Meer zekeringen

Vragen over het aansluiten van een kabelboom, of welk draadje waar naar toe gaat.
Plaats reactie
TC2CV
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 10:18
Locatie: Ede

Meer zekeringen

Bericht door TC2CV » di 16 mei, 2017 20:41

Even een paar vragen die, ben ik bang, meer opmerkingen dan antwoorden gaat opleveren.

Ik heb nog wat zekering doosjes liggen van een ander project en ben bezig met een nieuwe draadboom voor de eend.

Ik heb 4 bakjes liggen voor zes zekeringen en 1 met 1 ingang en 6 uitgangen

Nou dacht ik om iig om alle verlichting naar voren en achteren compleet apart te zekeren. En ja dat is een overkill maar dat maakt me niet echt uit en begrijp dat het niet origineel 2cv is.... maar concours de elegance gaat het toch niet worden.

Vraag 1: Zijn er echt redenen om dat niet te doen?

Houd ik over a. Claxon b. 123 ontsteking c. Olie d. Spanningsregelaar e. Startmotor f. Remniveau g. Benzine h. Binnenverlichting i. Radio j+k. Extra/reserve

Vraag 2: kan bij alle bovenstaande letters een zekering worden aangesloten (evt tip hoe hoog) ofofschoon het beter om bepaalde zaken niet te zekeren?

Vraag 3: zie ik dingen over het hoofd behave ruimte gebrek?
\" Ik ben niet schizofreen, ik ben in m\'n eendje\"

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » wo 17 mei, 2017 07:40

Alleen zorgen dat je de koplampen links en rechts apart zekert. Als de zekering er uit vliegt rijdt je anders volledig in het donker.
Spanningregelaar zekeren is ook niet handig. Als de zekering er uit vliegt wordt de dynamo niet meer geregeld en kan je acccu overkoken (al zal ie eerder niet meer bijladen)

Ik heb zo'n zekeringkastje voor 6 zekeringen ingebouwd. Met steekzekeringen. Die zijn veel minder storingsgevoelig.

Hoeveel ampere? Aantal watt delen door 12 en dan met 1.5 vermenigvuldigen.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » do 18 mei, 2017 14:06

Je zou met een extra zekering de extra toevoegingen kunnen zekeren zoals bijv. achterruit verwarming, radio aansluiting, USB aansluiting voor TomTom e.d.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Plaats reactie