kan krijgen. De oude heb ik eruit gehaald door hem doormidden te zagen. Ik kon niet zo snel een antwoord vinden.
IMG_20200421_204914.jpg
Moet dan eigenlijk de vloer eruit? Die laat ik het liefst zitten natuurlijk.

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Hoe achterpaneel installeren

Bericht door RobertF » zo 26 apr, 2020 00:05

Het zijn twee panelen, eerst de binnenste erin zetten en dan de afdekplaat. Heb je het als een geheel gekocht dan kan het maar op 1 manier

Afbeelding
Afbeelding
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Re: Hoe achterpaneel installeren

Bericht door schermer » zo 26 apr, 2020 11:51

Bij mij is het hele paneel er zo in gegaan. Ik had als "geluk" dat ook 1 van de staartstukken moest worden vervangen, dus konden we het paneel er redelijk makkelijk inschuiven. Je kunt dus de staartstukjes iets uitbuigen en dan het paneel er in. Meet wel van tevoren goed je breedte van de koets op. Als je achteraf een halve centimeter breder bent geworden past je kofferklep niet meer zo lekker. Kofferbakbodem hoeft er niet uit.

Plaats reactie