Proplassen en APK

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » za 11 mar, 2017 22:02

complete willekeur...

blijft een niet dragend deel... sommige 2cv's worden met gaten om de 2 cm nog goedgekeurd.

complete willekeur
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » zo 12 mar, 2017 00:51

Als je het laswerk nou gewoon netjes doet en weer apuit, hoe kan de apk controleur dan weten dat er bijvoorbeeld een nieuwe dorpel in zit?
Origineel zitten de puntlassen ook niet om de 2cm...

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » za 18 mar, 2017 08:44

Nog nooit om de 2 cm gelast ook nog nooit afkeur gehad, afgelopen 20 jaar (bij een eende koets) chassis moet gewoon rondom afgelast zijn met de evt plaatjes die je er in of aan zet.
Als lasser snap ik de keurmeester/rdw wel heb al zo vaak las werk van een ander los gehaald waar soms de helft van de proplassen niet vast zaten.
Die om de 2 centimeter regel geld volgens mij alleen bij voertuigen zonder zelfdragend chassis.

Dan als je de prop lassen vlak slijpt en daarna af kit/lakt of tectyleerd zien ze toch ook niet hoe vaak en waar de prop lassen zitten

gebeurt vaak dat (lassers) apparaat verkeert afstellen dikke bolle proplas leggen maar dat deze niet doorbrand op de onderliggen plaat te veel draad of de spanning te laag. start je las naast het gaatje en sleep dan naar het gaatje alleen dan kan je "zien" dat het samen smelt

Kan van af hier natuurlijk niet zien hoe het er uit zag maar als het gewoon netjes en goed was had ik bij dat apk station die om citroen papieren vroeg een herkeur met rdw keurmeester aangevraagd. In het verleden al wel eens mee gedreigd en was toen in 1x wel goed.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 18 mar, 2017 10:29

Jongens (misschien ook meisjes) wat is er nou zo moeilijk om om de 2cm een las te leggen.. Het is gewoon een eis dus waarom zou je je er niet aan houden. Het wordt er toch alleen maar beter van en je kunt trots zijn op je werk achteraf. Niets is zo sneu als dat je alles mooi in de verf gezet hebt en dan lassen erbij moet leggen..

Ik zelf begin altijd met lassen in het midden van het gaatje op de onderste plaat en pak dan al draaiend de bovenste plaat mee. Dan krijg je geen bobbels en je weet zeker dat je beide platen aan elkaar gehecht hebt..

Echter normaliter las ik alles af dan kan het ook niet tussen de las gaan roesten

En uiteraard als je alles afkit dan kunnen ze niets zien en wordt het goedgekeurd.... Maar wil je dit????

Ik zelf heb me laatst voor 300,-- een oud professioneel puntlasapparaat gekocht wat een genot. Beste besteding ooit..

Zal straks wat fotos plaatsen...

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » za 18 mar, 2017 16:20

Ik ben het helemaal met je eens hoor dat het laswerk goed moet gebeuren.
Maar als je nou met je puntlasapparaat aan de gang gaat en daarna verf er op smeert dan kan een apk keurmeester er toch niks aan controleren en dus onmogelijk afkeuren?

Plaats reactie