Motor geplaatst gehad vandaag en daar een 123 ontsteking opgezet. Bij het willen verstellen met stroboskoop wiebelde die ganse ontsteking in mijn hand.
Zichtbaar en met de meetklok gemeten is die as min 3 mm scheef, hoe kan dat?
Dat voorste dunne stuk heb ik afgeslepen met een Dremel. Ik vond nergens antwoord via Google. Het werkt nog steeds die 123 ontsteking.
Zijn hier nog plantrekkers die 't zo opgelost hebben?
Kromme onderbrekers-as
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Re: Kromme onderbrekers-as
Ik begrijp niet precies wat je bedoeld. Wat heb je precies afgeslepen? Kan je een foto plaatsen. Als het goed is moet je alles wat los kan van de oude ontsteking verwijderen. 2 busje met een magneetje plaatsen de 123 plaatsen. Vliegwiel blokkeren met een blokkeer pen. Onsteking draaien tot de led aan gaat vast zetten. Blokkeer pen verwijderen.
Iets afslijpen zou niet nodig moeten zijn.
Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk
Iets afslijpen zou niet nodig moeten zijn.
Het aangeduide dunnere stuk as waar die onderbrekersnok opzit heb ik verwijderd. Stond krom en wroette, freesde in die 123 ontsteking. Daar zit een alu busje in die 123 ontsteking met rondom printplaat. Nog wat langer twijfelen had alles stuk gemaakt denk ik.
Bij flitsen met de stroboscoop had ik telkens 4° verschil tussen 1 & 2° cilinder. Met 't led afstellen was ook 4° verkeerd (strobo).
Zonder dat dun asje was direct alles ok: met led en daarna strobo meteen goed en synchroon.
Bij flitsen met de stroboscoop had ik telkens 4° verschil tussen 1 & 2° cilinder. Met 't led afstellen was ook 4° verkeerd (strobo).
Zonder dat dun asje was direct alles ok: met led en daarna strobo meteen goed en synchroon.
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Bizar, liep hij met de mechanische ontsteking nog wel ok ?
Motor komt uit Kerkrade, gereviseerd. Heb hem dus nooit gehoord. Maar Dwell zal ook wel willekeurig geweest zijn + verschillende ontstekingstijdstippen per nokkenasomwenteling. Of je dat hoort weet ik niet?
Moet minstens van een aanrijding zijn vooraan. Er was voor gebeld en zou op de proefbank staan en was niet zo.
Hij mist wel die pijpen onderaan voor koeling remschijven, of dat kwaad kan?.
Maar is vandaag gekeurd en heeft enkel een rode kaart voor de lichtafstelling.
Moet minstens van een aanrijding zijn vooraan. Er was voor gebeld en zou op de proefbank staan en was niet zo.
Hij mist wel die pijpen onderaan voor koeling remschijven, of dat kwaad kan?.
Maar is vandaag gekeurd en heeft enkel een rode kaart voor de lichtafstelling.
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Die koeling hebben niet veel eenden meer. Zelf ook nooit gehad en ook niet gemist.