Bedrading dashboard 2cv6 Special

Vragen over het aansluiten van een kabelboom, of welk draadje waar naar toe gaat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bedrading dashboard 2cv6 Special

Bericht door bebe » di 12 aug, 2014 00:28

Afgelopen weekend mijn eendje voorzien van een alarmlicht installatie.

Daarvoor moest het zwarte dashboardje los, en daarbij viel me op dat de meest rechtse bedrading voor oliedruk lampje, ruitenwisserschakelaar, remvloeistofcontrole lampje en schakelaar, knipperlicht lampje en groot licht lampje 'geplet' wordt tussen dashboard gedeelte koets en zwart metalen dashboardje.

Nu vermoed ik dat deze Eend al eens uit- en in elkaar geschroefd is, en wellicht een en ander niet teruggezet is zoals het eigenlijk hoort. Ik zie nl. meerdere niet originele schroefjes e.d.

Kan het zijn dat de betreffende bedrading via een gat (zij- of onderkant) in het koets gedeelte van het dashboard naar het zwarte metalen dashboardje geleid moet worden?

Bij voorbaat dank....
Eendracht maakt macht.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » di 12 aug, 2014 07:31

Bij mij wordt de bedrading ook geplet, maar ook mijn eend is al een keer uit elkaar geweest.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » di 12 aug, 2014 08:18

Er horen rubberen afstandsringen tussen het dashboardje en de koets
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » di 12 aug, 2014 09:30

engbokho schreef:Er horen rubberen afstandsringen tussen het dashboardje en de koets
Oké, die afstandsringen zitten er tussen. Dan hoort het dus origineel zo te zitten?
Eendracht maakt macht.

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » di 12 aug, 2014 09:31

engbokho schreef:Er horen rubberen afstandsringen tussen het dashboardje en de koets
Oké, die afstandsringen zitten er tussen. Dan hoort het dus origineel zo te zitten?
Eendracht maakt macht.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 12 aug, 2014 13:07

Even voor de duidelijkheid, we hebben het hier niet over het club dashboardje?

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » di 12 aug, 2014 13:12

schermer schreef:Even voor de duidelijkheid, we hebben het hier niet over het club dashboardje?
Nee, nee we hebben het over het Special dashboardje, met ronde schakelaars/knoppen.
Eendracht maakt macht.

Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

Re: Bedrading dashboard 2cv6 Special

Bericht door Denny » do 1 sep, 2016 17:16

bebe schreef:Afgelopen weekend mijn eendje voorzien van een alarmlicht installatie.

Daarvoor moest het zwarte dashboardje los, en daarbij viel me op dat de meest rechtse bedrading voor oliedruk lampje, ruitenwisserschakelaar, remvloeistofcontrole lampje en schakelaar, knipperlicht lampje en groot licht lampje 'geplet' wordt tussen dashboard gedeelte koets en zwart metalen dashboardje.

Nu vermoed ik dat deze Eend al eens uit- en in elkaar geschroefd is, en wellicht een en ander niet teruggezet is zoals het eigenlijk hoort. Ik zie nl. meerdere niet originele schroefjes e.d.

Kan het zijn dat de betreffende bedrading via een gat (zij- of onderkant) in het koets gedeelte van het dashboard naar het zwarte metalen dashboardje geleid moet worden?

Bij voorbaat dank....
Ik zit met hetzelfde. De rubberen afstandsringen zijn ongeveer 5 mm dik , maar de ruitensproeierslangetjes moeten die er ook tussen of via de zijkant het dashboard in daar zitten 2 gaten en ik weet helaas niet meer of daar iets uit kwam. groet denny

Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

Bericht door Denny » zo 11 sep, 2016 12:43

Ik ben er nog niet uit . Zou iemand met een special een foto kunnen plaatsen van de bedrading rechts van het daschboardje zodat ik kan zien waar de kabels en ruitenwisser slangetjes lopen. Hier in de buurt nog geen special gezien waarbij ik kon kijken. Groet Denny

Plaats reactie